De kosten moeten binnen de perken blijven. Er moeten immers ook nog luidsprekers en een versterker bij. Een microffon is er al maar mogelijk is deze van matige kwaliteit.
Het is niet meer dan een eerste aanzet maar dochterlief volgt zangles en heeft aangegeven dat ze dit leuk vindt (en wat doe je dan als pap

)
Ik heb een USB m-audio geluidskaart, ik kan natuurlijk proberen daar in eerste instantie iets mee te doen. Met de weergave kwaliteit van de M-audio heb ik goede resultaten bereikt met een laptop, hoe het opnemen is weet ik eigenlijk niet maar ik geloof dat dat in principe ok is. Wel zal er dan een microfoon voorversterker moeten komen met phantoom voeding. Zowel de aangegeven mixer als mic preamp hebben phantoom voeding.
Volgens mij hebben alle preisgunstige microffons een electet kapsel die phantoom spanning nodig heeft. Weet iemand van jullie of die veronderstelling correct is?
Als ik een veel beter apparaat tegen geringere kosten zelf kan maken is dat zeker een optie maar met het aantal projecten op stapel en de beperkte tijd moet ik prioriteiten gaan stellen.
b_force, ik heb ergens een zangmicrofoon liggen, volgens mij is het een el-cheapo maar geen kinderspeelgoed.
ik kan eens kijken of ik een verloopje heb om de mic aan te sluiten op de m-audio geluidskaart en kijken wat er gebeurt maar dan heb ik geen phantoomspanning. Volgens mij heb ik die wel nodig. In eerste instantie wordt onbewerkt opgenomen, aan bewerken zijn we nog niet toe