Omnes Audio stereo actief filter vraagje

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
RSQ8P

Omnes Audio stereo actief filter vraagje

Bericht door RSQ8P »

Beste forummers,
Ik ben bezig met een voor mijn doen ultiem project.
http://forum.mfbfreaks.nl/viewtopic.php ... sc&start=0

Nu heb ik vanwege het passieve concept de midwoofer en het hoog aanzienlijk moeten drukken in geluidsniveau. Ik vind dat niet erg aangezien ik redelijk wat vermogen heb. Maar als ik deze niet nodig zou hebben is dat natuurlijk fijn. Zie ik het dus goed dat ik met zo een Omnes Audio DBC-12 in stereo en een extra willekeurige eindbak, mijn laag actief kan maken en in geluidsniveau kan opregelen naar de midwoofer en tweeter zonder hun spanningsdelers? Je speelt dan waarschijnlijk op hogere volumes eerder met vervorming in het laag, maar maakt dit erg veel verschil/

Jullie ideeën?
Dank en groet,
Ramon
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Als je toch digitaal wilt filteren mag ik je dan het advies van www.groundsound.com geven? Digitale techniek staat op een veel hoger niveau bij Groundsound en je kunt mid en hoog (op termijn) ook actief aansturen (b.v. de DCN23 of DCN24). Geen caps en spoelen meer en optimale afstemming van de units.

De Coolbacks zijn natuurlijk helemaal top voor jouw opzet (kost wel wat).
RSQ8P

Bericht door RSQ8P »

Hoi Jeroen,

O ja, was Groundsound helemaal vergeten. Dan moet ik ff doorsparen!!
Dank voor je antwoord.

Gr,
Ramon
Paul

Bericht door Paul »

icm een digitaal filter is het van belang de volumeregeling achter het digitale filter te plaatsen, ander kost dit je resolutie en levert het ruis op...
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”