Tsja, hier moet ik nog eens wat mee doen: BG Neo 8s
Moderator: Beheerdersteam
Re: Tsja, hier moet ik nog eens wat mee doen......
Met een mooie Dynaudio woofer ga je al de goede kant op!
Ik zou ze eens proberen als OB net als Gerrit. 
Ze zijn wel lekker plat, wellicht als tweeter in je auto samen met Dynaudio sub? 
Vandaar de interesse in Reinder zijn project 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ja, dat begon met de Neo8s en eindigde met een paar broemdozen. Ergens onderweg is er iets van de wagen gevallen.
Die had je toch gratuit ter compensatie van het RD50 leed?
Wel jammer dat je ze alleen voor het mid kan inzetten. Het zou mooi zijn als ze net zo breedbandig waren als de RD-series.
Ik ga op zeker nog iets doen met het tweeweg concept van een bandje in combinatie met een mooie woofer.
Maar eerst de huidige projecten afronden!
Ik ga op zeker nog iets doen met het tweeweg concept van een bandje in combinatie met een mooie woofer.
Maar eerst de huidige projecten afronden!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De 8s is probleemloos als tweeter in te zetten Dan.
Ach, met een DSP is alles mogelijk. Besides, boven 14K hoor ik toch al niks meer
Jeroen bouwde ter onderbouwing van z'n OB theorie (van de leftovers van de laatste MOBW3 upgrade) een paar monitors, misschien kan jij het omgekeerde doen? een OB bouwen en aantonen dat het niks is?ds23man schreef:Ga je mond spoelen Hans.
Een piek van 10dB bij 10kHz is toch vrij extreem te noemen of moet je dit anders lezen? Je komt verder zelf met dit plaatje aanzetten dus wat loop je nou te knorren.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Je loopt alles waar geen AT voor staat af te zeiken en ik kan er niets (meer) aan doen dat ik tinnitus heb.
En als je goed kijkt zie je dat deze tweeter tot 18K recht te trekken is met DSP
Dus
En als je goed kijkt zie je dat deze tweeter tot 18K recht te trekken is met DSP
Dus
Een hoorn of een waveguide. De Neo8 heeft al een aardig oppervlak om mee te beginnen dus een hoorn hoeft ook niet zo lang te worden. Als je hem gewoon in een kast zet wordt het een stuk lastiger om de directivity mooi te krijgen.dre schreef:De 8s in een hoorn misschien?
Gerrit
Hoe bepaal je nou de vorm van zo'n waveguide Gerrit?Gerrit schreef:Een hoorn of een waveguide. De Neo8 heeft al een aardig oppervlak om mee te beginnen dus een hoorn hoeft ook niet zo lang te worden. Als je hem gewoon in een kast zet wordt het een stuk lastiger om de directivity mooi te krijgen.dre schreef:De 8s in een hoorn misschien?
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je kunt ook een aantal in een kromming zetten........ 
Waveguide zou ik even niet weten, maar een hoorn kun je gewoon uitrekenen. Dat is een kwestie van bepalen hoe laag je wilt beginnen en welk soort hoorncurve je wilt gebruiken. Ik zou hier in ieder geval geen drukkamer voor zetten maar de Neo8 direct aan de hoorn koppelen, dat maakt het ook nog weer makkelijker.Dan schreef:Hoe bepaal je nou de vorm van zo'n waveguide Gerrit?Gerrit schreef:Een hoorn of een waveguide. De Neo8 heeft al een aardig oppervlak om mee te beginnen dus een hoorn hoeft ook niet zo lang te worden. Als je hem gewoon in een kast zet wordt het een stuk lastiger om de directivity mooi te krijgen.dre schreef:De 8s in een hoorn misschien?
Gerrit
Ik wil t.z.t. nog eens een tractrix hoorn voor mijn bandje zetten om te kijken hoe laag je dan kunt gaan.
De Neo's en de RD's zijn overigens geen bandjes, de correcte naam is magneplanar. De membranen zijn wel heel erg licht en het vervalspectrum is dus ook meestal erg fraai.
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Er begint wat in mijn hoofd te borrelen: 4 van die dingen per kant in een gekromde curve.
Hier staat wel het een en ander over waveguides.
Ik begrijp er alleen niet veel van. Heet dat een readersblock?
Ik heb een beetje moeite met die formules. Wis/ natuurkunde gecombineerd met de engelse taal behoren niet tot mijn sterkste kwaliteiten.
Ik begrijp er alleen niet veel van. Heet dat een readersblock?
Ik heb een beetje moeite met die formules. Wis/ natuurkunde gecombineerd met de engelse taal behoren niet tot mijn sterkste kwaliteiten.