koospujs schreef:Ik heb dus min. 1,25 nodig bij 12 volt. Die 0.08 a zekering is me voorgerekend door amplimo.
Maar ja de DAC reageert daar niet op, kan ik een andere zekering proberen zonder schade?
Dat is voor de primaire zijde (230V) van de trafo:
Zekering aan primair zijde: 0.08 A x 230 V = 18,4 Watt.
Zekering aan secundaire zijde: 0.08 A x 12 V = 0,96 Watt
Je neemt min. 1.25 A x 12 V = 15 Watt af. Dat is 15.6x zoveel dan kan worden geleverd, indien de zekering aan de secundaire is geplaatst. Kan niet.
BTW: een zekering veroorzaakt geen schade. Hij kan alleen niet voorkomen dat een overbelasting of kortsluiting schade aanricht als je hem veel te groot neemt. Iets groter (pakweg 1.5 tot 2x) hoeft geen probleem te zijn.
koospujs schreef:Is het inderdaad zo dat accu's de meest schone stroom leveren, want dit is mijn insteek met de nieuwe voeding? Is ook nog eens veel goedkoper in goede netsnoeren.

Een accu - die niet tijdens gebruik wordt bijgeladen - levert een rimpelvrije spanning. Een goede voeding vertoont ook hooguit een minuscuul rimpeltje, terwijl het netsnoer nauwelijks iets hoeft te kosten. Ik betwijfel of een accu minder kost dan een goede voeding, en zeker wanneer je bedenkt dat die kosten terugkomen.
Voor de klank heeft een accu mijn inziens geen voordelen. Althans... niet voor een DAC. Voor een microfoonversterker of phonopre kan dat anders liggen. Mocht je er toch bepaalde verwachtingen van hebben, bedenk dan dat een aktieve voorversterker een eventuele "winst" weer teniet doet als die gewoon vanuit het net wordt gevoed. Die zou je dan eigenlijk ook een eigen accu moeten geven -> op micro-niveau introduceert het ene apparaat immers weer "rimpel" in de spanning van het andere apparaat, als ze aan dezelfde accu hangen.
--
Kortom: een accu zou ik enkel doen als je hoge verwachtingen van micro-effecten hebt, problemen hebt met een standaard netsnoer, enz.