Poeh... lijkt mij een softwareverhaal. Misschien kun je de microcontroller vervangen door een nieuwe versie en er zelf een extra relais aanhangen? Zou ik overleggen met JvE. Een hele nieuwe print lijkt mij ook zo wat en kostbaar.
Vraagje: Met hoeveel dB per stap loopt deze en heeft deze een constante uitgangsimpedantie of een constante ingangsimpedantie?
En hoe stil is ie bij het veranderen van het volume, heb je dan geen getik/geratel door de speakers?
De oude JvE heeft ook een uitgang om op afstand een relais te schakelen. Echter zul je, omdat deze uitgang niet zoveel stroom kan leveren, een transistortje moeten aansturen, die op zijn beurt weer een relais bekrachtigt.. Op pagina 5 van de oude manual staat hoe....
De schema's geven alleen het principe weer.. Zelf nog weerstandjes en een blusdiode toevoegen.
Zoals Kees het beschrijft werkte het bij mij prima. Een relais om de softstart te schakelen deed het echter ook. Alleen in combinatie met de SPNO switch gaat het niet. In de praktijk maakte ik er echter bijna geen gebruik van. Meestal zit ik hem voor korte onderbrekingen in de mute stand en anders helemaal uit. Ik dub nog of ik hem in de versie die ik nu maak met de Relaixed wel zal inbouwen.
Ik zal vanavond de oude handleiding er eens op naslaan
@CVE, waarom gebruikte je 'em nauwelijks? Als ik het goed begrijp gaat de UCD (en in mijn geval het actieve filter) gewoon helemaal uit als ik dit op de juiste wijze op de softstart aansluit?
En hoe stil is ie bij het veranderen van het volume, heb je dan geen getik/geratel door de speakers?
Ik vraag dit omdat dit merkbaar was bij andere relais gestuurde volume regelingen die ik gehoord heb. Kunnen de ervaren gebruikers van de JvE er iets over zeggen?
De relais en de Bulgin switch vereisen ieder een andere instelling op de softstart van Hypex. Het juiste relais had ik niet voorhanden en in de praktijk vonden mijn huisgenoten de knop prettiger. Dus relais er weer uit en jumper weer ingesteld op SPNO.
@Pjotr, het getik van de relais hoor je echt niet in de luidsprekers. Al die maanden dat de volumeregelaar hier gebruikt wordt heb ik dat nog nooit gehoord. Wel heb ik de versie met de software fout. Moet ik nog eens terugsturen naar Jos.
De relais en de Bulgin switch vereisen ieder een andere instelling op de softstart van Hypex. Het juiste relais had ik niet voorhanden en in de praktijk vonden mijn huisgenoten de knop prettiger. Dus relais er weer uit en jumper weer ingesteld op SPNO.
Ok helder!
@Pjotr, via de speakers hoor ik inderdaad niets, het geklik van de relais is wel 'gewoon' goed hoorbaar. De uitgangsimpedantie van deze is constant, het aantal Db per stap zou ik niet weten, het zijn iig 64 stappen...
Ok bedankt, dat is mooi. Bij de volumecontrol die ik hoorde waren de secties opgebouwd uit constant impedance T-secties. Bij de JvE zit dat anders (en beter voor dit doel m.i.). Heb even op de site van JvE gekeken en het is 1 dB per stap.