In 2002 zijn deze ampjes gebouwd om muziek te kunnen blijven luisteren terwijl ik mijn hybrid af ging bouwen.
Ontwerp had ik toen gewoon uit Audio & Techniek gehaald met een special over clonky transistorversterkers zoals Hiraga, Son of Zen, JLH enz. Ik was benieuwd hoe een 4-transistorampje kon klinken. Onderdelen waren veelal uit de rommeldoos gehaald zoals elco's trafo's enz. wat parts erbij gekocht gewoon standaard spul.
Klank? : verassend goed voor een 4 transistor versterkertje, pas voluit begint het enorm te clippen, maar ondertussen heb je dan al bijna de buren op stang
Hardwired waar het kon, printje van ingangstrapje is gewoon gaatjesprint. Kosten: paar tientjes of zo. De VU meter voorop wijst geen VU aan maar via een NTC op koelplaat de temp. aan. Verder zit er een classe A-B schakelaar op, en via een 12V remote signaal kan de amp op classe A gezet worden. Classe A heb ik zo afgeregeld dat koelplaat tegen de 50 graden werd, er loopt een kleine 25Watt aan rustroom door. Standaard staat ampje altijd aan maar dan in B. Als de koelplaat veel te heet wordt gaat er een thermal fuse door, 90 a 100 graden geloof ik.