AMT drivers van Aurum Cantus

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Roland
Contacteer:

AMT drivers van Aurum Cantus

Bericht door Roland »

Ik zie net dat Aurum Cantus met AMT drivers komt.

http://www.aurumcantus.com/aurumcantus- ... iction.htm
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Dat ziet er leuk uit! Weet jij wat die drivers kosten?

Eindelijk wordt Mundorf met hun AMT uitgedaagd.
Porcino

Bericht door Porcino »

Eindelijk weer een (betaalbare?) AMT die er uit ziet... Doorlopend tot 35 kHz, misschien een idee op mijn MUS als supertweeter. Enkel dat rendement van 98dB, daar kan ik nu even niets mee :?
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Prijs + metingen lijken me erg interessant :) :D
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Is het wel een AMT? 'T ziet er eigenlijk meer uit als een magnetostat als de B&G NEO's?

Dennog interessant natuurlijk :)
GeertM2
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

voodooless schreef:
Is het wel een AMT? 'T ziet er eigenlijk meer uit als een magnetostat als de B&G NEO's?

Dennog interessant natuurlijk :)
Volgens mij is het wel een AMT, hij heeft de voor AMT's zo typische harmonica ribbels. Bij deze zitten de alleen verticaal geörienteerd. Magnetostaten zoals de Neo hebben een glad vlies.

Ben benieuwd naar de prijs. Gezien de constructie denk ik dat ze we eens wat duurder zouden kunnen zijn dan een setje Neo3's. .
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Roland, enig idee waar deze tweeters te verkrijgen zijn? Ik krijg vragen van mensen die MOB3W willen na bouwen, echter Mundorf is gestopt met de verkoop van de AMT2340 naar end customers. :cry:
richard

Bericht door richard »

GeertM2 schreef:
Volgens mij is het wel een AMT, hij heeft de voor AMT's zo typische harmonica ribbels.
Dan is de bewering "the special flexible diaphragm our company self-researched, developed and produced," wel wat aanmatigend voor een vinding uit 1972 van Oscar Heil.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

En met deze post haal je de aandacht weg van mijn post met een vraag aan Roland. :(

Ik stuur hem wel een PM...
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

PB en hier,

Geen idee. Ik zie ze nog nergens te koop. AC weet er zelf alleen het fijne van denk ik.

Beyma TPL 150 kan ook nog he. Dan kan je "bijna" zonder middentoner uit 8) Spaar je daar weer wat uit :D

Groet Roland
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bedankt Roland, maar die Beyma, nee. Ik wil een tweeter die qua dimensies zo goed mogelijk overeen komt.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

jeroen_d schreef:
Bedankt Roland, maar die Beyma, nee. Ik wil een tweeter die qua dimensies zo goed mogelijk overeen komt.
Voor het geval je ook nog naar de Eton keek, die is volgens mij niet zo goed als de Mundorf..
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Die heeft eens in de Hobby hifi gestaan en vervorming is niet hoog en hij meet redelijk vlak. Wat dat betreft zie ik niet snel wat er mis mee is.

Waar het denk ik fout in gaan is dat hij niet heel goed tegen hoge spanningen kan. Daar gaat het rap met de vervorming.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

De ETON is veel te breed en past dus niet op de baffle van MOB3W. Dan kom ik minder in de buurt van het door mij gewenste afstraalgedrag. Verder zijn de metingen van de ETON op zich niet slecht, maar het rendement is veel lager dan de AMT2340. Hij zal dus elektrisch gezien wat minder belastbaar zijn. Op zich, in een daarop afgestemd ontwerp, zal de ETON prima voldoen.

De Aurum Cantus AST2560 is bijna een kloon van de AMT2340, behalve dat het stralende gedeelte 25 ipv 34mm breed is.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Bohlender & Graebener Neo3W :twisted: .
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb een lijntje uitgegooid voor die AST2560... als ik beet heb hoor je t wel
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ben benieuwd!
GerardJ

Re: AMT drivers van Aurum Cantus

Bericht door GerardJ »

In de laatste Hobby HiFi (6/2009) staat een Air Motion Transformer AM25 van Harwood Acoustics (te koop bij HiFiSound in Munster http://www.hifisound.de voor Eur 199. Deze werd al iets uitgebreider aangekondigd in Hobby HiFi 3/2009.

Wat mij opviel is de "grote" gelijkenis met de AST2560 van Aurum Cantus. Plaatje, afmetingen en opgegeven parameters zijn voor zover ik kan zien identiek. Verder wordt door Aurum Cantus het Burst Decay waterval spectrum gegeven en geeft Harwood Acoustics het Cumulative Spectral Decay plaatje. Ook deze informatie komt goed met elkaar overeen. Het zou mij niet verbazen als de AST2560 en de AM25 een en dezelfde unit zijn.

De AST 2560 wordt door de het Koreaanse Soundforum: Hi-End Audio System & Audio Parts http://www.soundforum.co.kr/shop/goods/ ... tegory=001 aangeboden voor 280000 Won (ongeveer Eur 163).
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hoi Gerard,

Ik heb de Aurum Cantus een tijdje op zicht gehad. Verder geen tijd/moeite erin gestoken om te meten en ze zijn weer terug bij de eigenaar, maar je hebt gelijk. De Aurum Cantus en de Harwood zijn exact dezelfde tweeters. Ik heb visueel kunnen vaststellen dat het om echte AMT's gaat. Ze zijn wel net wat minder fraai gebouwd en de magneet is wat kleiner dan bij de Mundorfs, maar dat hoeft niets te betekenen voor de geluidskwaliteit. Het is bekend van Mundorf dat hun componenten er altijd tiptop uitzien, ze mikken duidelijk op de high end markt. Maar ja, daar hebben we als zelfbouwers niets aan, omdat de Mundorf AMT2340 niet meer voor particulieren wordt aangeboden.

Omdat ze inmiddels aangeboden worden op de markt, de Harwoods althans, neem ik aan dat binnenkort in hobby hifi of zo metingen zullen staan.
dre

Bericht door dre »

toevallig liep ik tegen dit topic aan,en zag de units icm prijzen.
vooral de instapper van €200 lijkt me er fraai!

Afbeelding
Plaats reactie