Er zijn 7 resultaten gevonden
- ma 04 okt 2021, 12:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Olaf, een vraagje. Ik zou een hoorn bouwen maar zat (lekker) in Portugal van de zon te genieten tijdens het uitdenken en tekenen. Maar weer thuis gekomen is mijn huiskamer toch iets kleiner dan in gedachten. En aangezien de hoorns 56cm breed zijn hebbik in overleg met mijn vrouw toch maar besloten d...
- wo 22 sep 2021, 12:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Bartarie, kan het zijn dat jij ooit (ca 10-12 jaar geleden) in Eindhoven een paar 12202 of 12100's hebt gekocht die ingebouwd waren in een paar open baffles in een klein industrie complex bij het vliegveld?
- wo 22 sep 2021, 11:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Aangezien het hier om het probeersels idee gaat, en ik nu alle tijd heb om lekker te lezen en het internet af te struinen, heb ik in al mijn onwetendheid besloten om een (backloaded) hoornluidsreker te gaan bouwen voor de 12100. Ik heb een ontwerp gevonden op TNT audio van een Coral hoorn en bij Tan...
- ma 20 sep 2021, 22:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Geachte forum leden, even voor de duidelijkheid. Gaat het hier om een inhoud van 110liter of mag het ook iets groter zijn (pak em beet 10 liter) met gelijkblijvende poort diameter en lengte. Dan kan ik beginnen met tekenen.
- za 18 sep 2021, 9:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Barrie, ik kom zelf uit regio Eindhoven, ik weet niet waar jij vandaan komt maar zou zeker een keer willen komen luisteren. Alleen nu even 2 weken Portugal, daar kan ik dan lekker onder de zon gaan zitten tekenen. Even afgaande op de afmetingen van de diverse kasten. Klopt het dat bij een BR kast de...
- vr 17 sep 2021, 21:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Dank jullie wel. Maar in de eerste twee pagina's van deze thread staan 2 verschillende tekeningen van TML's, die als zeer goed worden omschreven. Pas veel later worden ze in een BR kast geplaatst. Ben ik abuis als ik denk dat een TML dieper doorloopt in het laag dan een BR, even afgezien van de snel...
- vr 17 sep 2021, 20:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
- Reacties: 267
- Weergaves: 15587
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Geachte allen. Ik hoop dat dit lijntje nog bekeken wordt. Ik heb 2 nos 12100/m8 gescoord. Nu lees ik in deze thread dat de TML veruit de beste weergave bied. Ik heb verder geen ervaring met TML maar bouw graag na. Nu staan er 2 ontwerpen (tekeningen) waarbij de ene de poort aan de bovenzijde heeft e...
