Dayton vollop bij Strassacker, leuke breedbanders!

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Dayton vollop bij Strassacker, leuke breedbanders!

Bericht door amanda »

Zie net dat er heel wat leuke breedbanders van Dayton op hun site staan, lijken erg veel op de aurasound breedbandertjes

http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... dayton.htm

Afbeelding
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Dayton vollop bij Strassacker, leuke breedbanders!

Bericht door b_force »

zonder prijsje enkel.... :?: :roll:

Lijken trouwens als twee druppels water op Aurasound
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Dayton is ook maar een verkoop-merk, maken niets zelf hè.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zoals heel veel merken. :wink: :lol:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

yep, voorbeelden zat idd. mss tijd voor een ZBA huismerk?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Als jij wilt investeren? :wink: :lol:
Ik heb het geld niet :P
Candisa

Bericht door Candisa »

Henkjan schreef:
Dayton is ook maar een verkoop-merk, maken niets zelf hè.
Hoezo? Ben anders wel héél erg benieuwd naar waar ze bijvoorbeeld die spotgoedkope tweeters halen, of de IB subs, of zowat... euhm, alles?
Als je naar de prijs/kwaliteit kijkt bij Dayton, lijkt het me héél erg sterk dat ze aan rebadgen doen....
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

De duurdere tweeters van dayton, RS... is bijvoorbeeld een aangepaste usher tweeter, volgens specificaties van parts expres gebouwd geloof ik.

Die goedkope tweeters van aurasound en dayton zaten al in exact dezelfde plastic 'korf', en deze units zijn ook weer van aurasound afkomstig zo te zien. Monacor heeft zo ook een hele serie TB speakers, tangband units met een monacor naam en wellicht iets andere specificaties. Tesla heeft dat met Cost effective speakers bij IT en bijvoorbeeld visaton WS...E speakers, al zien die er dan nog ietwat verschillend uit. Zo zullen veel merken niet alle unit zelf maken, en sommige merken helemaal geen een. Ik dacht dus dat Dayton van P.E. was :roll:
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Is ook zo. Maar de Dayton RS serie is wel een unieke serie voor Dayton (of ik moet me vergissen :P). Dayton een relabel merk noemen is naar mijn mening net ff te weinig eer :).
arjank

Bericht door arjank »

De RS serie van Dayton (op de usher tweeters na) zijn volgens mij grotendeels een "eigen" ontwerp. Nu rijst alleen de vraag bij welke fabrikant deze gemaakt worden. Het zijn in ieder geval (naar mijn idee) drivers met de beste prijs/prestatie verhouding.
Twynn

Bericht door Twynn »

Die breedbanders staan overigens ook al een tijdje op de intertechnik site, inclusief prijzen :)

Wel jammer overigens dat prijzen van de budget-drivers van dayton het afgelopen jaar flink in prijs zijn gestegen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Spul komt allemaal uut china....allemaal...

hebben wel eens geinformeerd destijds om ze rechtstreeks uit china te halen, maar dat mocht niet van de fabrikant vanwege contracten met Parts express, de bazen van Dayton... (PE ligt in de stad Dayton in de USA...)

jan
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Net zoals veel anderen onderdelen van andere (dure) merken ook gewoon lekker uit China/Korea/Taiwan etc komen :lol:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Haha, stelletje importeurs... :D Laat ik dat toch ook hebben geprobeerd. Alleen niet rechtstreeks via de fabriek maar via het hoofdkwartier, welke inderdaad in dezelfde plaats is gevestigd als Parts Express.

Zijdelings: het antwoord luidde dat ze al in onderhandeling waren met een bedrijf
in Europa. Ik zou nog wel van ze vernemen als dat geen doorgang vond. Niet veel
later was Intertechnik distributeur voor ons continent.

--

Wat betreft fabrikant danwel handelshuis zegt Dayton zelf hardop:
Dayton Audio manufactures speaker and electronic components for home theater systems, custom speaker builders, and sound reinforcement professionals. Music enthusiasts, speaker designers, and PA contractors have just found a new home!
En dit schrijven ze over hun luidsprekerdivisie:
Dayton Audio has been a leading supplier of loudspeaker drivers and speaker building accessories for over ten years. Each product is designed and engineered in the U.S.A. to offer the highest level of performance and value. Audio enthusiasts know they can trust Dayton Audio to have the best selection of speaker building products and components for any project.
Door te benadrukken dat de produkten in eigen land worden bedacht en ontworpen geeft Dayton eigenlijk al aan wat Jan bevestigt: dat de fabriek elders (in China) staat. En ach, dat eens een tweeter of componenten daarvoor van een andere fabrikant worden betrokken komt zelfs voor bij de Deense merken.

En inderdaad: veel fabrikanten verwerken wel halfprodukten van een toeleverancier in het verre oosten, zoals een korf (al dan niet naar eigen ontwerp). Zelfs wanneer het eindprodukt in eigen land wordt gefrabriceerd. Het blijft dus altijd oppassen als 2 merken een ogenschijnlijk zelfde driver leveren.
v-bro

Bericht door v-bro »

Marp schreef:
Het blijft dus altijd oppassen als 2 merken een ogenschijnlijk zelfde driver leveren.
Dit meerdere malen aan den lijve ondervonden!

Heb wel eens middentoners in Westlake speakers vervangen voor standaard Seas. Het was ogenschijnlijk exact dezelfde driver, alleen had de Westlake op specificatie een langere slag en lager rendement. Het middengebied schreeuwde je dan ook voor de oren! 8-[
Afbeelding

Nog een voorbeeld is de P-audio PA-20K
http://www.intertechnik.de/index.html/J ... &suchwort=

En de Monacor SPH-30X

Het P-audio drivertje heb ik uiteindelijk nooit aangeschaft dus ik heb nooit het verschil zelf beoordeeld, maar de spreekspoel inductie is wel opmerkelijk verschillend. Kan alsnog een foutje in de documentatie zijn....

In elk geval altijd oppassen dus!
Plaats reactie