Sja geluidsoverlast, eerlijk gezegd is het hier in Rijswijk erg bizar.
Dat komt mede omdat ik een fijne boven buurjongen heb die het leuk vind om uren heel erg rap-muziek aan te zetten.
Prettig als je probeert te concentreren voor een tentamen of een rapport, maar buiten dat is het ook gewoon hinderlijk omdat je het dus OVERAL hoort.
In de slaapkamer, woonkamer, andere kamers, wc, douche etc.
Inmiddels al tientallen keren langs geweest om een gesprek aan te gaan, maar hij weigert dan ook open te doen. Fatsoen kent hij dus ook niet.
Overigens doet hij dat alleen wanneer zijn moeder niet thuis is.
Daarnaast worden we elke ochtend wakker door stampende en schreeuwende kinderen van andere buren en als extra af en toe een blaffende hond.
Wel de ideale manier om te genezen van kinderen, want die hoeven we de aankomende jaren ZEKER niet.
Doordat het zo gehorig is draai ik inmiddels bijna nooit meer lekker muziek en speel al zelden meer gitaar omdat ik het zelf gewoon gevoelsmatig irritant vind als mensen mij (hinderlijk) kunnen horen.
Wat dat betreft ben ik tov een studentenhuis geen zak mee opgeschoten. Sterker nog, daar was men tenminste nog voor rede vatbaar.
Als je hier over overlast begint (doordat iemand bijvoorbeeld zijn koude brommer in een portiek aanzet) krijg je een monoloog van hier tot Tokio en wordt je afgeblaft.
Ik verbaas me er over dat zulke woningen überhaupt nog verhuurt/verkocht mogen worden.
Ook de staat van de woning is niet bepaald redelijk te noemen.
Ik ben blij dat ik onderdak heb, maar zodra het kan zijn we hier weer snel weg
Ik denk dat het er ook wel vanaf hangt wat de indeling van je dag is.
Ben je 40 uur aan het werk of druk aan het studeren dan heb je daarnaast zo af en toe wel je rust nodig. Nadeel is gewoon dat je dat zeker niet altijd kan krijgen.
Er zijn dan weleens momenten dat het je echt breekt. Ik kan me voorstellen dat als je het wat rustiger hebt, je tolerantie niveau ook wat hoger is.
Aan de andere kant zijn de grootste zeurpieten hier de mensen die de hele dag thuis zitten. Volgens mij maken die niet veel mee en zeuren om elke scheet.
Vaak bellen die ook om het minste of geringste de politie.
Desondanks ben ik het wel eens dat het een kwestie van geven en nemen is.
Ondanks alle herrie gaan wij zelden "zeuren".
Ik ga enkel langs wanneer het echt TE bont wordt. Dus wanneer je eigen nachtrust oid er van moet gaan lijden.
Helaas is het een feit dat het (blijkbaar) in zulke woningen rumoerig is, daar kun je niet veel aan doen helaas, daar moet je maar mee leven of een andere woning zoeken.