Kwaliteit Skytec versterkers [gesloten,Peavey CS800 gekocht]
Moderator: Beheerdersteam
Kwaliteit Skytec versterkers [gesloten,Peavey CS800 gekocht]
Hallo,
Om de zang en synthesizer in m'n band te versterken ben ik bezig voor een leuk bedrag speakers en een versterker te verzorgen. Met de speakers ben ik denk ik op de goede weg, alleen een versterker is lastiger.
Als band moeten we voor een klein publiek met eigen apparatuur kunnen spelen, voor grotere optredens is er vaak spul aanwezig. Ik vind veel versterkers van Skytec voor leuke bedragen, echter heb ik geen flauw idee wat de kwaliteit is. Op vrijwel alle PA fora worden de versterkers 200% afgekeurd omdat het van Skytec is, maar zo slecht zou het niet zijn?
Heeft iemand hier ervaringen met Skytec versterkers?
Groeten, Olav
Om de zang en synthesizer in m'n band te versterken ben ik bezig voor een leuk bedrag speakers en een versterker te verzorgen. Met de speakers ben ik denk ik op de goede weg, alleen een versterker is lastiger.
Als band moeten we voor een klein publiek met eigen apparatuur kunnen spelen, voor grotere optredens is er vaak spul aanwezig. Ik vind veel versterkers van Skytec voor leuke bedragen, echter heb ik geen flauw idee wat de kwaliteit is. Op vrijwel alle PA fora worden de versterkers 200% afgekeurd omdat het van Skytec is, maar zo slecht zou het niet zijn?
Heeft iemand hier ervaringen met Skytec versterkers?
Groeten, Olav
Laatst gewijzigd door Olaffel op wo 04 nov 2009, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb laatst een skytech 2x100W versterkertje gebruikt in de kantine op mijn werk. Daar werkt hij wel leuk. Alleen zou ik hem niet aanraden voor live muziek. Er zit namelijk zo goed als geen beveiligingen in tegen bijvoorbeeld overbelasting, kortsluiting enz. Komt de betrouwbaarheid niet ten goede.
Hoeveel vermogen heb je ongeveer nodig? Welke speakers wil je aansturen? Tot 400 Euro zijn wel leuke versterkertjes te krijgen van gerenommeerde merken:
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/qsc-r ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/synq- ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/qsc-g ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/crown ... tails.html
Hoeveel vermogen heb je ongeveer nodig? Welke speakers wil je aansturen? Tot 400 Euro zijn wel leuke versterkertjes te krijgen van gerenommeerde merken:
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/qsc-r ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/synq- ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/qsc-g ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/tot-e-400-/crown ... tails.html
geen ervaring mee, maar wel eens wat over gelezen en foto's gezien.
tis maar net wat je eisen zijn.
lage prijs. lichte trafo, kleine afvlak elko's, kleine koelblokken, geen DC beveiliging.
Vaak zijn het chipversterkers, de eerste de beste zelfbouwversterker op dit forum is degelijker opgebouwd.
Aardig voor thuis, niet echt geschikt voor "on the road"
Als ik een bescheiden advies mag geven:
Ga op zoek naar een gebruikte Peavey CS series. veel verkocht dus breed aanbod, degelijk,zwaar, goed beveiligd, en te krijgen vanaf 200 euro als je goed zoekt en afwacht.
Heeft ook een veel betere restwaarde dan een Skytec...
tis maar net wat je eisen zijn.
lage prijs. lichte trafo, kleine afvlak elko's, kleine koelblokken, geen DC beveiliging.
Vaak zijn het chipversterkers, de eerste de beste zelfbouwversterker op dit forum is degelijker opgebouwd.
Aardig voor thuis, niet echt geschikt voor "on the road"
Als ik een bescheiden advies mag geven:
Ga op zoek naar een gebruikte Peavey CS series. veel verkocht dus breed aanbod, degelijk,zwaar, goed beveiligd, en te krijgen vanaf 200 euro als je goed zoekt en afwacht.
Heeft ook een veel betere restwaarde dan een Skytec...
Hallo,
Een dergelijk iets had ik wel verwacht, alle waar is natuurlijk naar zijn geld. Ik heb er geen haast mee dus rustig afwachten op Marktplaats is geen probleem.
De aan te sturen speakers zijn DAP Mb10's, overgenomen van Vuurkat. Klinken op een Hifi versterker best aardig,zeker voor het geld. Mooie is dat ik nu degelijke kasten heb gebouwd waar ik inde toekomst vervangende 10 inch drivers in kan plaatsen.
De Tweeter ben ik nog mee bezig, er zitten tijdelijk van die goedkope piezo's in omdat ik de boxen nodig had. Wat ben ik blij dat ik geen boxen heb gekocht waar vanuit de fabriek piezo's in zitten, het klinkt echt vervelend.
