Jaylin`s 2-weg Seas Prestige H0831/H1152

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Zeer interessant om het proces zo te lezen, temeer daar ik met dezelfde woofer aan de gang ga in een behuizing die zeer vergelijkbaar is qua afmetingen.
Alleen de tweeter wordt anders...

Ben benieuwd naar je ervaringen qua klank, ook als je hem wat dichter naar de achterwand plaatst.

Ik ga dit zeker verder volgen!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

mikekiwi schreef:
Zeer interessant om het proces zo te lezen, temeer daar ik met dezelfde woofer aan de gang ga in een behuizing die zeer vergelijkbaar is qua afmetingen.
Alleen de tweeter wordt anders...

Ben benieuwd naar je ervaringen qua klank, ook als je hem wat dichter naar de achterwand plaatst.

Ik ga dit zeker verder volgen!
Hoi Mikekiwi,

Welke tweeter ben jij zelf van plan te gaan gebruiken?

En ben je al aan de bouw van je kast begonnen?

Groet,Carlo
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

CarloPJB schreef:
mikekiwi schreef:
Zeer interessant om het proces zo te lezen, temeer daar ik met dezelfde woofer aan de gang ga in een behuizing die zeer vergelijkbaar is qua afmetingen.
Alleen de tweeter wordt anders...

Ben benieuwd naar je ervaringen qua klank, ook als je hem wat dichter naar de achterwand plaatst.

Ik ga dit zeker verder volgen!
Hoi Mikekiwi,

Welke tweeter ben jij zelf van plan te gaan gebruiken?

En ben je al aan de bouw van je kast begonnen?

Groet,Carlo
De ScanSpeaks 2905/9500 komen erin. Units liggen hier al wel, maar ik ben lang niet zo snel als jij. Heb nu ook weinig tijd en ook zeer weinig bouwervaring; ben dus eerst alle mogelijke problemen aan het uitdenken en elimineren voordat ik uberhaupt aan het bouwen durf te gaan beginnen... :)
Ben ook nog met een ander projektje bezig dat eerst afmoet, dus ik heb niet zo'n haast...
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

CarloPJB schreef:
Edo schreef:
Montana schreef:
Heb je aandelen van seas? :wink:

mvg,

Martijn
Ze hebben je door Carlo.... 8)
Of ik aandelen in Seas heb?

Zou misschien nog niet zo`n gek idee zijn :wink:

Maar jij bent nu toch ook eindelijk met `n echte tweeter bezig :twisted: :wink:
Klopt!

Een Mundorf! :wink:

Netjes gemaakt!

Het volgende paartje wordt zeker voor de buurvrouw? :twisted:

mvg,

Martijn
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Carlo, jongen, jij blijft ook maar bezig he :D .
Ziet er wederom weer netjes uit, alles in verstek.

=D>
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Zo dat ziet er goed uit!
Netjes onder versterk =D>
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Het setje speelt alweer `n hele tijd zodat er nu ook wat meer foto`s te plaatsen zijn :D

Filterwerk is van de hand van Edo en het was aan mij om het er in te krijgen.............. :shock:
Bijlagen
Filter Jaylin`s 2_weg def..jpg
Filter Jaylin`s 2-weg 008.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Filter vanaf verschillende kanten op de gevoelige plaat gezet.
Bijlagen
Filter Jaylin`s 2-weg.jpg
Filter ...jpg
Filter.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

En wat totaalplaatjes.

Staat nu (tijdelijk) naast de PC op `n UcD 180 HxR te spelen :oops:
Bijlagen
Jaylin`s 2-weg 001.jpg
Jaylin`s 2-weg 002.jpg
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Haha, blijft proppen in zo;n klein kastje.... :D
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

hoe heb je het filter nu uiteindelijk vastgezet ín de kast??? Ziet er nog steeds erg fraai uit...
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Dank je :wink:

Het filter ligt klem tussen de zijwanden m.b.v.wat pritex.
Gesloten