Transrotor ZET-1

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
HoMeR

Transrotor ZET-1

Bericht door HoMeR »

Hoi,
Een maat van mij wil een Transrotor ZET-1 kopen. Deze heeft in een groot aantal testen een heel goed prijs-kwaliteit kaartje gekregen.

Laatst kwam ik echter ergens op het net (natuurlijk de link kwijt.....) een bericht tegen dat het lager nogal snel droog valt en daardoor stuk draait.
Iemand ervaringen........

We gaan vanmiddag even luisteren bij Audioselectief in Sneek. Kijken wat Henk erover heeft te zeggen.

Groeten
H.
HoMeR

Bericht door HoMeR »

De lagerproblemen blijken voort te komen uit het feit dat je zo'n lager gewoon 1X per jaar moet smeren. Da's dus geen probleem.....

Hij heeft 'm gekocht overigens (met een Benz Micro element).
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ja, dat zijn de meeste mensen niet meer gewend, regelmatig onderhoud :roll:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Toch is de combinatie van materiaal niet goed dan, als zo'n lager in de soep loopt zonder olie. Ik heb heel wat Thorensen gezien met een droog lager, klonk wat minder maar stuk ging het er niet van.

Ovigens lijkt de ZET-1 mij wel een erg mooie DT en met een Benz Ace er op helemaal top.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hangt van t type lager af, sommige kunnen een eeuwigheid zonder extra smering en sommige hebben t gewoon nodig
Porcino

Bericht door Porcino »

Tja, nou, binnen 1 jaar drooglopen...

Mijn TR Porcino staat nu ook in sneek om een nieuw lager te ontvangen. Ik zal je eerlijk zeggen, er stond genoeg vet op het lager. Dat is dus geen garantie. Mijn mening van de gebruikte materialen is zeer slecht. Een lager waar een dergelijke belasting op staat zal minimaal 30 jaar non-stop moeten kunnen draaien indien er zorgvuldig over de te gebruiken constructie wordt nagedacht. Pjotr heeft m.i. dan ook gelijk, mijn TD160-I heeft zeer veel meer gespeeld en dat lager ziet er nieuw uit.
HoMeR

Bericht door HoMeR »

Een lager waar een dergelijke belasting op staat zal minimaal 30 jaar non-stop moeten kunnen draaien indien er zorgvuldig over de te gebruiken constructie wordt nagedacht
Dat zou je dan toch verwachten van een dusdanig gerenommeerd merk. Beetje een tegenvallertje (nu al.....)

:cry:

Ik zal mijn maat alvast waarschuwen.
Porcino

Bericht door Porcino »

Let wel: had een klassiek lager, ondertussen zit er een keramisch lager in, ze hebben wel geleerd van hun problemen! (lager is nu na 4 jaar gratis vervangen).

En klinken doen ze fantastisch :roll:
HoMeR

Bericht door HoMeR »

En klinken doen ze fantastisch
Dat klopt !
=D> =D> =D>
Plaats reactie