Tuners die klinken of ze onder water spelen.

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
KILLorBE

Tuners die klinken of ze onder water spelen.

Bericht door KILLorBE »

Ik ben aan het opruimen en ik heb in ieder geval 2 tuners staan die klinken alsof ze onder water spelen, een betere beschrijving van het geluid kan ik niet bedenken.

Hopelijk is er iemand die weet waar dat aan zou kunnen liggen.

Ik wil wel kijken of ik een service manual kan vinden, maar ik vermoed dat je voor zoiets een scope nodig hebt om het weer fatsoenlijk aan de praat te krijgen (Tuners en TV's blijf ik over het algemeen van af, ooit de beste tuner die ik heb gehad om zeep geholpen door een simpele fout met meten, sindsdien begin ik er niet meer aan...deze dus wel, ze staan in de weg).
audiomanics
Contacteer:

Re: Tuners die klinken of ze onder water spelen.

Bericht door audiomanics »

Het lijkt een beetje of de middenfrequent er iets naast staat..
Maar omdat ze in de weg staan, je geen scoop hebt, geen service manual en tuners bijna niets meer kosten, lijkt het me een redelijk verstandig besluit om ze bij de vuilverwerker in te leveren..
Of je moet het als hobby-project willen gaan gebruiken..Verwacht er niet alles van.. Je kunt misschien even, al luisterend, voorzichtig aan wat instellingen draaien.. Gebruik daarvoor wel van die kunsstof trimmerschroevendraaiers anders verlopen ze al als je met het metaal in de buurt komt van het kerntje..

Kes
KILLorBE

Re: Tuners die klinken of ze onder water spelen.

Bericht door KILLorBE »

Bedankt voor je reactie.

Ze komen bij de vuilverwerker terecht als het hopeloos is en ik er niemand blij mee kan maken.
Ik zal wel het e.e.a. proberen met lukraak draaien (Merk ze eerst even en draai ze dan op en neer).
Aan (waardige) hobby projecten geen gebrek, maar ik wil dit jaar nog van de meeste troep spullen verkregen door een uit de hand gelopen hobby af.
Plaats reactie