probleem met CD speler

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
drikus

probleem met CD speler

Bericht door drikus »

Mijn Myryad T10 CD speler valt om de haverklap uit.
Het ledje boven de power knop gaat uit en ik hoor twee relaitjes klikken.
Als ik dan een tijdje wacht doet ie het weer als ik hem opnieuw inschakel
Hij doet het dan enkele secondes tot een paar uur.

Ik heb hem open gemaakt en op verschillende plekken op de een van de printplaten de spanning gemeten. Als hij is uitgevallen is de spannning van de voeding voor het analoge gedeelte de zelfde als op de printplaat staat geprint.

De spanning van het digitale gedeelte is nul.
In dat gedeelte zit dus het defect. (daar zit ook 1 van de twee relais, de andere zit voor de lijn uitgang)

De balangrijkste onderdelen van de defecte voeding zijn een elco van 4700uF, een spanningsregelaar van 5 volt (L7805) en een aantal transistoren (A1015 en C1815)

De spanningsregelaar wordt overigens erg heet terwijl er geen koellichaam op zit (die zitten wel op de anderen)

Kan iemand mij vertellen wat er loos is?
Ik heb gezocht naar een service manual maar geen gevonden dus als iemand mij daar aan kan helpen, dan graag!
guido
Contacteer:

Bericht door guido »

Sluiting achter de regelaar. Zitten er tantaal elco's in het digitale stuk? Die willen wel eens sluiting geven.
drikus

Bericht door drikus »

Ik heb ze niet gezien. Misschien aan de onderkant van de printplaat. (De onderdelen zitten echter niet heel dicht op elkaar) Ik heb de printplaat er niet helemaal uit gehaald.
drikus

Re: probleem met CD speler

Bericht door drikus »

Ik heb een mailtje naar Myryad gestuurd waarop ik de service manual kreeg toegestuurd.
Dit maakte het aanmerkelijk eenvoudiger op de juiste plek de spanning te meten.
Uiteindelijk heb ik een diodebrug vervangen. Het lijkt erop dat het defect nu is verholpen.

Grote hulde dus voor de uitstekende service van Myryad op een apparaat dat ruimschoots uit zijn garantietermijn was gelopen! =D>
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”