indoubt schreef:Ik heb een keer een tripath amp3 versterkertje geleend aan een buizenfanaat met 96 db fostex hoorns.
Ik wilde van hem weten of hij op zijn efficiente luidsprekers last had van ruis.
Ruis was van een onhoorbaar laag niveau op zowel laag als hoog volume. (en ja, ik kreeg hem met moeite terug)
De tripatjes hebben de naam op hogere volumes relatief meer distortion te geven als de UCD's dus het zou ook op zeer efficiente luidsprekers eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Het geeft je natuurlijk niet het buizengeluid. Wat dat betreft is uitproberen natuurlijk het beste
Ik draai op het gemakkie
118db en daar schuilt natuurlijk het probleem, als ik nu een paar honderd uit moet geven en dan ...
is het evt balen, daar heb ik al genoeg leergeld mee betaald, ik heb afgelopen maandag een meneer thuis gehad met een versterker waarvan deze beweerde dacht dat deze brom/ruisvrij zou zijn, een Densen Beat 300 - ik heb zelf de Beat 200 voorversterker en hoopte dat het omdat het erbij hoort een mooie match zou zijn, helaas een brom in de stille passages, ik heb netjes de man 25 euro reisgeld betaald, wat van te voren overeengekomen was, als ik niet tot aanschaf zou overgaan, dus na Leiden mag het Westland best aangedaan worden.
