Ik heb nu al een tijdje een 2e hands Thorens TD 165, met het originele Ortofon F15-s element erop. Ik heb er vrij weinig verstand van, is dit element erg goed of kan ik hem beter vervangen met een andere? Zoja wat zouden jullie dan aanraden?
Mocht je interesse hebben, ik heb hier nog een ongebruikt Grado Prestige Green element liggen. Ik had het gekocht voor mijn TD-160 revisie, maar sinds ik een TD-146 heb met een zo goed als nieuw element, heb ik deze niet meer nodig.
Ik kan je een Denon DL110 aanraden als lekker klinkend budget MC-element (kan op MM ingang). Doet het bij mij op een TD-150 en bij GeertM2 op een TD160 erg lekker...
Waarschijnlijk is dit element al enkele jaren oud en dan is de cantilever meestal wel uitgedroogd. Ik zou dus zeker voor een nieuw elementje gaan. De aanbevolen Denon of Grado elementen zijn dan een goede keus. Het is natuurlijk afhankelijk van je budget.
het element is meer dan 35 jaar oud want de platenspeler is nog helemaal origineel Ik heb het Grado element van mischa72 gekocht, dus ik ben benieuwd wat voor geluid daar uit gaat komen zodra ik hem binnen heb!
het element is meer dan 35 jaar oud want de platenspeler is nog helemaal origineel Ik heb het Grado element van mischa72 gekocht, dus ik ben benieuwd wat voor geluid daar uit gaat komen zodra ik hem binnen heb!
Heb ook al geconstateerd dat jouw centjes al in mijn bezit zijn. Ik ga zometeen even alles inpakken en met een beetje geluk gaat nog vandaag (en anders zeker morgen) op de post.
Ik heb het element van Mischa binnen, een grote verbetering! Het hoog klinkt een stuk gedetailleerder en minder scherp. Ook lijken de instrumenten meer los van elkaar te komen. Al met al goede investering
De platenspeler heeft me maar 45 euro gekost, en nog geen seconde spijt van gehad, sommige albums heb ik op LP en CD, toch zou ik nu sneller de LP pakken dan de CD! Ik heb verder een Philips DFA-888 versterker en 2x de Mivoc XSB 250. Klinkt heerlijk al zeg ik het zelf
Ik heb net als Koen een thorens td 165 met originele arm en headshell gekocht en wil hier nu een grado geen element op aanbrengen, dit lukt mij echter niet omdat de bijgeleverde en originele schroeven te lang lijken. Kan iemand mij hiermee helpen?