Beste,
Ik heb nu net alle componenten op mijn 2e 41Hz Amp5 gesoldeerd. De 1e werkt perfect, moet nog wat worden afgeregeld maar dat is zorg van later. De bedoeling is dat ze gebrugd worden beide.
Maar nu is het probleem dat de 2e constant kortsluiting maakt, ik heb werkelijk geen idee wat het is. Heb de afgelopen dagen in totaal wel 4 uren naar de PCB hebben zitten staren.
Ik heb bij de 2e andere diodes gebruikt omdat ik van de diodes een setje kwijt was. In plaats van de standaard MUR120 gebruik ik nu de Philips byv26e. Nu vroeg ik mij af of dit een probleem is.
Ik heb de handleiding toegevoegd aan de post. Ze zitten op posities D5, D8, D9, D11, D12, D13.
Kan mij iemand vertellen of dit de boosdoener is voor mijn probleem ? Anders denk ik dat ik per opgeblazen.
Gr,
Fokko
41Hz Amp5 maakt constant kortsluiting
Moderator: Beheerdersteam
41Hz Amp5 maakt constant kortsluiting
- Bijlagen
-
- AI_AMP5.pdf
- Handleiding
- (211.76 KiB) 634 keer gedownload
Eigenlijk zit alles al op mijn bordje. De 5 Volt test ging prima. Ik meet precies 5 volt.
Ik heb een lamp serieel geschakeld. Als hij gaat branden: Kortsluiting anders is hij OK.
Hoe kan ik diodes doormeten ? Als ik hem meet dan geeft hij 0 Ohm weerstand en als ik de diode omdraai dan krijg ik zo'n 500 Ohm weerstand.
Ik zie nu pas dat dit in de verkeerde categorie staat! Sorry!
Ik heb een lamp serieel geschakeld. Als hij gaat branden: Kortsluiting anders is hij OK.
Hoe kan ik diodes doormeten ? Als ik hem meet dan geeft hij 0 Ohm weerstand en als ik de diode omdraai dan krijg ik zo'n 500 Ohm weerstand.
Ik zie nu pas dat dit in de verkeerde categorie staat! Sorry!
Ik heb helaas de fout nogsteeds niet gevonden.
De diodes geven als ik ze gewoon meet, zonder belasting gewoon weerstand. Deze zijn volgens mij gewoon goed.
Wel is het mij opgevallen dat de kortsluiting in 1 kanaal zit. Is het mogelijk dat ik de chip op een een of andere manier heb opgeblazen en dat hij intern nu sluiting maakt ?
Ik sta op het punt om gewoon een nieuw bord te bestellen, ben hier nu wel klaar mee.
De diodes geven als ik ze gewoon meet, zonder belasting gewoon weerstand. Deze zijn volgens mij gewoon goed.
Wel is het mij opgevallen dat de kortsluiting in 1 kanaal zit. Is het mogelijk dat ik de chip op een een of andere manier heb opgeblazen en dat hij intern nu sluiting maakt ?
Ik sta op het punt om gewoon een nieuw bord te bestellen, ben hier nu wel klaar mee.
- sterremuur
- Contacteer:
Je hebt twee modules.
Wat je kunt doen is om in-circuit, zonder voeding, alle aansluitingen van de chip met de Ohmmeter bij langs te gaan, naar aarde en naar de plus, in beide richtingen, en die te vergelijken met de goeie module.
Schrijf de resultaten op om te vergelijken.
En met 0 Ohm bedoelde je waarschijnlijk "geen uitslag" en dat is oneindig Ohm...
0 Ohm is volle uitslag, bij een analoge meter.
Als een digitale meter 0 Ohm aangeeft is dat wél een kortsluiting.
Een diode met 0 Ohm is echt kapot.
Wat je kunt doen is om in-circuit, zonder voeding, alle aansluitingen van de chip met de Ohmmeter bij langs te gaan, naar aarde en naar de plus, in beide richtingen, en die te vergelijken met de goeie module.
Schrijf de resultaten op om te vergelijken.
En met 0 Ohm bedoelde je waarschijnlijk "geen uitslag" en dat is oneindig Ohm...
0 Ohm is volle uitslag, bij een analoge meter.
Als een digitale meter 0 Ohm aangeeft is dat wél een kortsluiting.
Een diode met 0 Ohm is echt kapot.