DD8 MkII
Moderator: Beheerdersteam
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Ze klinken heerlijk. Alleen mijn ruimte is een zwaar belemmerende factor
, maar dat was mij al bekend. Ik ben ook driftig aan het kijken naar een andere woning, maar dat wil nog niet echt vlotten(niet on de audio hobby hoor) . Geen overhaaste acties zeg maar
De ruimte heeft een laag plafond en allemaal "dummy" muren. Het is een jaren '30 huis, dus zo lek als een zeef. De echte mid punch/ body wordt dus door omstandigheden "weg gezogen"
Dit probleem had ik al met mij vorige speakers toe ik naar mijn huidige woning verhuisde. Door de niet al grote ruimte en het lage plafond, is het hoog ook ietsie pietsie.... Ook dit was met mijn vorige speakers ook het geval. Overall een goede upgrade van mijn vorige speakers naar deze. Nu alleen rustig zoeken naar een andere ruimte en gewoon genieten, want eigenlijk klinkt het erg lekker en is het de eeuwige zoektocht/ drang, om te zoeken naar iets dat je in je hoofd heb, maar nog nooit ergens hebt gehoord. Laat staan zal horen.
Overal is er wel iets om ontevreden over te zijn, meestal toch de prijs
.
Chris
Overal is er wel iets om ontevreden over te zijn, meestal toch de prijs
Chris
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: DD8 MkII
Zo,....... 2½ later en nog steeds uiterst tevreden
Bij mijn schoon pa is door toedoen van mij, zijn oude voorliefde voor een goed stukje muziek weer boven komen borrelen.
Vorig jaar rond deze tijd heeft hij zowaar de stap gezet om een gehele nieuwe set te kopen. Speakers(
) met stands, amp, cd speler en meubel. Nu heeft hij al weer enkele weken mijn sub (MJ Acoustics Reference 200) in bruikleen. Hij wilde kijken of dit voor hem nog net dat "iets" toevoegd. Na enkele weken stoeien denk ik dat hij gezwicht is. Ik zal het straks wel horen denk ik.
Voor mij was dit weer een een duwtje in de rug, om een klein missertje in mijn systeem in kaart te brengen en er iets aan te doen. (alsof ik dat niet eerder had kunnen doen
). Het laag van de DD8 is goed aanwezig in het huis waar we nu wonen. In vorige huis, die van de foto's in het topic, was dat juist andersom. De speakers lopen erg ver door in het laag, wat ik heerlijk vind, alleen wordt het onderin iet wat rommelig. Ik ben helaas niet in het bezit van goede meet apparatuur en de daar bij horende know-how. Ik heb enken een dB meter (Voltcraft) en een cd met enkele sinus frequenties. In Excel heb ik een simpel maar handig rekenblad gemaakt, die de gemeten waardes omzet naar een grafiek. Ik heb de db meter of de hoofdsteun van mijn luister stoel gelegd, de verschillende tracks afgespeeld en de gemeten waardes ingevuld. Dit is alles behalve precies, maar het gaaft wel een goede impressie dacht ik zelf. Zie hieronder het resultaat.
Paars: Dit is de speaker zoals ik er al 2½ jaar naar luister. (zonder sub, standaard positie, open refelx poort en alleen Pritex op de binnenwanden behalve de baffle)
Groen: Extra baf en wol in de speaker achter de woofer en de ruimte achter de tweeter opgevuld met waf. (zie foto's). De reflex poort heb ik voorzien van een klein stukje pritex.
Lichtblauw:Identiek als groen, echter met pritex trak opgerold in de reflex poort
Geel: Identiek aan groen, alleen 10cm dichter naar de achterwand.
Het resultaat van de extra Pritex lijkt op een iets minder zaagtand grafiek. Vooral bij de iets "hogere" frequenties. De reflex poort restrictie lijkt meer effect te hebben bij de laagste regionen. Blijvend is de piek bij 30Hz en de dal bij 50Hz. Dit had ik graag naar rechts geschoven. dus minder diepgang en geen dip bij 50Hz. Volgens de spec. van Tony zou het -3 punt bij ongeveer 37Hz liggen. Bij mij dus iets anders. Door de poort dicht te proppen had ik verwacht de bult weg te werken.... Ik denk nu echter dat het een invloed is van de ruimte waarin ze spelen.
Overall ben ik tevreden. Ik houd het nu voorlopig bij de groene lijn/ afstemming. Iemand nog een suggestie om de dip weg te werken??
p.s.: De verdeling op de x-as is misschien wat raar, maar bij gebrek aan beter......
Groeten,
Chris
Bij mijn schoon pa is door toedoen van mij, zijn oude voorliefde voor een goed stukje muziek weer boven komen borrelen.
Vorig jaar rond deze tijd heeft hij zowaar de stap gezet om een gehele nieuwe set te kopen. Speakers(
Voor mij was dit weer een een duwtje in de rug, om een klein missertje in mijn systeem in kaart te brengen en er iets aan te doen. (alsof ik dat niet eerder had kunnen doen
Paars: Dit is de speaker zoals ik er al 2½ jaar naar luister. (zonder sub, standaard positie, open refelx poort en alleen Pritex op de binnenwanden behalve de baffle)
Groen: Extra baf en wol in de speaker achter de woofer en de ruimte achter de tweeter opgevuld met waf. (zie foto's). De reflex poort heb ik voorzien van een klein stukje pritex.
Lichtblauw:Identiek als groen, echter met pritex trak opgerold in de reflex poort
Geel: Identiek aan groen, alleen 10cm dichter naar de achterwand.
Het resultaat van de extra Pritex lijkt op een iets minder zaagtand grafiek. Vooral bij de iets "hogere" frequenties. De reflex poort restrictie lijkt meer effect te hebben bij de laagste regionen. Blijvend is de piek bij 30Hz en de dal bij 50Hz. Dit had ik graag naar rechts geschoven. dus minder diepgang en geen dip bij 50Hz. Volgens de spec. van Tony zou het -3 punt bij ongeveer 37Hz liggen. Bij mij dus iets anders. Door de poort dicht te proppen had ik verwacht de bult weg te werken.... Ik denk nu echter dat het een invloed is van de ruimte waarin ze spelen.
Overall ben ik tevreden. Ik houd het nu voorlopig bij de groene lijn/ afstemming. Iemand nog een suggestie om de dip weg te werken??
p.s.: De verdeling op de x-as is misschien wat raar, maar bij gebrek aan beter......
Groeten,
Chris
