Liefst dan ook nog budget vriendelijke oplossingen.
Dus iedereen die ergens een modelletje kent, laat maar horen
Moderator: Beheerdersteam
heb setjes NeoPro5i ribbon in de handel.... 400,-- / tweeNils_vn schreef:Ik ben opzoek naar een stel tweeters die inzetbaar zijn vanaf 1Khz, als ze 17-18Khz halen is dat voldoende.
Liefst dan ook nog budget vriendelijke oplossingen.
Dus iedereen die ergens een modelletje kent, laat maar horen
Graag zelfs, Wowly. Maar een breedbandertje met zulk rendement vinden is nog niet zo eenvoudigWowly schreef:Ik weet het ook niet, maar als je een 1 khz signaal met een kleine tweetertje wil laten doen, heb je dan wel genoeg energie in zo'n acoustisch signaal? Zou je dat niet liever door een 5 cm midje laten doen?
Wowly
Bedoel je dat, als ik een gewone tweeter ga hornloaden, de regel xo = 2.fs niet meer opgaat ??voodooless schreef:Moet het echt klein zijn? Zoniet, dan zou je kunnen kijken voor een normale goede tweeter met een hoorn voorzet. Met de Vifa XT is dat al vaker gedaan. Je kunt dan op zo'n 800 Hz crossen.
Nee, niet helemaal. Sowieso geldt die regel eigenlijk vooral voor tweeters met ferofluid (zie recente HH). Bij tweeters zonder kun je vaak nog wel lager crossen. Je kunt je beter laten leiden door THD plots wat dat betreft. Anyway, de XT25 heeft een fs van 530 Hz. Basically blijf je dus grofweg binnen de 2*fs "regel"Nils_vn schreef:Bedoel je dat, als ik een gewone tweeter ga hornloaden, de regel xo = 2.fs niet meer opgaat ??
Dat verduidelijkt watvoodooless schreef:Nee, niet helemaal. Sowieso geldt die regel eigenlijk vooral voor tweeters met ferofluid (zie recente HH). Bij tweeters zonder kun je vaak nog wel lager crossen. Je kunt je beter laten leiden door THD plots wat dat betreft. Anyway, de XT25 heeft een fs van 530 Hz. Basically blijf je dus grofweg binnen de 2*fs "regel"Nils_vn schreef:Bedoel je dat, als ik een gewone tweeter ga hornloaden, de regel xo = 2.fs niet meer opgaat ??