netwerk en telefoon inbouwplaat

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

netwerk en telefoon inbouwplaat

Bericht door anonamemouse »

ik ben op zoek naar zoiets als dit, maar dan in plaats van twee keer een rj-45, een rj-45 (netwerk) en een rj-11 (telefoon) naast elkaar op een plaat, voor inbouw.
heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

rj11 past in een rj45 als ik me niet vergis, je kunt dit dus gewoon met een 2xrj45 plaat doen
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Bericht door De Timmerman »

daniel schreef:
rj11 past in een rj45 als ik me niet vergis, je kunt dit dus gewoon met een 2xrj45 plaat doen
Klopt. Kijk ook hier eens: http://www.voltus.de/elektromaterial/te ... atendosen/[/url]
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het past wel, er zijn zelfs verloopstekkertjes voor, maar zo'n dubbele plaat heeft een printplaatje met acht ingangetjes voor de bekabeling, welke daarna worden gesplitst over de twee contras. daar heb ik dus niets aan...
ik wil aan de ene kant een telefoon aansluiten en aan de andere kant mijn netwerk. zodoende moet iedere kant dus een eigen aansluitmogelijkheid voor kabels hebben.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Voor gigabit ethernet weet ik het niet, maar voor 100mb/s worden slechts 4 van de 8 aders gebruikt. De andere 4 zijn dan voor telefonie. Daar moeten vast wel de standaarden voor te vinden zijn.

Van de andere kant hangen er volgens mij kantoorgebouwen vol met dergelijke aansluitdozen die per aansluiting gepatched kunnen worden. Dus volgens mij moeten die dozen ook te krijgen zijn met twee onafhankelijke aansluitingen, als je dat zou willen.


edit: en zoiets dan?
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

Pinout RJ45:
http://www.hardwarebook.info/Ethernet_1 ... aight_Thru

Bij de RJ11 connector zitten A en B op de binnenste twee pins, pin 4+5 van de RJ45 connector.

Dus bij een verdeeldoos met 1 aansluiting: Op pin 1,2,3 en 6 je Ethernet-aansluiting en op pin 4+5 je telefonie.

Mocht je (later) overgaan op Gigabit netwerk werkt dit niet. Gigabit netwerk gebruikt alle aders.
While 10BaseT and 100Base-TX only uses two pairs, please do connect all pairs since 1000BaseT uses all of them, and save yourself some future debugging :)
Hier hebben ze het over paartjes, two pairs is dus de 4 aders zoals beschreven in de bovenstaande link.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Implo schreef:
Bij de RJ11 connector zitten A en B op de binnenste twee pins, pin 4+5 van de RJ45 connector.

Dus bij een verdeeldoos met 1 aansluiting: Op pin 1,2,3 en 6 je Ethernet-aansluiting en op pin 4+5 je telefonie.
da's nog eens nuttige info! scheelt een hoop speurwerk, we gaan het op die manier doen! dank je wel!
Implo schreef:
Mocht je (later) overgaan op Gigabit netwerk werkt dit niet. Gigabit netwerk gebruikt alle aders.
While 10BaseT and 100Base-TX only uses two pairs, please do connect all pairs since 1000BaseT uses all of them, and save yourself some future debugging :)
Hier hebben ze het over paartjes, two pairs is dus de 4 aders zoals beschreven in de bovenstaande link.
de "future debugging" laat ik aan de volgende bewoners van dit huis over. of ik stop een uitlegbriefje achter de plaat in de doos...
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

Graag gedaan ;)
anonamemouse schreef:
of ik stop een uitlegbriefje achter de plaat in de doos...
Dat is wel zo aardig voor de toekomstige bewoners.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

en het works like a charm! \:D/
hardstikke bedankt!
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

We zijn hier toch om elkaar te helpen? ;)
Plaats reactie