Even die +15V volgen, hij meet goed bij de voeding neem ik aan. Wat is de meting op het analoge bord?GeertM2 schreef:Ja die zitten er wel. Bestar BT-5s.Soundexcel schreef:Bij latere modellen is dit een zwart klein blokje.Ik heb vandaag eundelijk de tijd genomen om mijn DCX even open te maken. Ik heb inderdaad niet zo'n ingangstranformator!
Zit wel op de zelfde plek!
Maar ik heb het even nagezocht, dit is een relais:
http://us.100y.com.tw/PNoInfo/47030.htm
Stapje voor stapje.paulebappie schreef:
Je geeft aan dat het display knippert, ik heb het even nagezocht en deze krijgt zijn voeding van de +15V.
Als je een multimeter (of nog beter een scope) hebt kan je kijken of die spanning wel stabiel is.
In de geschakelde voeding zie je een 7815 en 7915 zitten met 4 elko's in de buurt (2 kleine van 10uF en 2 grote van 1000uF). Dit is de +15V en -15V voeding. Misschien zit er een rotte elko tussen of is er een slechte soldeerverbinding.
We komen er wel.
Ik heb het gemeten, en de multimeter geeft strak 14.82 Volt aan zonder waarneembare fluctuaties. Dit terwijl ik het display zie knipperen.
Zal ik gewoon maar wat pennetjes langs gaan met de soldeerbout?
Ook even meten tussen massa bij de voeding en massa op de analoge print, zit daar nog spanningsverschil tussen?
De +/- 15V gaat via de brede flatcable door naar de analoge print. Ik weet even niet welke kabeltjes het zijn.
De lange smalle print is het analoge deel. b.t.w.