Line Array "Twenty Five" finito/klaar....

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Line Array "Twenty Five" finito/klaar....

Bericht door amanda »

.... deze zijn voor mijn broertje en zijn nu helemaal klaar.
Woofer is een Kicker C12 in een gesloten kast van zo'n 75 liter, baffle 24mm en bracing van binnen. Gaat behoorlijk diep en klinkt lekker strak.

Line Array klinkt ook lekker, kan echt loeihard zonder enige vervorming. Een sub heb je er echt wel bij nodig want hij gaat niet diep. Enige afstand moet je wel nemen anders klinkt het "vreemd".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Nou Amanda, mijn complimenten =D> =D> =D>

Je broertje zal hier heel blij mee zijn, weet ik zeker.
Erg netjes gemaakt.
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Bericht door Chance117 »

Impressive :shock:
Ben benieuwd hoe zoiets klinkt.
Erg mooi gemaakt.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Beestachtig strak afgewerkt! (de aap in de stoel zit vast te genieten van oerwoud-geluiden??)

Kees
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

Erg fraai gemaakt hoor! :) Ik zou zelf niet voor een dergelijke setup in mijn woonkamer kiezen, maar ben wel benieuwd hoe zoiets klinkt.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Mijn beesten, maar vooral ik dan, genieten er van :wink:
Heeft nu dagje staan spelen, het geluid komt er gewoon lekker uit, niet vermoeiend om naar te luisteren. Met cd's van Michael Buble, Colbie Caillat, Jason Mraz en Gabriella Cilmi kun je er geen genoeg van krijgen, klinkt dan echt lekker. Maar ja ik heb verder niet zoveel luisterervaring met andere systemen dus kan niet echt vergelijken natuurlijk.
Wat ik wel jammer vindt is dat je bij de track "Ace Reject" van de Sugababes die ene soort rasp bijna niet hoort, jammer want dit nummer is zooooooo lekker! :roll:

Van de week stond de set ook al te spelen maar zonder achterkant. Alhoewel de set niet laag gaat scheelt het toch behoorlijk met achterkantje, de kast trilt ook niet meer mee en het geluid is gewoon beter
:!:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind ze echt heel bijzonder om ze te zien! Ook de kleur is redelijk bizar, maar wel goed gekozen omdat de speakers nogal blikvangers zijn.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken. Zoveel membraanoppervlak zal wel makkelijk geluid geven schat ik zo.

Jan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Euh, mocht er weer in mei een luisterdag komen, zou je hem dan eens willen meenemen? :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Wowly schreef:
Euh, mocht er weer in mei een luisterdag komen, zou je hem dan eens willen meenemen? :D
Amanda reist over het algemeen per stadsbus heb ik begrepen :D .
Ik zie daarom ook geen rede om dan niet te komen samen met die Line Array's 8) :D .
Ik ben ook zeer benieuwd.
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op zo 05 okt 2008, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Hoeveel uur heb je nu gesoldeerd aan die speakertjes ? :D
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Amanda reist over het algemeen per stadsbus heb ik begrepen :D .
Ik zie daarom ook geen reden om dan niet te komen samen met die Line Array's
de lengte is inderdaad geen beletsel, zo'n bus is een meter of 14 lang. past makkelijk. broertje mee om de woofers te dragen, en iedereen kan er in een keer van genieten! :D

zou ze wel dolgraag een keer komen beluisteren...
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
zou ze wel dolgraag een keer komen beluisteren...
Mag ik dan ook meteen mee, al moet ik op het balkon staan, heb ik in iedergeval een mooi uitzicht.
Dan wel effe een droge dag plannen :D .

Effe zonder dollen, ik ben erg nieuwsgierig.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ohw ennuh Amanda, ook broodjes met kaas erbij want niet iedereen lust knakworstjes :D 8) .

Uhhhh ... Albert, kan ik misschien direct je vestje overhandigen :wink: .
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

fluppie schreef:
Hoeveel uur heb je nu gesoldeerd aan die speakertjes ? :D
Uiteindelijk toch gesoldeerd en niet voor de Fast-on gekozen. Na 25 stuks zat de gang er lekker in en waren de andere 75 zo gedaan 8) Maar dan ook nog alles weer doorlussen enzo dus bijmekaar best wel wat avondjes werk geweest.

Wel met "gewone" printsoldeer gewerkt want die soldeer met zilver is niet te doen met deze aantallen....
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Hondasnl schreef:
Ohw ennuh Amanda, ook broodjes met kaas erbij want niet iedereen lust knakworstjes :D 8) .

Uhhhh ... Albert, kan ik misschien direct je vestje overhandigen :wink: .
Er komt een heuse luisterdag dag hoor, gezellie!
Maar deze zijn voor mijn broertje, inmiddels zijn de subs al verhuisd... Mijn setje zal over zo'n 2 weken klaar zijn, nu even een weekje een bouwstop!
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

We zijn nu 2 weken verder :D:D...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

fluppie schreef:
We zijn nu 2 weken verder :D:D...
vlijmscherp van jou... en twee dagen speling, dus ze zouden nu toch wel zo'n beetje ingespeeld moeten zijn ook... :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

fluppie schreef:
We zijn nu 2 weken verder :D:D...
Ik ben de tel kwijtgeraakt. :wink:
bunky

Bericht door bunky »

anonamemouse schreef:
fluppie schreef:

We zijn nu 2 weken verder :D:D...
ze zouden nu toch wel zo'n beetje ingespeeld moeten zijn ook... :D
Absoluut nog niet!.

Kan nog maanden duren voor zo`n systeem is ingespeeld.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

bunky schreef:
Absoluut nog niet!.

Kan nog maanden duren voor zo`n systeem is ingespeeld.
:lol: :lol: :lol: , Amanda heeft ze allemaal parallel staan hoor :wink: en hoeft ze niet om de beurten om te steken :wink: .
bunky

Bericht door bunky »

Hondasnl schreef:
:lol: :lol: :lol: , Amanda heeft ze allemaal parallel staan hoor :wink: en hoeft ze niet om de beurten om te steken :wink: .
Oh, jij hebt ook ervaring met line-array`s. :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

bunky schreef:
Hondasnl schreef:
:lol: :lol: :lol: , Amanda heeft ze allemaal parallel staan hoor :wink: en hoeft ze niet om de beurten om te steken :wink: .
Oh, jij hebt ook ervaring met line-array`s. :D

Ja :D , maar in een andere vorm :wink: .

Met het AutoCAD tekensysteem :D .

De combinatie van de commando's: Line + Array: kun je leuke dingen mee doen in AutoCAD. :lol:

Voor de rest geen kaas van gegeten en zou dolgraag een bakkie bij haar willen doen voor een luisterrijke ervaring.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

fluppie schreef:
We zijn nu 2 weken verder :D:D...


Ze zijn klaar hoor :wink:

Alleen jammer want ze hadden mijn verf niet meer en moest dus ander blik verf kopen, wel zelfde kleur en merk maar waterverf ipv op terpentinebasis. Kleur is dus ietsje anders, je ziet het een klein beetje :evil:
Maar goed misschien volgend jaar opnieuw verven........

Zal vanmiddag even een foto posten van het geheel.

Wat dachten jullie van zaterdag 1 november vanaf vroeg in de middag?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

amanda schreef:
Wat dachten jullie van zaterdag 1 november vanaf vroeg in de middag?
Lijkt me een goed plan!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

yup! ik kom (vrijwel zeker) ook! waar?
Gesloten