Hallo,
Ik ben van plan om met de Vifa d27tg-05-06 tweeter en 2 maal de Peerless SDS 134 een centerspeaker te bouwen. De tweeter heb ik "over" omdat deze tweeter uit mijn zuilen wordt vervangen door een de Seas 27TBF/G tweeter.
Na wat gezoek zag ik dat men bij centerspeakers of de midwoofers parallel aansluit, of er een 2.5 weg van maakt.
Wat raden jullie mij aan. Ik zoek een relatief simpel 2e orde filter. De speaker zal niet veel laag gaan produceren, dus een impedantiecorrectie om het laag beter uit te laten komen is niet nodig.
Alvast bedankt, Olav
Cappuccino Center speaker filter vraag
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Cappuccino Center speaker filter vraag
Met een andere luidsprekerbezetting als de hoofdluidsprekers? Als ik de mogelijkheid had, probeerde ik beiden, waarna een luistertest uiteindelijk zou bepalen welke opzet het best bij de hoofdluidsprekers past. En anders zou ik gelijk voor dezelfde opzet gaan.
Met impedantiecorrectie leg je veelal ook het kantelpunt op de frequentie waar het is bedoeld.Olaffel schreef:De speaker zal niet veel laag gaan produceren, dus een impedantiecorrectie om het laag beter uit te laten komen is niet nodig.
Hallo Marp,
De Center zal een andere luidsprekerbezetting krijgen dan de hoodluidsprekers, simpelweg omdat de hoofdluidsprekers gebruik maken van een echte middentoner (Vifa m10md-39-08 ) die ook niet meer te verkrijgen is bij BMM.
Vandaar de keuze voor een andere luidsprekerbezetting. Dus beide filters maken en luisteren wat het beste matcht is dus oplossing.
Bedankt. En wat betreft de impedantiecorrectie: weer wat geleerd
Olav
De Center zal een andere luidsprekerbezetting krijgen dan de hoodluidsprekers, simpelweg omdat de hoofdluidsprekers gebruik maken van een echte middentoner (Vifa m10md-39-08 ) die ook niet meer te verkrijgen is bij BMM.
Vandaar de keuze voor een andere luidsprekerbezetting. Dus beide filters maken en luisteren wat het beste matcht is dus oplossing.
Bedankt. En wat betreft de impedantiecorrectie: weer wat geleerd
Olav
