6550 gitaarversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Bericht door ray5150 »

Op zich heel belovenswaardig, ware het niet dat er een paar gedachtes zich aan mij opdrongen,

Een paar LED-houders of desnoods van die zwarte kunstof ringetjes staan een stuk netter dan zo door de frontplaat heen.

De hoofdschakelaars naast de ingangsbussen is volgens mij vragen om (brom)problemen, wat dat betreft geldt dezelfde regel als bij audio versterkers,
houd de voeding spanning zover mogelijk bij de ingangen vandaan.
Daarom zie je bij fabrieks gitaarversterkers de schakelaars helemaal aan de andere zijde van het frontpaneel zitten.

ik zou voor die uitvalbeveileging een set fabrieks klemmen nemen, die zijn met veertjes zodat je die makkelijk kunt op-en-af zetten.
je hebt het mooi gemaakt, daarnietvan, maar ik zou toch geruster zijn met iets degelijkers..

Natuurlijk wens ik je veel succes en plezier hiermee. :D :D :wink:
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Optisch zou het misschien ook netter zijn om vanaf de bovenkant van het chassis tegen de kopjes van de boutjes aan te kijken in plaats van tegen de moertjes :D .

Voor de rest: mooi, mooi, mooi.

Groeten,
Mischa
Miniwatt

Re: 6550 gitaarversterker

Bericht door Miniwatt »

Die 200 Watt gitaarversterker die hier weer opduikt herinnert me eraan dat ik ook een topic had lopen over mijn gitaaramp..
Hij was af, maar Ray had gelijk: ik had last van brom :( Niet storend, behalve in het maximale gain-kanaal, die brom wordt vrolijk meeversterkt en dat was onbruikbaar.
Het maar een tijdje laten rusten, en daarna wat verschillende dingetjes geprobeerd. Kwestie van op de juiste manier afschermen, en ja hoor, hij doet het als een tierelier! :D

En die ledjes door de frontplaat vind ik mooi zo :-$ ;)

Gaandeweg ben ik wat ontevreden geraakt over een aantal zaken (al doende leert men), dus ik zit er alweer over te denken om e.e.a. opnieuw op te bouwen, dit verhaal is nog niet afgelopen..

U had nog wat plaatjes tegoed:
Bijlagen
IMG_6365.jpg
Deze foto is niet meer helemaal up-to-date
Deze foto is niet meer helemaal up-to-date
versterker.jpg
ray5150

Bericht door ray5150 »

Helemaal niet verkeerd!!

Heb wel een tipje voor de volgende versie, zet de minder vaak gebruikte schakelaars als penthode/triode en dergelijke op de achterkant.
Dan oogt het front weer wat strakker..

Ik kwam nog een foto tegen van een voorbeeld van ultra strakke en nette bedrading:
DR504_-_AB_-int.jpg
Is van een Hiwatt uit de jaren '70.... kon ik ook maar zo bouwen.... :mrgreen:
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

ray5150 schreef:
Helemaal niet verkeerd!!
Dank je! :D
Heb wel een tipje voor de volgende versie, zet de minder vaak gebruikte schakelaars als penthode/triode en dergelijke op de achterkant.
Dan oogt het front weer wat strakker..
In ieder geval met kleinere knopjes ja. Ik ga sowieso een nieuwe frontplaat maken.. :?
Ik kwam nog een foto tegen van een voorbeeld van ultra strakke en nette bedrading:
DR504_-_AB_-int.jpg
Is van een Hiwatt uit de jaren '70.... kon ik ook maar zo bouwen.... :mrgreen:
:shock: :shock: :shock: :D 8)

Dat is gewoon het absolute summum van minimalisme! Ga ik uitprinten en boven mijn bed hangen. Het is gebouwd volgens de filosofie waarmee ik ook begonnen ben, helaas is het bij mij niet zo supersuperstrak uitgepakt.. :roll: Maar ja, dat zou met mijn ervaring de lat wel héél hoog leggen zijn..
Ik laat het me volop inspireren iig O:)
ray5150

Bericht door ray5150 »

Miniwatt schreef:
Dat is gewoon het absolute summum van minimalisme! Ga ik uitprinten en boven mijn bed hangen.
Dan kun je beter deze nemen..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
90213886AKIIBl_fs.jpg
Plaats reactie