Tweeter zal een compression driver van Monacor worden. Bedankt voor de reactie.
Olav
Een dergelijk iets had ik wel verwacht, alle waar is natuurlijk naar zijn geld. Ik heb er geen haast mee dus rustig afwachten op Marktplaats is geen probleem.
De aan te sturen speakers zijn DAP Mb10's, overgenomen van Vuurkat. Klinken op een Hifi versterker best aardig,zeker voor het geld. Mooie is dat ik nu degelijke kasten heb gebouwd waar ik inde toekomst vervangende 10 inch drivers in kan plaatsen.
De Tweeter ben ik nog mee bezig, er zitten tijdelijk van die goedkope piezo's in omdat ik de boxen nodig had. Wat ben ik blij dat ik geen boxen heb gekocht waar vanuit de fabriek piezo's in zitten, het klinkt echt vervelend.
Tweeter zal een compression driver van Monacor worden. Bedankt voor de reactie.
Olav
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Als je liever nieuw wilt kun je ook eens hier kijken:
http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=85
Uitgebreide keuze in verschillende prijsklassen.
http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=85
Uitgebreide keuze in verschillende prijsklassen.
-
MBG Verhoeven
- Ook commercieel actief
- Berichten: 125
- Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 21:33
- Locatie: Vinkel
Ook ik heb wat ervaring met sky-tech. Ivm een setje opgeblazen DAP speakers...
Die bleken aan een sky-tech versterker te hangen en bij nader inzien stond die gewoon constant te clippen. Alle units vervangen, en instructies gegeven aan de eigenaar, paar maanden later weer hetzelfde verhaal.
Clue van het verhaal, bruikbaar. Maar niet voor onderweg en alleen als je weet wat je doet, beveiliging van enige soort is niet aanwezig!
Die bleken aan een sky-tech versterker te hangen en bij nader inzien stond die gewoon constant te clippen. Alle units vervangen, en instructies gegeven aan de eigenaar, paar maanden later weer hetzelfde verhaal.
Clue van het verhaal, bruikbaar. Maar niet voor onderweg en alleen als je weet wat je doet, beveiliging van enige soort is niet aanwezig!
Hallo,
Allemaal bedankt voor de tips, ervaringen en adviezen. Ik heb zojuist een Peavey CS800 opgehaald voor een leuk bedrag <200. Ik was namelijk op zoek naar iets goeds voor een klein budget en dat is gelukkig gelukt. Het is echt een beest, met zn 20 Kg. Hij ziet er zeer netjes uit: frontplate is helemaal gaaf en de handvaten hebben oppervlakkige krassen. Bijgevoegd is een foto.
Groeten,
Olav
Allemaal bedankt voor de tips, ervaringen en adviezen. Ik heb zojuist een Peavey CS800 opgehaald voor een leuk bedrag <200. Ik was namelijk op zoek naar iets goeds voor een klein budget en dat is gelukkig gelukt. Het is echt een beest, met zn 20 Kg. Hij ziet er zeer netjes uit: frontplate is helemaal gaaf en de handvaten hebben oppervlakkige krassen. Bijgevoegd is een foto.
Groeten,
Olav
Kijk, kijk, dat is nog eens heel andere kost dan zo'n Skytec dingetje....
Ik had niet gedacht dat je mijn advies zo ter harte zou nemen.

Hier kun je tenminste mee voor de dag komen.
En een hele knappe prijs ook, normaal heb je voor dit geld een (lichtere) CS400.
Ga je hem nog in een flightcase bouwen?, beetje rand apperatuur erbij mischien... compressortje, equalizer,
Behringer heeft heel behoorlijk en betaalbaar spul, ook gebruikt voor een prikkie te krijgen.
Veel plezier ermee..
Ik had niet gedacht dat je mijn advies zo ter harte zou nemen.
Hier kun je tenminste mee voor de dag komen.
En een hele knappe prijs ook, normaal heb je voor dit geld een (lichtere) CS400.
Ga je hem nog in een flightcase bouwen?, beetje rand apperatuur erbij mischien... compressortje, equalizer,
Behringer heeft heel behoorlijk en betaalbaar spul, ook gebruikt voor een prikkie te krijgen.
Veel plezier ermee..
Hallo,
Ik heb er nu rubberen pootjes onder staan. De bedoeling is om nog een flightcase te maken met het een en ander erin.
Behringer heeft een leuke compressor voor een betaalbare prijs, alleen ik twijfel nog tussen de aanschaf van een compressor of een FX generator. Een compressor lijkt mij wel handig zodat het stemgeluid wat lekkerder uit de boxen komt. Een EQ is wel handig om bv de bass omlaag te kunnen draaien, alleen een nette hifi EQ zal ook wel voldoen.
