Hypex UcD180 beluisteren

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
OrbitZ
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 10:58

Hypex UcD180 beluisteren

Bericht door OrbitZ »

Ik loop al een tijdje met de gedacht om een UcD180 te bouwen, gezien de kosten zou ik wel graag een keer de versterker beluisteren op mijn speakers.

Mijn vraag is dus of er iemand is met een UcD180 die, in ruil voor een gevulde koek en en bakkie, zijn versterker mee wil nemen. Ik woon in regio Leiden.

Ik kan ook eventueel mijn speakers meenemen maar ik beluister ze het liefst in mijn eigen domein :D
@3aan
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 9:58

Re: Hypex UcD180 beluisteren

Bericht door @3aan »

OrbitZ schreef:
Ik loop al een tijdje met de gedacht om een UcD180 te bouwen, gezien de kosten zou ik wel graag een keer de versterker beluisteren op mijn speakers.

Mijn vraag is dus of er iemand is met een UcD180 die, in ruil voor een gevulde koek en en bakkie, zijn versterker mee wil nemen. Ik woon in regio Leiden.

Ik kan ook eventueel mijn speakers meenemen maar ik beluister ze het liefst in mijn eigen domein :D

Als die bij jou klaar is, kan die misschien afzakken naar 's-Gravenzande, ik betaal zijn brandstof en schenk allerbeste espresso of/en cappuchino en uiteraard eventueel een bammetje erbij, kan die zijn UCD's ook een keertje op een groot Hoornsysteem beluisteren, ben razend benieuwd naar de evt. brom die in zoiets zou kunnen zitten, daar ben ik namelijk nogal huiverig van.

Groet@3aan

Afbeelding
OrbitZ
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 10:58

Bericht door OrbitZ »

Sorry @3aan maar dat gaat helaas niet lukken, bij mij krijgen ze er ook een neut bij :D ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik heb een keer een tripath amp3 versterkertje geleend aan een buizenfanaat met 96 db fostex hoorns.

Ik wilde van hem weten of hij op zijn efficiente luidsprekers last had van ruis.

Ruis was van een onhoorbaar laag niveau op zowel laag als hoog volume. (en ja, ik kreeg hem met moeite terug)

De tripatjes hebben de naam op hogere volumes relatief meer distortion te geven als de UCD's dus het zou ook op zeer efficiente luidsprekers eigenlijk geen probleem mogen zijn.

Het geeft je natuurlijk niet het buizengeluid. Wat dat betreft is uitproberen natuurlijk het beste
@3aan
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 9:58

Bericht door @3aan »

indoubt schreef:
Ik heb een keer een tripath amp3 versterkertje geleend aan een buizenfanaat met 96 db fostex hoorns.

Ik wilde van hem weten of hij op zijn efficiente luidsprekers last had van ruis.

Ruis was van een onhoorbaar laag niveau op zowel laag als hoog volume. (en ja, ik kreeg hem met moeite terug)

De tripatjes hebben de naam op hogere volumes relatief meer distortion te geven als de UCD's dus het zou ook op zeer efficiente luidsprekers eigenlijk geen probleem mogen zijn.

Het geeft je natuurlijk niet het buizengeluid. Wat dat betreft is uitproberen natuurlijk het beste
Ik draai op het gemakkie 118db en daar schuilt natuurlijk het probleem, als ik nu een paar honderd uit moet geven en dan ...
is het evt balen, daar heb ik al genoeg leergeld mee betaald, ik heb afgelopen maandag een meneer thuis gehad met een versterker waarvan deze beweerde dacht dat deze brom/ruisvrij zou zijn, een Densen Beat 300 - ik heb zelf de Beat 200 voorversterker en hoopte dat het omdat het erbij hoort een mooie match zou zijn, helaas een brom in de stille passages, ik heb netjes de man 25 euro reisgeld betaald, wat van te voren overeengekomen was, als ik niet tot aanschaf zou overgaan, dus na Leiden mag het Westland best aangedaan worden. :wink:
Plaats reactie