Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Super dank je wel!
Gister ben ik bezig geweest met het filter. Het eerder geposte schema heb ik even omgezet in een componentenlayout (zie bijlage).
Het zag er dusdanig goed uit dat ik ze gelijk op een plankje gezet heb. Tenzij er bezwaren zijn over de layout ga ik hem zo solderen.
Er was ergens een foto over de correcte plaatsing van spoelen maar ik krijg deze niet gevonden.
-Edit- Schema van fliter erbij gezet.
Gister ben ik bezig geweest met het filter. Het eerder geposte schema heb ik even omgezet in een componentenlayout (zie bijlage).
Het zag er dusdanig goed uit dat ik ze gelijk op een plankje gezet heb. Tenzij er bezwaren zijn over de layout ga ik hem zo solderen.
Er was ergens een foto over de correcte plaatsing van spoelen maar ik krijg deze niet gevonden.
-Edit- Schema van fliter erbij gezet.
Laatst gewijzigd door Vinculum op vr 05 sep 2008, 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ik zie wat je bedoelt. Heel fijn dank je wel! Ik ben zo slecht in het interpreteren van schema's... 
Ik zal het aanpassen. In de uiteindelijke bouw wil ik zoveel mogelijk de onderlnge verbindingen maken met de "draden" van de componenten zelf. Met deze layout hoef ik maar heel weinig/korte draden te leggen.
Ik heb de layout nog ietsje aangepast. Zodoende ligt het net wat makkelijker en mooier en weer minder kabelverlenging nodig.
Ik neem aan dat het geen kwaad kan om de kleine cap op de grote spoel te monteren?
Ik zal het aanpassen. In de uiteindelijke bouw wil ik zoveel mogelijk de onderlnge verbindingen maken met de "draden" van de componenten zelf. Met deze layout hoef ik maar heel weinig/korte draden te leggen.
Ik heb de layout nog ietsje aangepast. Zodoende ligt het net wat makkelijker en mooier en weer minder kabelverlenging nodig.
Ik neem aan dat het geen kwaad kan om de kleine cap op de grote spoel te monteren?
Laatst gewijzigd door Vinculum op vr 05 sep 2008, 11:12, 3 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Dank u! Vond het zelf ook wel erg makkelijk.
Even iets anders. Was zondag in Rotterdam en liep natuurlijk even voorbij Sneiders en wat zag ik in de etalage?
Een Hepta Expertise Flagship in de "aanbieding". Huh? Waarom bijzonder? De mid-laag unit is 100% zeker mijn Seas woofertje! Not bad als hij in een speaker van 1500 pleuro word gevonden.
Even iets anders. Was zondag in Rotterdam en liep natuurlijk even voorbij Sneiders en wat zag ik in de etalage?
Een Hepta Expertise Flagship in de "aanbieding". Huh? Waarom bijzonder? De mid-laag unit is 100% zeker mijn Seas woofertje! Not bad als hij in een speaker van 1500 pleuro word gevonden.
Er staat een foutje in de tekening (beetje lullig als iemand de maten verkeerd over neemt), totale hoogte is 35mm, de laatste 2mm zou dan 12mm moeten zijn volgens mij?
Ziet er al erg goed uit!
Succes met de verdere bouw!
Ziet er al erg goed uit!
Zo zie je wel vaker "goedkope" drivers in ('extreem') "dure" speakers, een voorbeeld is de Vifa XT-25 ringradiator die in speakers van rond de €1000 tot enkele 10 duizenden euro's is gebruikt (Uiteraard zullen ze in het laatste geval vast wel hand-picked en matched zijn, m.a.w. de beste uit de productie).Vinculum schreef:Even iets anders. Was zondag in Rotterdam en liep natuurlijk even voorbij Sneiders en wat zag ik in de etalage?
Een Hepta Expertise Flagship in de "aanbieding". Huh? Waarom bijzonder? De mid-laag unit is 100% zeker mijn Seas woofertje! Not bad als hij in een speaker van 1500 pleuro word gevonden.
Succes met de verdere bouw!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Er is weer wat vooruitgang geboekt vandaag.
Van de week mijn gatenhulpstuk gemaakt en vandaag in de praktijk beproefd. Resultaat? Twee hele mooie gaten voor mijn basreflexpoorten!
Ik heb ook de binnenkant bekleed met vilt dus binnenkort kan het filter erin en de kast dicht! Het pritex kan ik er eventueel ook later nog in doen, daar kom ik nog makkelijk bij als hij dicht is.
De poort op de onderste foto heb ik er maar even voor de show in gedaan. Hij zit zo snoeistrak in het gat dat het waarschijnlijk 1x erin en niet meer eruit is...
