Verkrijgbaarheid LM4562

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Verkrijgbaarheid LM4562

Bericht door Marp »

Waar halen jullie tegenwoordig de LM4562's vandaan? Het verbaast me dat ze hier nauwelijks verkrijgbaar zijn, en dat een bedrijf als Farnell enkel in de VS een beperkt voorraadje heeft. Daarvoor wordt dan wel even €25,- aan extra kosten in rekening gebracht. LME49720 hebben ze overigens wel in Europa, maar dan enkel weer in NSOIC. Dat ik daar een DIPje van krijg, lost jammer genoeg weinig op.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben ook op zoek naar zo'n prikker van die LM voor de DAC van hongkong. Ik doe graag met je mee als het mag.

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Als jullie mee willen doen, kan ik wel een adapter van SOIC naar DIP bestellen.

Dan kun je gewoon de smd versie nemen.

Voor zo ver ik weet gaat de LM4562 er helemaal uit en moet je bv de lme49720 als alternatief nemen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Je kan eens proberen om samples aan te vragen bij National Semiconductor.
Soms lukt dat.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Waarom gaan die LM's eruit? Ik heb het idee dat ze waanzinnig populair zijn???

Maar zo'n soic naar dip adaptor, is dat niet een heleboel gesoldeer.

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

enkel gesoldeer van een SMD opampje.

Sja is met een goede bout wel te doen :)

Dingen gaan er soms ook uit omdat het productie proces beter kan. (ondanks dat het populair is)

Maargoed ik weet het niet zeker hoor, maar ik had het ergens gelezen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

http://www.ic2ic.com/search.jsp?sSearch ... =LM4562MA#
stuk of 1200 op voorraad in nederland... even een groepsaankoopje starten voor 150 stuks minimaal

Kees
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

In dat geval doe ik ook graag mee... :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

count me in too
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Zal er toch iemand de groepsaankoop op zich moeten nemen... Ik niet... ik heb ze ook niet nodig..

Duzzzzzz


Kees
Gebruikersavatar
telefunken
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 21:39
Locatie: Poortugaal

Re: Verkrijgbaarheid LM4562

Bericht door telefunken »

Marp schreef:
Waar halen jullie tegenwoordig de LM4562's vandaan? Het verbaast me dat ze hier nauwelijks verkrijgbaar zijn, en dat een bedrijf als Farnell enkel in de VS een beperkt voorraadje heeft. Daarvoor wordt dan wel even €25,- aan extra kosten in rekening gebracht. LME49720 hebben ze overigens wel in Europa, maar dan enkel weer in NSOIC. Dat ik daar een DIPje van krijg, lost jammer genoeg weinig op.
ik heb ze gekocht via ebay,binnen een week in huis.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Wowly schreef:
Waarom gaan die LM's eruit? Ik heb het idee dat ze waanzinnig populair zijn???
Een LM4562 of LME49720 is exact hetzelfde. Daarom ligt het wel voor de hand dat de 1e benaming gaat verdwijnen, maar dat maakt het alleen maar overzichtelijker. Het maakt dus niet uit hoe het beestje heet, zolang er maar "NA" achter staat (als je de DIP-versie wilt hebben). O:)

--

Gezien de reacties zijn DIPjes dus inderdaad niet snel te vinden in onze contreien. Aangezien ik nog een klein voorraadje heb liggen, en voor noodgevallen een kinderhandjevol NE5532's voorhanden is, loop ik nog niet gelijk vast. Ik denk dat ik daarom eerst maar eens mijn pas aangeschafte SMD soldeerpuntjes probeer, en indien dit bevalt, bij de volgende gelegenheid gewoon wat LME49720's van het type SOIC Narrow laat meekomen van Farnell. Tenzij er natuurlijk een leuke aanbieding op Ebay voorbij komt, maar die heb ik de laatste tijd nog niet gezien.

Groepsinkoop kan natuurlijk best, maar na de recente DAC groupbuy en mogelijk een nieuwe in het vooruitzicht heb ik geen trek om dit ook nog op me te nemen. Mocht echter iemand zich geroepen voelen, dan kan waarschijnlijk weer het beste +100 stuks bij Digikey worden besteld. Voor de prijs maakt het absoluut niet uit of dat de LM4562NA-ND of LME49720NA-ND wordt. Waar je woont, maakt blijkbaar wel veel uit voor de gehanteerde staffelkortingen.

EU-prijzen (Nederland):
Per stuk: €4,47
25 stuks: €88,80 (ca. €3,55/st.)
100 stuks: €303,00 (€3,03/st.)
250 stuks: €716,00 (ca. €2,86/st.)

VS-prijzen:
Per stuk: $4,53 (= €2,88 )
25 stuks: $85,98 (ca. $3,44/st. = €2,19)
100 stuks: $262,45 ($2,62/st. = €1,67)
250 stuks: $601,83 (ca. $2,41/st. = €1,53)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hmmm, toch maar eens een postadres in de USA gaan openen, dat scheelt een heleboel.....

jan
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”