41hz.com Amp10 + foto's

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Paultjuhh
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

De RKT is een 300VA van Amplimo, 2x22v. Dus 300/230=1.30A zekering ongeveer. Dan zou ik dus de 1,6 moeten pakken om te voorkomen dat zekeringen me weer om de oren vliegen. Helaas heb ik deze optie al geprobeert, zonder resultaat helaas.
Forza

Bericht door Forza »

dan zou ik het proberen met een 3A ofzo, als er echt kortsluiting is blaast die ook op. Wanneer hij het doet gewoon erin laten zitten.

Trouwens...je hebt een dual mono kit, waarom heb je dan maar 1 trafo? Want als je 300VA per kanaal gebruikt moet je een aanzienlijk zwaardere zekering hebben....meer dan 3A.
Paultjuhh
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

Forza schreef:
dan zou ik het proberen met een 3A ofzo, als er echt kortsluiting is blaast die ook op. Wanneer hij het doet gewoon erin laten zitten.

Trouwens...je hebt een dual mono kit, waarom heb je dan maar 1 trafo? Want als je 300VA per kanaal gebruikt moet je een aanzienlijk zwaardere zekering hebben....meer dan 3A.
Klopt één RKT, omdat deze eigelijk toch al zwaar oversized is voor deze versterker. Deze zal hoogstens 120 watt per chippie verstoken bij volle belasting (uitgestuurde vermogen + het vermogen dat in warmte omgezet wordt). Daarnaast heeft deze RKT ook twee secundaire uitgangen (4 draden totaal).
Het was natuurlijk mogelijk om twee RKT te gebruiken, maar dat is ook weer niet 100% het geld waard in mijn ogen :wink: Dat kan ik beter steken in het volgende projectje: een nieuwe set speakers:)

Maar ik zal morgen even een paar 3A zekeringen halen, kijken of dat wil werken. Bedankt voor de tip :wink:
Paultjuhh
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

JAAAAAA:D:D:D:D

Nou hij is af hoor, de drukte van school is weer afgenomen en nu eens goed te tijd gehad om het schema uit te spitten en jawel, de fout gevonden. Uit de RKT komt AC1 en AC2, ik had de eerste voeding in z'n geheel op AC1 geprikt en de tweede voeding in z'n geheel op AC2. Fout dus, moet dus iedere voeding AC1+AC2 zijn. Dus alle draadjes weer trekken en aanleggen en nu werkt het hele spul weer naar behoren (gelukkig).

Hieronder staan nog wat foto's van de versterker. Er moet alleen nog een schakelaartje in, dan is de versterker echt af wat mij betreft. Een erg leerzaam project en mn hersentjes zitten alweer te broeden op een volgend plan, ook met een Chipamp kitje, alleen dan wat beter opgebouwd en ingedeeld in de behuizing.
Bijlagen
Werkbank van 2 meter lang, helemaal vol met spullen na het bouwen van de versterker. Op de achtergrond staat de Onkyo versterker die ik eerst gebruikte voor de aansturing van mijn Visaton Couplet Light's.
Werkbank van 2 meter lang, helemaal vol met spullen na het bouwen van de versterker. Op de achtergrond staat de Onkyo versterker die ik eerst gebruikte voor de aansturing van mijn Visaton Couplet Light's.
De LM3886TF chipjes
De LM3886TF chipjes
Draadjes, wat is het toch mooi.
Draadjes, wat is het toch mooi.
Vanaf de bovenkant gezien (intern). Achteraf gezien was het niet zo handig om de inputs zo dicht bij de 230v neer te leggen, volgende keer anders aanpakken en het 230v gedeelte scheiden van de rest van de versterker om storing in het signaal te voorkomen.
Vanaf de bovenkant gezien (intern). Achteraf gezien was het niet zo handig om de inputs zo dicht bij de 230v neer te leggen, volgende keer anders aanpakken en het 230v gedeelte scheiden van de rest van de versterker om storing in het signaal te voorkomen.
Boven: de zelfbouwversterker<br />Onder: Reckhorn A-400 subwoofer versterker
Boven: de zelfbouwversterker
Onder: Reckhorn A-400 subwoofer versterker
Plaats reactie