Zeg Joris, jij was toch gestopt? Tenminste, dat stond in je verkooptopic!
Inderdaad, maar ik had ook geroepen dat er misschien nog een kleinere sub zou komen ipv de grote die ik nu heb. Dat is een projectje dat te overzien is.
De sub die ik nu heb is 35x55x75 cm, rondom 3cm MDF met een bracing erin. Netto volume is tegen de 90 liter.
Daarin zit een XLS-12 en 2 passieve XLS-10's, 400 gram. Versteker is een Reckhorn A-401. Erg leuk, want hij gaat zonder opkrikken tot 17 Hz.
Er omheen staan 2 B&W Nautilus 804's, een B&W HTM2 center en 2 B&W 601S3 achter speakers. Zo, dit was de omgeving, nu het "probleem":
Ik vind mijn sub te groot.
Mogelijke oplossingen:
1) Seas L26ROY in een plm 35 liter BR
2) Dayton TIT320C in plm 45 liter gesloten
3) Dayton RSS315HF-4 in plm 45 liter gesloten
4) Dayton RSS265HF-4 in plm 45 liter BR
5) Dezelfde units (XLS-12 +2x XLS-10), maar nu in een 40 liter behuizing
6) ? andere suggestie ?
Prijzen van deze units liggen tussen de 170 en 210 euro en (veel) meer dan dat wil ik er ook niet aan uitgeven.
Bij muziek staat de sub bijna nooit aan, alleen als ik zin heb om flink te beuken, maar dat is uitzonderlijk. Gaat dus vooral om films waarbij ik ook graag een goed laag heb. De 804's zijn hier absoluut niet voldoende in.
Grootte van de ruimte is overigens 32m2 met daaraan een open keuken van zo'n 10m2.
Wat zouden jullie doen? Wat nieuws? Of gewoon de huidige units in een nieuw jasje? Ik moet zeggen dat ik de Seas L26ROY alleen gewoon al erg mooi vind. Maar aan de andere kant, in een dichte behuizing zie je dat toch amper...
Groet, Joris
P.S. Binnenkort heb ik vakantie. Binnen heb ik er geen ruimte voor, maar als Piet Paulusma zijn best doet kan ik in mijn stadstuintje wel een behuizing in elkaar gooien.
Een kleinere sub
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Contacteer:
Re: Een kleinere sub
hier kan ik me wel in vinden as het alleen maar voor 'dynowalks en thunder' is. Aardig wat gewicht bijsteken op die PR's en de boel extra boosten!vigier schreef:Daarin zit een XLS-12 en 2 passieve XLS-10's, 400 gram. Versteker is een Reckhorn A-401. Erg leuk, want hij gaat zonder opkrikken tot 17 Hz.
5) Dezelfde units (XLS-12 +2x XLS-10), maar nu in een 40 liter behuizing
Hahaha, die shakers hoef ik niet terug hoor, ik ga géén gaatjes in mijn bank maken...
Het gaat me inderdaad om dat soort effecten ja... Zelfs zonder boosten komt het -3dB punt al op 25 Hz te liggen. Maar kan dan inderdaad wel kijken of ik het nog lager wil. Gewicht erbij kan altijd
Nog meer mensen met adviezen?
Het gaat me inderdaad om dat soort effecten ja... Zelfs zonder boosten komt het -3dB punt al op 25 Hz te liggen. Maar kan dan inderdaad wel kijken of ik het nog lager wil. Gewicht erbij kan altijd
Nog meer mensen met adviezen?