Van de week mijn gatenhulpstuk gemaakt en vandaag in de praktijk beproefd. Resultaat? Twee hele mooie gaten voor mijn basreflexpoorten!
Ik heb ook de binnenkant bekleed met vilt dus binnenkort kan het filter erin en de kast dicht! Het pritex kan ik er eventueel ook later nog in doen, daar kom ik nog makkelijk bij als hij dicht is.
De poort op de onderste foto heb ik er maar even voor de show in gedaan. Hij zit zo snoeistrak in het gat dat het waarschijnlijk 1x erin en niet meer eruit is...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Gister een kijkje genomen bij de VAD-show in Veldhoven. Mooi spul weer!
Ook weer beetje inspiratie opgedaan voor mijn speakers en oh oh wat zitten er weer veel toekomstige projecten in mijn hoofd!
Wat ik me afvraag is het volgende: Zou ik de voet van mijn speakers ook kunnen fineren? Ik zie namelijk heel erg op tegen het vele schuur/plamuur/schuur/verf ritueel. Ik ben ook erg bang dat alle mooie scherpe randjes langzaam aan zullen verdwijnen hierdoor. Met fineer zou ik en niet dat hele ritueel hoeven doen en blijven mijn scherpe kantjes behouden. Iemand een idee?
Ook weer beetje inspiratie opgedaan voor mijn speakers en oh oh wat zitten er weer veel toekomstige projecten in mijn hoofd!
Wat ik me afvraag is het volgende: Zou ik de voet van mijn speakers ook kunnen fineren? Ik zie namelijk heel erg op tegen het vele schuur/plamuur/schuur/verf ritueel. Ik ben ook erg bang dat alle mooie scherpe randjes langzaam aan zullen verdwijnen hierdoor. Met fineer zou ik en niet dat hele ritueel hoeven doen en blijven mijn scherpe kantjes behouden. Iemand een idee?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ondanks een (uiteraard) onverwachte begrafenis toch weer wat werk kunnen verrichten.
Eén speaker is nu dicht. Er zitten 3 lagen mdf op. Deze worden hopelijk ergens komende week afgefreesd. Hieronder zie je wat foto's hiervan.
Daarnaast flink gewerkt aan de baffel. Schoot goed op en zijn bijna klaar. Alleen nog de randjes affrezen maar dit gebeurd pas zodra de kasten aan beide kanten dicht zijn om kleine afwijkingen in de ronding mee te nemen in het front. Doe ik dat niet dan zul je dit zeker zien.
Helaas zat er wat speling op mijn gatenzaagding dus het gat voor de speakers is 1mm groter dan nodig. Ik weet nog niet of ik zin heb om dat te gaan corrigeren. Misschien is het niet eens nodig. Weet niet hoe jullie dat hebben? Kijk maar naar de foto's voor een beeld. Binnenkort meer.
Eén speaker is nu dicht. Er zitten 3 lagen mdf op. Deze worden hopelijk ergens komende week afgefreesd. Hieronder zie je wat foto's hiervan.
Daarnaast flink gewerkt aan de baffel. Schoot goed op en zijn bijna klaar. Alleen nog de randjes affrezen maar dit gebeurd pas zodra de kasten aan beide kanten dicht zijn om kleine afwijkingen in de ronding mee te nemen in het front. Doe ik dat niet dan zul je dit zeker zien.
Helaas zat er wat speling op mijn gatenzaagding dus het gat voor de speakers is 1mm groter dan nodig. Ik weet nog niet of ik zin heb om dat te gaan corrigeren. Misschien is het niet eens nodig. Weet niet hoe jullie dat hebben? Kijk maar naar de foto's voor een beeld. Binnenkort meer.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ik zit er heel erg over te denken om de frontjes niet te spuiten maar met zwart leer te bekleden. Ik vind dit wel apart en het haalt ook een heleboel schuur/plamuur ellende weg. Bovendien is de speling van mijn infrezing voor de units dan ineens een must!
Hier foto's van anderen (waaronder Edo's Dryade en Sonus Faber):
Hier foto's van anderen (waaronder Edo's Dryade en Sonus Faber):
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
ik ben voor, ik ben voor, ik ben voor
Zwart leer op de baffle is echt heel gelikt. Als je het er strak op krijgt tenminste. Maar als je de kast kunt maken zoals jij dat tot dus ver hebt gedaan en je neemt er de tijd voor gaat dat zeker lukken.
bij-de-weg: Had je niet beter een emmer houtlijm kunnen kopen? Dan was je waarschijnlijk goedkoper uitgeweest.
M.v.g.
Chris
bij-de-weg: Had je niet beter een emmer houtlijm kunnen kopen? Dan was je waarschijnlijk goedkoper uitgeweest.
M.v.g.
Chris

