BMM Eindversterker

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

BMM Eindversterker

Bericht door Marcel »

Hallo forummers,

Ooit ben ik hier begonnen als leek die gaat bouwen, wat er niet van is gekomen is om e.e.a. middels foto's te showen.

Dat doen we dus nu nog maar even.

Kanttekening is dat de foto's de bouw laten zien in de beginfase en dus nog met de "oude" behuizing.
Bijlagen
1001.JPG
1002.JPG
1003.JPG
1004.JPG
1005.jpg
1006.jpg
1007.JPG
1008.JPG
1009.JPG
1010.JPG
beugel2.jpg
BMM%20BLADE%2023.jpg
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: BMM Eindversterker

Bericht door sietse »

Heb je die kast ook zelf gemaakt? Ziet er mooi uit.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: BMM Eindversterker

Bericht door ray5150 »

Ziet er netjes uit, Marcel.
Vertel eens wat meer over die kasten?

Het valt op dat je draadgewonden vermogensweerstanden hebt gebruikt, ik heb meerdere keren gelezen dat het beter is om niet- draadgewonden weestanden (van die witte van cement gemaakt) te gebruiken in versterkers.
dit in verband met de hogere zelfinductie van draadgewonden. waar zich dat in uit weet ik niet, ik neem aan een (iets) mindere geluidskwaliteit...
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: BMM Eindversterker

Bericht door Marcel »

Beste Ray en Sietse,

De kast is een standaart kale kast van Conrad die ik heb gepimpt met een complete voorplaat van Schaeffer frontplaat en op de bestaande achterplaat heb ik een extra coverplaat laten maken ook door Schaeffer.

De gebruikte onderdelen zijn kant en klare modules van BMM. Dus over de gebruikte onderdelen kan ik helemaal niets zeggen, alleen dat ik heb gekozen voor hoogwaardige modules.

Schaeffer is een bedrijf uit Duitsland wat middels een download aangestuurd kan worden met jouw bestelling.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: BMM Eindversterker

Bericht door ray5150 »

Marcel schreef:
De gebruikte onderdelen zijn kant en klare modules van BMM.
Ahh, nou heb je juist het allerleukste deel overgeslagen, en dat is het solderen!!
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: BMM Eindversterker

Bericht door Marcel »

Beste Ray,

Dit was mijn eerste project en dat ging (financieel) al ver genoeg, dus om dan ook nog te moeten solderen zonder enige ervaring, nee dat was iest te hoog gegrepen.

Ik had al wel eens een scheidingsfilter gesoldeert, maar daar bleef het dan ook bij en dat was nog niet eens op een printplaat.

Deze versterker was voor mij makkelijk bouwen en wilde eigenlijk zo snel mogelijk het eindresultaat horen, desondanks heeft de bouw nog een half jaar geduurt maar het resultaat mag er zijn.

Hij staat nu in de "revisie" omdat de aan/uit schakelaar niet meer funcioneert, die is nu besteld dus wachten tot deze binnen is en gemonteerd kan worden.
Tot die tijd staat nu mijn pas verworven Marantz SM-80 eindversterker in de woonkamer te draaïen, tjonge wat een geluid, bijna net zo mooi als mijn eigenbouw.

Groeten,

Marcel
Gesloten