van 2 naar 3weg?
Moderator: Beheerdersteam
van 2 naar 3weg?
ik ben in het bezit van een stel phonar p200 mk2 luidsprekers dit is een 2weg met 2 woofers zou het mogenlijk zijn hier een 3weg filter voor te maken?(www.phonar.com/uk)aangezien hij een los subwoofer gedeelte heeft?
gr. andre
gr. andre
Hoi Andre,
Waarom wil je het eigenlijk veranderen?
Het zal handig wezen om de gegevens van de speakers te weten.
De huidige scheidingsfrequentie zou je misschien kunnen achterhalen door het filter eens te bekijken en op papier te zetten. Dan weet je in ieder geval hoe het nu zit en kun je gemakkelijker gaan kijken hoe het anders zou kunnen.
Waarom wil je het eigenlijk veranderen?
Het zal handig wezen om de gegevens van de speakers te weten.
De huidige scheidingsfrequentie zou je misschien kunnen achterhalen door het filter eens te bekijken en op papier te zetten. Dan weet je in ieder geval hoe het nu zit en kun je gemakkelijker gaan kijken hoe het anders zou kunnen.
naar mijn idee is er misschien wat meer detail uit te halen maar op de site (phonar.com/uk)staat dat dit een 2+ weg is wat houd dit in?
want ik vind deze luidsprekers zeker niet verkeerd klinken,maar het kan beter dus ik dacht met een ander filter haal ik net dat beetje meer uit,want anders zal ik naar een zelfbouw project op zoek moeten
want ik vind deze luidsprekers zeker niet verkeerd klinken,maar het kan beter dus ik dacht met een ander filter haal ik net dat beetje meer uit,want anders zal ik naar een zelfbouw project op zoek moeten
Een 2+ weg zou een twee en half weg kunnen zijn. Hierbij worden de twee woofers ieder apart gefilterd en staan ze dus niet parallel geschakeld.
Heeft tegenwoordig mijn voorkeur in TL.
Je zult dus echt moeten kijken hoe er wordt gefilterd om te kunnen zien of je wel iets moet veranderen en zo ja hoe.
Als het echter de enige boxen zijn die je hebt, zou ik daar toch nog maar eens over nadenken, omdat, als je gaat modifiseren, je luistergenot een tijdje weg is. En dat kan vervelend zijn weet ik uit ervaring. Als jou hobby potje het toelaat, zou ik kiezen voor iets nieuws te bouwen.
Als dat dan is gelukt, begin dan aan deze boxen.
Ik weet niet hoeveel je weet van deze hobby, maar kijk ook eens even in de artikelen op de home page. Staat wellicht iets bij dat je zal interesseren.
En er zijn, zoals je vast wel weet, veel interessante projekten gaande op dit forum.
Groet Sietse
Heeft tegenwoordig mijn voorkeur in TL.
Je zult dus echt moeten kijken hoe er wordt gefilterd om te kunnen zien of je wel iets moet veranderen en zo ja hoe.
Als het echter de enige boxen zijn die je hebt, zou ik daar toch nog maar eens over nadenken, omdat, als je gaat modifiseren, je luistergenot een tijdje weg is. En dat kan vervelend zijn weet ik uit ervaring. Als jou hobby potje het toelaat, zou ik kiezen voor iets nieuws te bouwen.
Als dat dan is gelukt, begin dan aan deze boxen.
Ik weet niet hoeveel je weet van deze hobby, maar kijk ook eens even in de artikelen op de home page. Staat wellicht iets bij dat je zal interesseren.
En er zijn, zoals je vast wel weet, veel interessante projekten gaande op dit forum.
Groet Sietse
