Bedankt allemaal voor de positieve reacties!
Op het moment zit 1 speaker helemaal in elkaar en die staat boven om te beluisteren en in te regelen.
Bij het aanzetten van de speaker viel met direct een ding op: totale STILTE! Terwijl ik toch eerst echt een duidelijk ruis waarnam van de UCD's. Blijkbaar hebben ze zichzelf gerepareerd in het jaar niets doen
Nadat ik alles had aangesloten wilde in eerste instantie het filter niet opstarten, maar dit kwam doordat de voeding ineens 1,5V te weinig leverde (na een jaar ongebruikt op het buro te hebben gelegen). Vreemd. Na het voltage te hebben bijgesteld, draait deze weer als een zonnetje.
De line-array was makkelijker te temmen dan ik dacht (of nog wist). Onderstaande frequentie plot is met slechts 4 aanpassingen gedaan. De schaal is 1dB. Dat betekend nu een verloop van +/- 1dB van 450Hz tot 16Khz! Eerlijk waar: het boeit me niet, maar dit resultaat had ik niet verwacht van een speakertje van 22 euro, ook al zit er filtering overheen.
Het laag ga ik morgen aanpakken. Daar heb ik al wel wat mee gestoeid en dat komt wel goed. Vooralsnog lijkt het er op dat ik daar slechts 1 aanpassing hoef te doen en dat is een boost op 40Hz van 5dB (weet even niet meer welke q-factor).
Ik nam trouwens weer waar wat ik eerder al tikte en dat is dat het geluid door de smalle baffle met slechts 1 speaker al ontzettend ruimtelijk klinkt. Dat is echt een vreemde gewaarwording. Eerst dacht ik dat er nog geluid uit m'n laptop kwam (die staat schuin achter de speaker), maar dat was niet zo

Het hoog is veeeeeeel minder directioneel dan bij de JX92s. Dat is niet vreemd, gezien dat de Jordan een 4" speaker is, maar het is echt HEEL veel minder. Meer in de lijn van een tweeter.
Oh ja, de pootjes onder de speakers die kunnen niet nee!

Die had ik nog liggen. Deze kunnen er eigenlijk ook niet onder, want de hele speaker staat door het gewicht onstabiel. Als je er tegenaan duwt, dan is het net een drilpudding

Daar komen nog wel andere mooie/stabiele voor in de plaats.
En nu plaatjes kieken!