Dus mooi circuit in elkaar solderen. Die bij te weinig spanning de extra accu gebruikt en bij "overspanning" de boordspanning wat terug brengt.
Wat dacht je van een standaard laadregelaar ??? Deze laadt je accu bij als de motor loopt. Standaard haal je je energie gewoon altijd uit ja accu. Afhankelijk van je maximale voedingsspanning zet je er een low-drop regelaar tussen om mooi de maximale spanning in te stellen.
Gave software. Zit alles er gewoon in? Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld equaliser, navigatie en alle andere functies? Prijs valt mij nog heel erg mee trouwens. Maak je gebruik van een touchscreen?
Heb je trouwens je boordspanningsprobleem al opgelost? Als je continue een te hoge spanning hebt, kun je ook gebruik maken van 2 diodes in serie, zo raak je meteen 1,4V kwijt en je kunt veel verder gaan dan 5A !
Ik raad aan dat je even de screenshots pagina bekijkt.
Equalizer (10 band) zit er standaard in en voor navigatie zijn er een aantal mogelijkheden.
Wat vooral fijn is aan deze software, is dat er een opensource SDK bestaat. Hiermee wil ik bijvoorbeeld VLC als media player engine gaan gebruiken indien er niet al een standaard plugin voor te krijgen is.
Op dit moment moet ik maandag nog even een condensator halen van 100nF zodat ik (na een step up naar 15 of 16 volt). Stabiel een step down kan maken dmv een BD712 en LM7812. Met 3.5A voorlopig ruim voldoende voor de thin client.
Ik ga eerst aan de slag met een 15" LCD scherm zonder touchscreen, maar ik wil overgaan op een met touchscreen van 7 tot 10". Tot die tijd zorg ik voor een muis die aan het stuur bevestigd wordt die je met je duim kan bedienen (en zal er later mogelijk ook nog zitten).
Hm, nu ik binnenkort een Intell D945GCLF bordje kado krijg van een bekende (en wellicht een 2e tegen een leuk prijsje meepak) groeit mijn interesse wel heel erg. Ik ga het geheel nog eens opnieuw lezen om te zien of ik nog handige links of andere zaken tegenkom.
Deze week dus inbouwen. Na diverse reviews gelezen te hebben is dit scherme voor 7" de beste in prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb reeds een 2e dashboardkastje aangeschaft waarin ik het scherm ga monteren. Ik vermoed dat ergens in de komende 2 weken ik de gehele basis van de car pc af heb inclusief motor management.
@Mischa72
Die bordjes zijn uitstekend voor dergelijke projecten. Leuk als je die gaat aanschaffen.
Ik meen dat er wel soortgelijke linux front-end programma's zijn. Alleen mijn voorkeur gaat nu uit voor windows xp gezien in nog VS# plugins wil gaan maken voor de front-end.
Ondertussen de installatie weer draaiende. Nu nog een mooie manier vinden om de reutel in de auto weg te werken.
Als je er niet teveel haast mee hebt, kan ik wel wat voor je regelen. Een vriend van me is één van de ontwikkelaars bij Elektor en hij denkt hem wel te kunnen programmeren.