Ik ga eerst eens mn boxen afmaken zodat ik versterking en speakers goed heb.
Gr Olav
Ik heb er nu rubberen pootjes onder staan. De bedoeling is om nog een flightcase te maken met het een en ander erin.
Behringer heeft een leuke compressor voor een betaalbare prijs, alleen ik twijfel nog tussen de aanschaf van een compressor of een FX generator. Een compressor lijkt mij wel handig zodat het stemgeluid wat lekkerder uit de boxen komt. Een EQ is wel handig om bv de bass omlaag te kunnen draaien, alleen een nette hifi EQ zal ook wel voldoen.
Ik ga eerst eens mn boxen afmaken zodat ik versterking en speakers goed heb.
Gr Olav
Kijk voor flightcases eens op www.new-line.nl .
Als je mij laat weten wat je zoekt, kan ik ook een bekende van mij eens vragen, ik weet dat die een aantal flightcases in de verkoop heeft.
Groeten,
Mischa
Als je mij laat weten wat je zoekt, kan ik ook een bekende van mij eens vragen, ik weet dat die een aantal flightcases in de verkoop heeft.
Groeten,
Mischa
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Misschien heeft bartsegers zelf ook nog wel iets in de aanbiedingbartsegers schreef:Als je dan nog een goede tip wilt voor je speakers, kijk eens voor een setje Dap K-112 kasten.
Licht, relatief natuurlijk, zo op statiefje te zetten, en onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding.
Ook als het wat harder moet trouwens...
Groeten,
Mischa
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn.bartsegers schreef:Als je dan nog een goede tip wilt voor je speakers, kijk eens voor een setje Dap K-112 kasten.
Licht, relatief natuurlijk, zo op statiefje te zetten, en onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding.
Ook als het wat harder moet trouwens...
Voor dat geld kan je niet beter krijgen.
Kijk even op www.licht-geluid.nl ook voor heel veel flightcases.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Dat moet dan het Ramsa setje zijn, klopt.mischa72 schreef:Misschien heeft bartsegers zelf ook nog wel iets in de aanbiedingbartsegers schreef:Als je dan nog een goede tip wilt voor je speakers, kijk eens voor een setje Dap K-112 kasten.
Licht, relatief natuurlijk, zo op statiefje te zetten, en onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding.
Ook als het wat harder moet trouwens....
Groeten,
Mischa
Verwacht dat deze net tekort komen voor bandversterking eigenlijk.
Ze gaan hard, en zuiver, maar het blijft een 8" voor het laag natuurlijk.
Als ze achter een crossover hangen, die het laagste laag eruit haalt (>50hz) kunnen ze vies hard, dat wel.
Re: Kwaliteit Skytec versterkers [gesloten,Peavey CS800 gekocht]
Hallo,
Ik had al een setje Dap MB10's gekocht, klinken lekker en heb nu ook via Gobla twee mooie tweeters weten te bemachtigen. Zijn deze:

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=310657
Als de boxen klaar zijn met filter en al zal ik ze eens posten. Ik ben over het bereik van de Dap's wel te spreken. Bij filtering op 3500Hz (2-weg) komen zowel piano als zang er goed op uit.
Groeten,
Olav
Ik had al een setje Dap MB10's gekocht, klinken lekker en heb nu ook via Gobla twee mooie tweeters weten te bemachtigen. Zijn deze:

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=310657
Als de boxen klaar zijn met filter en al zal ik ze eens posten. Ik ben over het bereik van de Dap's wel te spreken. Bij filtering op 3500Hz (2-weg) komen zowel piano als zang er goed op uit.
Ik denk dat ik zelf iets in elkaar bouw, vind ik 1 leuk en 2 kan ik het aanpassen aan mijn wensen. Ik maak een losse case met Equalizer, compressor en in de toekomst nog een virtualizer. En 1HE voor de aansluitingen. De Equalizer is een aangepaste hifi equalizer die niet iets hoger meet dan 1HE dus ik voel er sowieso wel voor om dan zelf iets te bouwen.Soundexcel schreef:kijk even op http://www.licht-geluid.nl ook voor heel veel flightcases.
Groeten,
Olav
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Kwaliteit Skytec versterkers [gesloten,Peavey CS800 gekocht]
Ik begrijp even niet precies wat je nu bedoeld met mb-10 speakers van DAP.
Heb je alleen de woofers, of een compleet kastje?
Ik heb van die woofers nog nooit parameters kunnen vinden helaas.
Tweeter lijkt overigens veel op eenzelfde die ik heb van het merk Tonsil. Ook conrad geloof ik van jaren geleden. Lijkt zelfs op de ATP serie van eminence overigens.
