Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Wardje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 15:19

Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door Wardje »

Goedenavond allemaal,

voor een kennis van mij ben ik op zoek naar vervangende luidsprekers voor in zijn zuilen.
Ik heb wat lopen zoeken op Internet en het blijken Studio de Schop luidsprekers te zijn, en ik meen van het type ML 1.3..

Nou zijn deze gemaakt op het moment dat ik mijn ogen open deed in de wieg bij mijn moeder, en helaas worden deze niet meer gemaakt.
Na nog meer rondsnuffelen ben ik er volgens mij achter dat Studio de Schop gebruik maakte van Vifa Woofers?
Mocht dat niet zo zijn, een kleine beschrijving: Foam surround, mat/doorzichtige conus en een stoffen spreekspoel.

Is er iemand op dit forum bekend met deze luidsprekers, en wie zou mij verder kunnen helpen op zoek naar vervangende units voor in zijn speakers? MET foto's, voor de liefhebbers ;-)
Bijlagen
Vorm van de zuilen
Vorm van de zuilen
De defecte woofers
De defecte woofers
type-sticker op de woofer (bij alle woofers gelijk)
type-sticker op de woofer (bij alle woofers gelijk)
Filterplaatje, voor de liefhebber ;-)
Filterplaatje, voor de liefhebber ;-)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door SARK »

Wat is er mis met de oude units, oftewel ... waarom ben je op zoek naar vervangende units :?:
Je zou ook een mailtje kunnen wagen aan Koos Nieuwenhuis http://www.koosnieuwenhuis.nl/index.php ... 8&Itemid=9
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door Vuurkat »

Volgens mij zijn de woofers defect, dat staat in ieder geval bij de omschrijving van de afbeelding.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door ray5150 »

wel de woofers defect maar niet de tweeters?
normaal is het toch juist omgekeerd?
Wardje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 15:19

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door Wardje »

Ik kreeg de zuil inderdaad met de mededeling dat de woofers defect waren.
Ik dus meteen enthousiast de woofers eruit geschroefd en in een test-kastje bij mij geschroefd.
Maar daar deden ze het perfect in, dus ik krabde al op mn achterhoofd.
Nu ik de zuilen weer in elkaar gezet heb hoor ik ook niks van gekraak of aanlopen.

De eigenaar is onderweg met de 2de zuil, ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en afloop.
In ieder geval zijn de tweeters en het crossover van deze ook nog in goede staat; de zuil staat hier momenteel wat klanken uit te stoten..

Bedankt voor de hulp voor nu in ieder geval!
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door squall »

tjsa.. als de woofers het wel goed doen in een testkastje dan lijkt me de logische conclusie dat er iets fout is met je filter.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door pvanlingen »

Ik weet het, als de woofers nog in orde zijn heeft deze reactie geen zin,
maar het zijn Bravox units.
Ze werden geleverd door de firma Clofis.

mvg,
Paul van Lingen.
blissard
Berichten: 31
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 17:17

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door blissard »

Bij mijn ML werd gebruik gemaakt van de monacor SP-150 http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=7239. Deze lijken daarop, maar ik kan de kleur niet zo goed inschatten op de foto. Is het conusmateriaal wit?

De tweeter was er een van Morel, maar het type nummer weet ik niet.

Helaas heb ik de speaker niet meer, anders zou ik even voor je kijken.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door Marp »

blissard schreef:
..... SP-150. Deze lijken daarop, maar ik kan de kleur niet zo goed inschatten op de foto. Is het conusmateriaal wit?
Ze lijken wel wat op een SP150, maar zijn het niet. De defecte woofertjes van Ward hebben foamranden, en vierkante uitsparingen in de bevestigingsrand.

Afbeelding
Afbeelding


Ook hebben ze een andere korf en magneet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door SARK »

Wardje schreef:
De eigenaar is onderweg met de 2de zuil, ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en afloop.
Misschien moet Wardje ons maar eens een update geven :roll:
Wardje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 15:19

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"

Bericht door Wardje »

Excuses voor de inmens late reactie. Ook de 2de zuil klonk bij mij als een (kl)(sch)op..
Daarna even naar het huis van de eigenaar meegereden ( in de binnenzak een busje Kontact60) en daarmee was wonderwel het kraakprobleem opgelost :roll:

Niks kapot dus, en dus de zuilen weer in ere hersteld..




Nogmaals excuses dat jullie zolang hebben moeten wachten, en desalniettemin bedankt voor al jullie moeite!
Plaats reactie