Nou ben ik bezig geweest om de nieuwe kastvorm te bepalen. Ik houd de maten aan van de standaard refmon, omdat ik dan zeker goed zit, behalve dan dat ik facetten ga maken en een achteroverhellend front ga maken.
Nou heb ik van drie blokjes hout even voorbeelden gemaakt (op tekening kun je niet driedimensionaal een vorm beoordelen, of je moet dat gewend zijn) en ik wil graag jullie mening weten.
Aan het einde van het stukkie zal ik mij voorkeur kenbaar maken (nee, niet vooruit lezen!)
Originele reference monitor:

LS1: 3 facetten:

Voordelen, makkelijker te fineren dan de anderen, wat gestrekt uiterlijk, close to original Avalon..
LS2: 4 facetten:

Idem als 1, maar minder gestrekt uiterlijk, wat meer bulky, onderzijde sluit mooi aan bij de woofer, waar bij 1 onder de woofer een groot open vlak is
LS3: 6 facetten:

Hierbij is het wat minder bulky, en vooral vanaf de zijkant gezien een mooi lijnenspel, echter heel erg moeilijk te fineren..... Ook een wat meer gestrekt uiterlijk. Omdat de facetten wat minder goed te zien zijn een andere foto:

Nu even alledrie op een rijtje

Nou hoor ik graag jullie meningen, wat is mooi, niet mooi, andere suggestie's
Mijn voorkeur: de 6-facet-luidspreker: gestrekt, niet bulky mooi lijnenspel maar moeilijk te fineren, maar goed, daar moet ik dan maar flink mijn best op doen
De hoogte van de kast in ongeveerv 43 centimeter, dat is best een eind voor een monitor kwam ikzelf achter.....Breedte is zon 25 centimeter.
Zoals je ziet fireman, geen refpluskast, want het wordt definitief geen refplus, want in mijn huiskamer is tie te veel basss, daarbij vond ik de afbeelding van de ref beter (3-d spacious, muziekgevoel/keelgevoel)