Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
jeroen81
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 14:00
Locatie: Emmen

Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door jeroen81 »

Hallo mensen,

zoals beloofd wat foto's van mijn zelfbouw-project! Na 6,5 jaar heb ik dan toch deze Scanspeak Events afgebouwd :D
Ik heb er nog nauwelijks naar geluisterd want het was gisteren laat, maar binnenkort zal ik mijn bevindingen hier even melden! Maar de 1e indruk is dat het gedetailleerd en strak klinkt O:)
Bijlagen
de kasten, gewoon geverfd, niet gefineerd, met sinaasappelhuid-structuur, ben heel tevreden met het resultaat
de kasten, gewoon geverfd, niet gefineerd, met sinaasappelhuid-structuur, ben heel tevreden met het resultaat
het tijdelijke filter, zodra ik goed getest / geluisterd heb bouw ik deze in in de kast. (de kast heeft een los-schroefbare bodemplaat)
het tijdelijke filter, zodra ik goed getest / geluisterd heb bouw ik deze in in de kast. (de kast heeft een los-schroefbare bodemplaat)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door Wowly »

Nou gefeliciteerd dan maar!!

Heb je ze 6,5 jaar lang werkeloos laten staan of heb je ze nu pas afgewerkt?

Jan
Gebruikersavatar
jeroen81
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 14:00
Locatie: Emmen

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door jeroen81 »

Hoi Jan,

6,5 jaar geleden ben ik er heel enthousiast mee begonnen totdat ik de kasten in elkaar had gezet. Daarna heb ik er bijna 6 jaar niets meer aan gedaan en overwoog zelfs om ze te verkopen...

De laatste weken heb ik het filter in elkaar gezet en de kasten gelakt, al met al heeft me dit ook nog aardig wat uurtjes werk gekost... Geen idee hoeveel uren ik er in totaal in heb gestopt, maar in ieder geval heeeeel erg veel uren. Maar daardoor is de voldoening des te groter, want ondankt dat ze niet perfect afgewerkt zijn zoals fabrieksluidsprekers dat wel zijn, ben ik er erg tevreden over. Waarschijnlijk is het allemaal niet hoorbaar en overkill, maar zo heb ik bijv. flinke filtercomponenten gebruikt, en de kasten zijn ook vrij zwaar (ruim 25 kg per stuk). Ik vraag mij af wat je kwijt bent voor een fabrieksluidspreker met soortgelijk gewicht en componenten...
Gebruikersavatar
nai
Berichten: 44
Lid geworden op: za 24 jan 2009, 17:26

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door nai »

hoi

En ben je beetje tevreden over het geluid wat er uit komt? Ik heb namelijk de zelfde gebouwd en ben benieuwd wat jij er van vindt.

nai
Gebruikersavatar
jeroen81
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 14:00
Locatie: Emmen

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door jeroen81 »

Hallo nai,

ik ben redelijk tevreden, maar ik vraag mij af of er niet meer in zit; ze staan nu in een vrij kleine ruimte (3,5 x 4m) vlak tegen de achterwand aan... Het klinkt allemaal wat rommelig, maar ze staan ook maar 1m uit elkaar en ik zit er vrij dicht bij (1,5 m afstand).

Wat zijn jouw bevindingen?
Gebruikersavatar
nai
Berichten: 44
Lid geworden op: za 24 jan 2009, 17:26

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door nai »

hoi jeroen

Ik ben zelf erg tevreden mee. Ik heb niet dat mijn speaker rommelig klinken. De huis kamer is dan ook meer dan een keer zo groot als bij jou. Zelf vind ik het een hele fijne speaker om naar te luister en op lage volume blijf de bas fantastisch aanwezig. Alleen is het stereo beeld niet zo als bij een full-range perfect.

groet

Nai
Gebruikersavatar
jeroen81
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 14:00
Locatie: Emmen

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid

Bericht door jeroen81 »

Ik ben nu nog met de filters bezig maar de connectoren heb ik ook bevestigd:
Bijlagen
luidspreker achterzijde.jpg
Gesloten