Vifa korrekt xt
Moderator: Beheerdersteam
Vifa korrekt xt
Hallo,
Na lang lezen en meekijken bij anderen ben ik eindelijk begonnen aan mijn eerste serieuze zelfbouwspeaker.
Mijn eerste idee was om een dipool te bouwen. Ik ben helemaal weg van de Jamo r909. Na een tijd kwam ik weer met mijn voeten terug op aarde en realiseerde dat dit nu te hoog gegrepen is en het verstandiger is om met een bestaand idee wat te doen.
Dit is de Korrekt geworden. De drivers van de korrekt spreken me erg aan. De standaard uitvoering leek me wat saai dus heb er het een en ander aangepast.
Hij is 6 graden naar achteren en 4 graden naar binnen.
Dit levert een hoop schuurwerk op maar hopelijk is het het waard.
de zijkanten worden bekleed met hout. Welk hout ben ik nog niet uit.
De baffle, achter en boven kant wordt zwart gespoten.
Na lang lezen en meekijken bij anderen ben ik eindelijk begonnen aan mijn eerste serieuze zelfbouwspeaker.
Mijn eerste idee was om een dipool te bouwen. Ik ben helemaal weg van de Jamo r909. Na een tijd kwam ik weer met mijn voeten terug op aarde en realiseerde dat dit nu te hoog gegrepen is en het verstandiger is om met een bestaand idee wat te doen.
Dit is de Korrekt geworden. De drivers van de korrekt spreken me erg aan. De standaard uitvoering leek me wat saai dus heb er het een en ander aangepast.
Hij is 6 graden naar achteren en 4 graden naar binnen.
Dit levert een hoop schuurwerk op maar hopelijk is het het waard.
de zijkanten worden bekleed met hout. Welk hout ben ik nog niet uit.
De baffle, achter en boven kant wordt zwart gespoten.
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
Wat me vooral opvalt in verhouding tot de Wharfedales is dat alle instrumenten en zang veel meer gescheiden zijn. Bij de wharfedales lijkt het meer als 1 brei eruit te komen.
De korrekt is geen bas monster zoveel is duidelijk maar de bas is wel strak.
Al met al is het nu al heerlijk om naar te luisteren en kan niet wachten tot dat ze klaar zijn
De korrekt is geen bas monster zoveel is duidelijk maar de bas is wel strak.
Al met al is het nu al heerlijk om naar te luisteren en kan niet wachten tot dat ze klaar zijn
De Wharfedales zijn idd boomerig.
De Vifas zijn veel strakker wat ik ook mooier vind alleen ontbreekt het wat aan volume in het laag.
Maakt niet uit want wil er toch nog graag een gesloten sub bij zetten.
Weet alleen nog niet welke Driver
Ik zit te denken aan de Dayton http://www.intertechnik.de/index.html/J ... &suchwort=
Maar weet niet of mijn Hypex DS 2.0 genoeg vermogen hiervoor zal leveren?
Eerst maar zien dat ik de Korrekt aan het spelen krijg.
Na de eerste zover geschuurd te hebben dat hij klaar is voor spuiten ligt de tweede op de pijnbank
De Vifas zijn veel strakker wat ik ook mooier vind alleen ontbreekt het wat aan volume in het laag.
Maakt niet uit want wil er toch nog graag een gesloten sub bij zetten.
Weet alleen nog niet welke Driver
Ik zit te denken aan de Dayton http://www.intertechnik.de/index.html/J ... &suchwort=
Maar weet niet of mijn Hypex DS 2.0 genoeg vermogen hiervoor zal leveren?
Eerst maar zien dat ik de Korrekt aan het spelen krijg.
Na de eerste zover geschuurd te hebben dat hij klaar is voor spuiten ligt de tweede op de pijnbank
