LTP 3weg Dipool - 'Machistas'
Moderator: Beheerdersteam
Vandaag begon de dag goed! Ik ben lekker bezig geweest met de eerste baffle en na 2 uur zaten de vormen er redelijk goed in. De tweede kast was aan de beurt en toen schoot ik uit met de decoupeer!
ik heb de rest van de middag op de ehbo gezeten en ben uiteindelijk dus weinig opgeschoten vandaag. Volgende keer meer geluk en voorzichtigheid!
Een foto van de ruwe versie laat ik wel zien. De andere baffle is nog niet uitgezaagd. Ook gelijk de respons die ik krijg met deze baffle! Ik ben met de meting in ieder geval tevreden! De Accuton heeft ook een zeer strakke frequentierespons!
edit: even nieuwe metingen maken met de bovenste woofer op zijn plek! helemaal vergeten!
Een foto van de ruwe versie laat ik wel zien. De andere baffle is nog niet uitgezaagd. Ook gelijk de respons die ik krijg met deze baffle! Ik ben met de meting in ieder geval tevreden! De Accuton heeft ook een zeer strakke frequentierespons!
edit: even nieuwe metingen maken met de bovenste woofer op zijn plek! helemaal vergeten!
Laatst gewijzigd door Martijn H op zo 21 sep 2008, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee nu met 48dB/octaaf.bertor schreef:Klinkt goed! (eh, ik bedoel, ziet er goed uit).
Je stuurt midden en hoog actief aan, met een heel steil FIR filter he? Ik ben wel benieuwd naar de eerste 10 ms ofzo van je impuls respons.
Je ziet geen pre echo's. Alleen als ik over 70dB heenga en inzoom, maar dan nog is dat heel weinig. Bij 300dB zie je wel duidelijk golfjes die 3ms voor het signaal beginnen.
ach.. Ik kies wel de juiste momenten hoor! Ik wacht tot ik alleen thuis ben. Het is wel lekker om je af te reageren op die manier. Mijn studie vreet heel veel energie momenteel en een beetje muziek doet dan veel goed! Je moet je geen orkaangeluid voorstellen trouwens. Het komt qua "spl-beleving" in de buurt van het geluid in een danceclub, alleen dan zonder de vervorming die je daar wel hoort. Het kan in ieder geval harder dan mijn oude 4 weg systeem, waar een W22 tot 80Hz (4e orde akoestisch) liep en de beperkende factor was.
Als je luistermoe wordt als het heel hard staat klopt de balans niet. Ik ben nogsteeds aan het finetunen in het mid en hoog, hoewel het op een gegeven moment gewoon goed lijkt. Het laag is echt af!
Als je luistermoe wordt als het heel hard staat klopt de balans niet. Ik ben nogsteeds aan het finetunen in het mid en hoog, hoewel het op een gegeven moment gewoon goed lijkt. Het laag is echt af!
Vrijdag ochtend en avond heb ik bezoek gehad van 2 luisteraars. Interficior (camiel) kwam in de ochtend met een berg cd's. Letterlijk ELK genre werd gespeeld. Rock/HardRock NOFX, Dire straits, Marcus Miller, wat chopin, Hardcore met vleugjes terror en als afsluiter nog even The doors. Vanwege de lage groupdelay klinken hardrock en hardcore wellicht te strak voor sommige personen elke baskick hoor je en het wordt geen soepje zoals in de discotheek. Het wow effect is dan wel anders natuurlijk.
S'avonds kwam Remco. Iemand die niet op dit forum post, maar zelf ook actief bezig is met een dipoolontwerp.(Lat700 SS 15W en hivi megnetostaat in WmtmW) Hij nam Dead can dance, Goldfrappe, Bob marley en nog een aantal cd's mee.
Uiteindelijk bleef het bij lekker muziek luisteren en werd er niks aangepast aan het filter. De cd dead can dance is een aanrader als je van afrikaans/oosterse/tempel muziek houdt.
Ik heb recent weer opmerkingen gelezen van "bekende ontwerpers" die zeggen dat dipools nooit goed een zware drum of pauken kunnen weergeven. Het drukken op de maag zou dan missen. Ik ben het daar totaal niet mee eens en ik zou ook niet weten hoe dat natuurkundig verklaard zou kunnen worden. Een opvallende groupdelay in het laag zorgt voor een wow effect, maar dan hoor je niet hoe het op de cd staat. Wellicht dat bepaalde ontwerpers my-fi dus te snel als hi-fi zien. Ik moet zeggen dat dipool ook alleen maar my-fi is. Ik probeer het niet de hemel in te prijzen. Zo accuraat als b.v. een hoofdtelefoon krijg je het plaatje niet binnen een normale huiskamer.
S'avonds kwam Remco. Iemand die niet op dit forum post, maar zelf ook actief bezig is met een dipoolontwerp.(Lat700 SS 15W en hivi megnetostaat in WmtmW) Hij nam Dead can dance, Goldfrappe, Bob marley en nog een aantal cd's mee.
Uiteindelijk bleef het bij lekker muziek luisteren en werd er niks aangepast aan het filter. De cd dead can dance is een aanrader als je van afrikaans/oosterse/tempel muziek houdt.
Ik heb recent weer opmerkingen gelezen van "bekende ontwerpers" die zeggen dat dipools nooit goed een zware drum of pauken kunnen weergeven. Het drukken op de maag zou dan missen. Ik ben het daar totaal niet mee eens en ik zou ook niet weten hoe dat natuurkundig verklaard zou kunnen worden. Een opvallende groupdelay in het laag zorgt voor een wow effect, maar dan hoor je niet hoe het op de cd staat. Wellicht dat bepaalde ontwerpers my-fi dus te snel als hi-fi zien. Ik moet zeggen dat dipool ook alleen maar my-fi is. Ik probeer het niet de hemel in te prijzen. Zo accuraat als b.v. een hoofdtelefoon krijg je het plaatje niet binnen een normale huiskamer.