Ben benieuwd wat je gaat maken voor die mb-10 woofers!
Heb je alleen de woofers, of een compleet kastje?
Ik heb van die woofers nog nooit parameters kunnen vinden helaas.
Tweeter lijkt overigens veel op eenzelfde die ik heb van het merk Tonsil. Ook conrad geloof ik van jaren geleden. Lijkt zelfs op de ATP serie van eminence overigens.
Ben benieuwd wat je gaat maken voor die mb-10 woofers!
Re: Kwaliteit Skytec versterkers [gesloten,Peavey CS800 gekocht]
Hallo,
Wat betreft de MB-10 woofers doelde ik op de losse woofers. Deze zitten o.a andere in de MC-10 van Dap.
Voor het bouwen van de boxen heb ik heb de maten van de kasten dicht bij de maten van de MC-10 box gehouden. Voor de tuning heb ik een andere 10 inch PA woofer van conrad (CPA 10 - 100) gesimuleerd. Verder heb ik voor de basbuizen in verhouding gekeken hoe groot de diameter van de originele basbuizen van Dap zijn. Ik heb verschillende lengtes gesimuleerd op de CPA driver en aan de hand daarvan basbuizen besteld. De buizen zijn voornamelijk besteld met de gedachte, hoe langer ze zijn, hoe dieper de speaker klinkt en inkorten kan altijd nog.
De simulatie is dus enkel een indicatie geweest en verder heb ik gewoon gedacht van ik bouw de kast, schaf de basbuizen aan en test de boel gewoon. Het ergste dat kan gebeuren is dat de kast niet goed is voor de speaker. En Gobla zegt dat ik vaak met kleine 'nattevinger' projecten teveel geluk heb met de keuze van dimensies en dergelijke dat ik daar nu maar handig gebruik van heb gemaakt.
En hoe klinken ze dan?? Ja gewoon super. Ook met de tweeter (heb ze nu en het zijn inderdaad de Tonsil's) gefilterd op 3.5 kHz komt de stem er lekker uit. En de bas is meer dan genoeg, echt een kennis die met veel duurdere profi podium speakers werkt stond versteld van de geluidskwaliteit van deze boxen.
Verder had ik Ray beloofd een plaatje te posten van de ingebouwde Equalizer die ik had overgenomen, bij deze;) De aluminium profielen zitten vast middels de bouten waarmee de equalizer zelf in elkaar zit. De kast is van 18mm MDF, is voor een case toch redelijk zwaar. Maarja de Peavey weegt ook al >20Kg, dus dan kan die 5Kg van de effectenbak er nog wel bij
De case moet alleen nog worden geschilderd.
Groeten, Olav
Wat betreft de MB-10 woofers doelde ik op de losse woofers. Deze zitten o.a andere in de MC-10 van Dap.
Voor het bouwen van de boxen heb ik heb de maten van de kasten dicht bij de maten van de MC-10 box gehouden. Voor de tuning heb ik een andere 10 inch PA woofer van conrad (CPA 10 - 100) gesimuleerd. Verder heb ik voor de basbuizen in verhouding gekeken hoe groot de diameter van de originele basbuizen van Dap zijn. Ik heb verschillende lengtes gesimuleerd op de CPA driver en aan de hand daarvan basbuizen besteld. De buizen zijn voornamelijk besteld met de gedachte, hoe langer ze zijn, hoe dieper de speaker klinkt en inkorten kan altijd nog.
De simulatie is dus enkel een indicatie geweest en verder heb ik gewoon gedacht van ik bouw de kast, schaf de basbuizen aan en test de boel gewoon. Het ergste dat kan gebeuren is dat de kast niet goed is voor de speaker. En Gobla zegt dat ik vaak met kleine 'nattevinger' projecten teveel geluk heb met de keuze van dimensies en dergelijke dat ik daar nu maar handig gebruik van heb gemaakt.
En hoe klinken ze dan?? Ja gewoon super. Ook met de tweeter (heb ze nu en het zijn inderdaad de Tonsil's) gefilterd op 3.5 kHz komt de stem er lekker uit. En de bas is meer dan genoeg, echt een kennis die met veel duurdere profi podium speakers werkt stond versteld van de geluidskwaliteit van deze boxen.
Verder had ik Ray beloofd een plaatje te posten van de ingebouwde Equalizer die ik had overgenomen, bij deze;) De aluminium profielen zitten vast middels de bouten waarmee de equalizer zelf in elkaar zit. De kast is van 18mm MDF, is voor een case toch redelijk zwaar. Maarja de Peavey weegt ook al >20Kg, dus dan kan die 5Kg van de effectenbak er nog wel bij
Groeten, Olav
