Ok, 100% is misschien wat overdreven maar bij mij is het toch echt tussen de 75% en 80%. En wat ik er over gelezen heb moet dat ook om groenten optimaal te bewaren, anders wordt dat in no-time slap. Zal nog eens de hygrometer in de koelkast leggen om te zien wat ie hij doet. Dat is er eentje zonder vriesvak en die je niet hoeft te ontdooien. En nee, de spullen er in zijn zelf niet nat van de condens.audiomanics schreef:Euh... dan is jouw koelkast niet goed.. Gemiddeld is de luchtvochtigheid maar iets van 30-40%... Ok, als je iets uit de koelkast haalt condenseert 't direct.. en dan is het inderdaad kletsnat..Pjotr schreef:en juist in de koelkast is die vrijwel 100%.
De tip om cyanoacrylaat lijm niet in de koelkast te bewaren kwam ik juist tegen in een handleiding van cyanoacrylaat lijm. Dat gold vooral voor aangebroken flesjes. En idd aangebroken flesjes waren bij mij in de koelkast na een paar maanden altijd onbruikbaar doordat de tuit helemaal verstopt zat en verhard en er losse korrels in de lijm waren terecht gekomen. Ik bewaar het nu gewoon op de plank en dan gaat een aangebroken flesje meer dan een jaar mee.
Cyanoacrylaat lijmen zijn er in vele soorten, zie maar eens het programma van Loctite. Op mijn werk hebben we een tiental daarvan en die worden geen van alle in de koelkast bewaard maar in de chemicaliënkast in het magazijn. Maar zoals 595ss al aangaf: Lees de gebruiksaanwijzing.