Dynavox VR-70

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mischa72
Contacteer:

Dynavox VR-70

Bericht door mischa72 »

Hallo allemaal,

Via een collega-lid van de Audio Club Limburg kreeg ik de tip eens te kijken naar bovenstaande versterker.

Hier heb ik wat vragen over:

1. Hoe klinkt dit apparaat standaard?
2. Hoe zijn de gebruikte componenten? (trafo´s, condensatoren, weerstanden ed)
3. Zijn er mensen hier aanwezig die het ding wellicht hebben zodat ik hem eens zou kunnen beluisteren?

Kortom, is dit een aanrader?

Groeten,
Mischa
bunky

Bericht door bunky »

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/ ... php?t=5117

erg lange url

Is bij onze oosterburen flink wat over geschreven.
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Het is voor westerse maatstaven de goedkoopste instap in de buizenversterkers, een aardig ding is met zo goed als geen gebruikersvriendelijkheid. Sinds de opkomst van de goedkope chinese buizenversterkers nauwelijks meer aan te raden.

Over de kwaliteit van de onderdelen is verder niet zo veel af te leiden. Als de trafo's niet echt beroerd zijn dan wordt de klank voor het grootste gedeelte bepaald door de buizen en de koppelcondensatoren. En die zijn allemaal te vervangen voor beter klinkende exemplaren. Maargoed, dat is net zoiets als lipstick op een varken smeren. :roll: Ok, ok. Ik overdrijf.

Ik zou m je iig niet aanraden als ie meer dan €300 moet kosten. Je kunt bij Roland al een Yarland FV34C kopen voor dat geld en die klinkt echt veel beter en is echt goed opgebouwd. Mooi klinkende buisjes, goede condensatoren, mooie potmeter, zeer mooie vacuum vergulde relais voor de ingangen.

Ik heb zelf de FV34A (zelf gemod), daar ben ik zeer tevreden over. Als ik echt beter zou willen zou ik flink > €1000 moeten uitgeven.
Voor nog meer chinees spul moet je even op GoT kijken in dit draadje
solitaire

Bericht door solitaire »

]eep schreef:
Je kunt bij Roland al een Yarland FV34C kopen voor dat geld en die klinkt echt veel beter en is echt goed opgebouwd. Mooi klinkende buisjes, goede condensatoren, mooie potmeter, zeer mooie vacuum vergulde relais voor de ingangen.
Uit je reactie maak ik niet op dat je de Dynavox in handen hebt gehad / hebt beluisterd. Over de concurrentie zeggen dat "die klinkt echt veel beter en is echt goed opgebouwd" is, zonder dergelijke ervaring te hebben, lijkt me op z'n minst wel wat voorbaarlijk ("stemmingmakerij").

Na jaren in Duitsland gewerkt te hebben, en de opkomst van Dynavox meegemaakt, kan ik naar eigen ervaring zeggen dat hun portfolio succesvol concurrerend is.

Mijn ervaringen met Chinees spul zijn dusdanig dat ik met een ernstig gevoel van wantrouwen deze aan zie. Maar een Yarland heb ik niet gehoord, dus die specifieke vergelijking kan ik niet maken.

Mischa: zorg dat je weet welke producten binnen je budget te koop zijn, zoek op internet naar gebruikers ervaringen, probeer de meest aanlokkelijke aanbiedingen zelf uit, en je kan gelukkig worden met zowel een Chinees product als een Dynavox.

succes

Wolf
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hallo jongens,

Toch maar weer even een reactie van deze kant. Ik ben inmiddels van het idee van de Dynavox afgestapt. Als ik zo´n versterker zou kopen om er daarna een hoop tijd en geld in te moeten steken om er iets goeds van te krijgen, laat ik het in eerste instantie liever even achterwege. Ik ga mijn pad dan ook op een andere manier laten lopen. Eerst komt er een mooie buizenvoorversterker (de Classic One van Triode Dick) die ik naar keuze voor een Gainclone- of een UcD180 eindtrap kan hangen. Hierbij komt de PhonoDude van Triode Dick. Daarna zal ik pas gaan rondkijken naar een leuke (zelfbouw)buizeneindtrap, mogelijk ook van Triode Dick (Bill of zo).

Bedankt in elk geval voor jullie steun. Ik had de tip van de VR70 gekregen die er lyrisch over was, maar als ik het hier goed lees, kan ik het beter achterwege laten.

