biwiring kabel zelf maken?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

biwiring kabel zelf maken?

Bericht door Fritzzz »

Goedenavond,

Mijn Topas neo heeft het filter extern. Daardoor zit ik nu met dubbele bedrading door de kamer. Dat is een rommelig gezicht, ik zou liever per speaker één kabel zien. Ik heb gewoon 2,5mm OFC koper. Ik heb bij speaker en co gevraagd voor vieraderig draad, dat is er wel, maar nogal prijzig. Ik heb vier meter nodig per speaker. Is er soms een handig recept om zelf iets in elkaar te vlechten ofzo? Anders denk ik er aan om gewoon een lange sleeving eromheen te doen.
groeten,

Fritzzz
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Heb je Deze speaker kabel al gezien.
Zeer nette OFC kabel, met stevige mantel.
Ook te krijgen in 4x 4mm2 Prijs is zeer netjes.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik gebruik veel de SOMMER CABLE - SC-ELEPHANT SPM425.
4x 2.5 mm. Erg leuke flexibele kabel.
(3,25 per meter)

Op http://www.hippeli-pa.de/catalog/index. ... 1_42_52_55 staan nogmeer variaties.
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Bericht door Fritzzz »

heren, bedankt. Deze had ik niet gevonden. Met deze kabels gaat het wel lukken.
groeten,

Fritzzz
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Bouwmarkt 4-aderig solid core....mooi bekleden met snakeskin oid en je hebt een zeer fraaie kabel !!

Wowly
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Bericht door Fritzzz »

hebben ze dat bij de bouwmarkt? En is dat nog een beetje goed voor de kwaliteit van het geluid? En wat is snakeskin?

Fritzzz
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

4 aders solid core is die grijze en dan kun je zonder mantel pakken (wordt buiten gebruikt, boven de grond, ook handig in schuren ed om 220, aarde en schakeldraad met 1 kabel ergens heen te leggen).


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik gebruik 4x 2,5mm2 rubberkabel, verkrijgbaar bij de betere bouwmarkt onder naam H07RN8-F H20 4G2,5mm2. Kost EUR. 3,50 per meter.
Tazzy
Berichten: 54
Lid geworden op: di 23 sep 2008, 15:11
Locatie: Den Haag / Leidschenveen
Contacteer:

Bericht door Tazzy »

Is dat die kabel die conrad (Bestnr.: 600756 - 89) ook heeft?
Plaats reactie