omdat ik nieuw ben zal ik me gelijk even voorstellen. Mijn naam is Rick Driessen en ik ben 16 (bijna 17) jaar en zit op VWO 5. Ik ben altijd al een beetje technisch geweest en kreeg een tijdje geleden het idee om zelf luidsprekers te maken (wil er misschien ook een profielwerkstuk over doen
Nou wou ik eigelijk eerst een beetje experimenteren met wat goedkoper spul voor ik echt iets duurders ga maken (duur is voor mij tussen de 40 en 80 euro).
Nou stonden er nog paar computerspeakers en een oude boembox die wegmochten, daar heb ik de speakertjes uitgehaalt en wil daar wel wat mee doen.
Ik heb als idee om een draagbare koffer te maken waar ik m'n MP3-speler mee kan aansluiten. Maar het moet wel wat harder gaan dan die dingen met 2-4W. Ik dacht aan zo'n koffer http://rickdriessen.gethost.nl/pagina-8 ... 101529.jpg
Ik wou het liefst de speakers uit de boembox enzo gebruiken. Ik heb niet alle parameters maar weet dit heb ik wel:
2 gewone speakers van 13 cm doorsnee en 6 cm hoog (vrij zwaar)
2x YGYDD103-ZDY 4ohm 15Watt
Ze zitten vast aan 2 tweakers 7 cm doorsnee 2,5 hoog:
2x YDQG50-025 4ohm 5Watt
2 Gewone speakers van 13 doorsnee en 3 cm hoog (zeer licht)
2x R516028001 4ohm Nom 2Watt Max 4Watt
Daar zat een supwoofer bij:
1x R526023002 4ohm Nom 3Watt Max 6Watt
Mijn vraag is: wat heb ik allemaal nodig om een aardig geluid (kwaniteit boven kwaliteit) uit die koffer te krijgen? Wil hem het liefst met batterijen versterken en dus een beetje een goedkope versterker gebruiken.
Alvast bedenkt voor het lezen van dit hele verhaal
Ik wacht op commentaar
MVG Rick