Misschien dat ik de enige ben die zijn ei kwijt wil, verwijder hem dan maar, dan praat ik het uit via PM.
Ik vind het prima als iemand even aangesproken wordt op bepaald gedrag.b_force schreef:
ÜBER-MOD schreef:
Jij krijgt van mij geen zoen als jij een weerstand van exact 1/10 ohm kan vinden, alleen omdat ie te meten is met apparatuur toegespitst op het decimale stelsel.
En nou ophouden met dat off-topic gezeik vanuit je natuurkunde schooltje!!!
Pardon ?
We zijn gewoon normaal aan het discussiëren, als iemand daar niet tegen kan prima, maar ik vind dit wel heel erg raar gedrag. Sorry dat ik het zeg.
Bevalt het niet, stuur dan een PBtje.
En leer ook eens lezen, want ik heb het over een weerstand van 1/3 ohm !!!!!
Hoewel je natuurlijk nog verder kunt gaan ook over hoe precies je 1/10 ohm weerstand wilt hebben.
Probeer eens het probleem van de TS te relativeren, dat is dus waar ik mee bezig ben.
Hij heeft een probleem met rekenen in excel. Mijn visue is dat als je prima binnen de normen blijft (en niet 15 decimalen gaat gebruiken) je zijn probleem zo kunt verhelpen.
Mensen weten blijkbaar niet veel van hoe onnauwkeurigheid analyse te werk gaat, als ik dat zo hier lees.
Ik probeer jullie enkel wat bij te brengen en daarmee te helpen
Overigens is dat zogenaamde natuurkunde schooltje wel een van de betere in Nederland.
En vind ik het überhaupt nogal respectloos en onbeschoft om dat op deze manier neer te zetten.
Waar is die opmerking in hemelsnaam voor nodig ?
Als je er niet tegen kan dat er mensen je aanspreken op bepaalde punten, kom dan ook niet op een forum.
Ben je het er ergens niet mee eens, of begrijpen we elkaar niet, praat het dan uit, maar gooi niet van zulke opmerkingen en zulke plaatjes er tegen aan.
Sjees zeg, wat een drukte en ophef over niks Rolling Eyes Rolling Eyes
hahahahaha die Bart, was dat ff schrikken zeg!
Tsja, die Ubermod zullen jullie maar weinig zien schat ik zo, maar het is idd de enige die zo bot mag zijn. Helaas is het wel slecht nieuws áls ie er is, hij heeft namelijk volledige volmacht op dit forum.............
Jan
Dit kan verschillende redenen hebben. In het specifieke topic was er dus kennelijk een misverstand ontstaan.
Ik wilde de TS enkel helpen door een manier te verzinnen om toch goed om te gaan met Excel (dat had IK begrepen uit de start post) terwijl het andere meer ging over de problemen met computers en veel decimalen.
Prima zoiets kan ontstaan.
Echter vind ik de reactie van een mod alles behalve ondersteunend. Op z'n minst hadden we via PM het een en ander uit kun praten en duidelijk kunnen maken (voor zo ver is dat ook de regel hier op het forum).
Ipv daarvan wordt er (naar mijn mening) eerst een flauw en kinderachtig plaatje gestuurd en vervolgens op eenzelfde manier gereageerd.
Misschien kan deze zogenaamde mod wel overmacht hebben, maar dat moet wel op een correcte manier gebeuren.
Ik wil dan op z'n minst weten waarom deze mod zo hard ingrijpt en wat ik (of iemand anders) fout heeft gedaan.
Begrijp me niet verkeerd, de insteek is denk ik wel goed om soms hard in te grijpen. Maar ik ben zelf wel van mening dat de persoon in kwestie dan wel moet begrijpen waarom en dat zoiets dus even privé kan worden uitgelegd.
Van dit alles heb ik echter nooit iets gehoord en eerlijk gezegd zie ik zelf het probleem nog niet helemaal.
En daar heb ik een beetje moeite mee
(ik wil nmlk graag van mijn fouten leren)