Wat is dit nu?

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Wat is dit nu?

Bericht door JeroenKV »

Hoe verstop ik een sub?
Bijlagen
DSC00866.JPG
DSC00856.JPG
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En?....werkt het lekker?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

sub ? Welke sub ? :?: :roll:
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

b_force schreef:
sub ? Welke sub ? :?: :roll:
Best handig!
Edo schreef:
En?....werkt het lekker?
Ik weet nog niet hoe hij klinkt. Mijn Groundsound filters zijn naar Denemarken voor een upgrade. Volgende week komen ze terug.

Ik heb de inhoud 90 liter gemaakt, dus een hele lage Q. Als ik te weinig output heb plaats ik er nog één bij. Ik denk echter dat het wel goed komt. Best een robuust ding die LAT!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik heb zoiets eens geprobeerd met hele slechte ervaring. De kast was te lang en ondanks stevige bracing bleef hij over zijn lengte resoneren. Ik hoop dat de trillingsvrije LAT hier uitkomst brengt. Ik moet wel zeggen dat die sub in mijn geval wel erg lang was, iets van 2,30m. Ach, was een leerzaam project, hoort wellicht thuis onder de rubriek WIE DURFT.
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Ik zal het merken volgende week! De kamer is iets van 1,50 meter lang.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

JeroenKV schreef:
b_force schreef:
sub ? Welke sub ? :?: :roll:
Best handig!
Edo schreef:
En?....werkt het lekker?
Ik weet nog niet hoe hij klinkt. Mijn Groundsound filters zijn naar Denemarken voor een upgrade. Volgende week komen ze terug.

Ik heb de inhoud 90 liter gemaakt, dus een hele lage Q. Als ik te weinig output heb plaats ik er nog één bij. Ik denk echter dat het wel goed komt. Best een robuust ding die LAT!

Wil je vertellen wat ze precies doen aan de groundsound? (DCN 23?) Ben ik wel benieuwd naar! Is dat een soort extra service?

mvg,

Martijn
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Montana schreef:
JeroenKV schreef:
b_force schreef:
sub ? Welke sub ? :?: :roll:
Best handig!
Edo schreef:
En?....werkt het lekker?
Ik weet nog niet hoe hij klinkt. Mijn Groundsound filters zijn naar Denemarken voor een upgrade. Volgende week komen ze terug.

Ik heb de inhoud 90 liter gemaakt, dus een hele lage Q. Als ik te weinig output heb plaats ik er nog één bij. Ik denk echter dat het wel goed komt. Best een robuust ding die LAT!

Wil je vertellen wat ze precies doen aan de groundsound? (DCN 23?) Ben ik wel benieuwd naar! Is dat een soort extra service?

mvg,

Martijn
Iets met de voeding en de chipset naar de MK II versie. Ik krijg wat speciale service, maar ze doen het voor iedereen tegen gereduceerd tarief.
Gebruikersavatar
Triple_A
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:51

Bericht door Triple_A »

Wat is dat voor driver?
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Triple_A schreef:
Wat is dat voor driver?
De Tymphany LAT500:
http://www.tymphany.com/categories/tymp ... subwoofers
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Vandaag dit ding draaiende! Kort en krachtig; een aanraden.

Voldoende power en ideaal weg te werken. Bij film voldoende (geeft een klap, maar subtieler dan b.v. Peerless slave--> kan met de 85 liter kast te maken hebben), maar bij muziek zeer goed!
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Wat opvalt is het gemak waarmee het laag uit de LAT komt. Er is ook geheel geen mechanische trilling aan de kast te voelen. Die is wel goed gebouwd, maar ik voel altijd wel wat trilling bij "normale" units. Bij de LAT is het net alsof hij niet aan staat, totdat je aan één van de membramen voelt.

Die LAT700 zou daarom ook wel eens goed kunnen werken in een dipole opzet. Een dikke zware baffle is niet meer nodig.
Gesloten