Groeten,
Mischa
bartsegers

Bericht door bartsegers »

hier staat ook een dynavox , alleen een ietwat veranderd typenummer:

http://www.pollin.de/shop/detail.php?pg ... U3OTYzOTk=

Afbeelding
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

solitaire schreef:
Mijn ervaringen met Chinees spul zijn dusdanig dat ik met een ernstig gevoel van wantrouwen deze aan zie.
waar denk je dat Dynavox gemaakt wordt... 8)
solitaire

Bericht door solitaire »

Henkjan schreef:
solitaire schreef:
Mijn ervaringen met Chinees spul zijn dusdanig dat ik met een ernstig gevoel van wantrouwen deze aan zie.
waar denk je dat Dynavox gemaakt wordt... 8)
Ach, er zijn maar een aantal renderende productie gelegenheden, dus da's niet zo moeilijk. :wink:

Waar het mij om ging was dat ik de Dynavox varianten ken (built within tight costs, maar daarbinnen wel sensible ontworpen), en ik vindt dat je pas echt over een product kan / mag oordelen als je eerste eerste hands ervaring hebt. Daarvoor is een uitlating al snel stemmingmakerij.

Ik heb aangegeven dat je met zowel de Dynavox producten als (andere) Chinese producten een mooie set kan bouwen, als je je voor aanschaf maar hebt verdiept in de verschillende product eigenschappen.

W.
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Nee hoor. Ik ga puur af op de schakeling. Een EL34 PP kan gewoon nooit zo goed klinken als een (redelijk ontworpen) SET. Daar heb ik nml wel uitgebreid 1e hands ervaring mee.

Ik heb hier n Chinees rotding staan die veel te heet wordt. Zelf gemodificeerd zodat ie veilig is en beter klinkt. KT88 in triode, single ended. Onbekende voorbuis (6SJ7=5693, RCA, NOS, penthode). Klinkt als een klok. Beter dan mijn Audio Note EL84 SE par, klinkt beter dan mijn oude Audio Innovations 500 (EL34 PP). Ding koste €200 incl. mods en buizen.
Ik weet wel zeker dat mijn oude AI 500 beter opgebouwd was en dus ook beter zou klinken dan de el cheapo uitgevoerde Dynavox.

Triode Dick maakt natuurlijk wel mooi spul. Daar heb ik alle vertrouwen in. Of je gelukkig wordt van een UCD is nogal smaakafhankelijk. Dat zou ik onder voorbehoud aanraden. Ik weet wel dat je aan met een Yarland van Crafty absoluuts iets moois hebt.
Een aparte voor en eintrap heeft trouwens nogal weinig voordelen en is meestal gewoon duurdoenerij. Maar dat mag je helemaal zelf weten.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

]eep schreef:
Triode Dick maakt natuurlijk wel mooi spul. Daar heb ik alle vertrouwen in.
Mooi, dat geeft hoop voor de toekomst.
]eep schreef:
Of je gelukkig wordt van een UCD is nogal smaakafhankelijk. Dat zou ik onder voorbehoud aanraden. Ik weet wel dat je aan met een Yarland van Crafty absoluuts iets moois hebt.
Mag zijn, maar ik heb nog zoveel zaken die nog gebouwd willen worden, dat ik er in eerste instantie voor kies om de UcD die ik hier heb staan eerst te gaan gebruiken om vervolgens een andere eindbak in elkaar te gaan knutselen.
]eep schreef:
Een aparte voor en eintrap heeft trouwens nogal weinig voordelen en is meestal gewoon duurdoenerij. Maar dat mag je helemaal zelf weten.
Voor mij is het juist geen duurdoenerij maar meer een mogelijkheid om de kosten een beetje te spreiden (zie miijn reden om de UcD te gaan gebruiken.

Groeten,
Mischa
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mischa, je kijkt teveel op tegen het bouwen, gewoon aan de gang gaan. Een goede weergever/versterkercombi komt er via trail and error. Bouw maar eens gewoon een goed begin, en ga vandaaruit verder.

Dus......AAN DE SLAG, vandaag nog :twisted: :wink:

Groetjes

Jan
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Yes master Jan :wink: :wink:

Ik begin in eerste instantie met een set speakers op basis van mijn onlangs gescoorde Fostexen. Hierover zal ik vanavond nog een topic openen.

Groeten,
Mischa
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Very good, my dear apprentice.

You'll be familiar with the forces of zelfbouwaudio soon...be patient. No!!no anger! No rushing into a fine speaker evolving on your mind.

But keep working and think of your personal Mantra............

Master Joda.....ik bedoel jan
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Plaats reactie