Er zijn 24 resultaten gevonden
- do 22 jul 2021, 22:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Velleman 8020
- Reacties: 272
- Weergaves: 5661
Re: Velleman 8020
Ik heb een paar maanden geleden, nog voor dat ik hier de trafo-perikelen las, een nos 8020 bouwpakket gekocht en inmiddels in elkaar gezet. De trafo wordt inderdaad behoorlijk warm. En die door mijzelf voorgestelde adapteringang voor de gloei heb ik nog niet ingebouwd. Maar goed. Mijn vraag was eige...
- do 22 jul 2021, 21:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aurexx en zonder terugkoppeling
- Reacties: 8
- Weergaves: 932
Aurexx en zonder terugkoppeling
Misschien een stomme vraag of een vraag die al eerder gesteld is: Kan ik de terugkoppeling weglaten in mijn Aurexx Crystalclear? Moet ik dan nog meer aanpassen? Is hij dan nog stabiel genoeg? En houd ik nog voldoende bandbreedte over?
- zo 11 jul 2021, 0:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Velleman 8020
- Reacties: 272
- Weergaves: 5661
Re: Velleman 8020
Nog even iets anders. Ik las dat de regulator 7812 minder belast wordt wanneer de capaciteit voor de regulator verkleint wordt. Heb ik dat goed begrepen?
- za 10 jul 2021, 11:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Velleman 8020
- Reacties: 272
- Weergaves: 5661
Re: Velleman 8020
Is het geen praktisch idee om de transformator te ontlasten en de gloei via een adapter te voeden? Aanpassingen zijn dan beperkt. Gewoon een adapteringang op de achterkant bouwen.
- vr 12 feb 2021, 16:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aansturing motorpotentiometer
- Reacties: 25
- Weergaves: 581
Aansturing motorpotentiometer
Hallo,
Ik wil een infrarood aangestuurde motorpotentiometer bouwen voor mijn voorversterker. Nu kan ik wel een module kopen van Alie maar dat is me wat te makkelijk. Heeft iemand een mooi schema voor mij. Bij voorkeur een rc5.
Ik wil een infrarood aangestuurde motorpotentiometer bouwen voor mijn voorversterker. Nu kan ik wel een module kopen van Alie maar dat is me wat te makkelijk. Heeft iemand een mooi schema voor mij. Bij voorkeur een rc5.
- ma 11 jan 2021, 12:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke condensator bij een LM3886?
- Reacties: 8
- Weergaves: 376
Re: Welke condensator bij een LM3886?
Dat wordt de volgende.
- ma 11 jan 2021, 12:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke condensator bij een LM3886?
- Reacties: 8
- Weergaves: 376
Re: Welke condensator bij een LM3886?
Dus gewoon 100nf?
- ma 11 jan 2021, 11:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke condensator bij een LM3886?
- Reacties: 8
- Weergaves: 376
- ma 11 jan 2021, 10:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke condensator bij een LM3886?
- Reacties: 8
- Weergaves: 376
Re: Welke condensator bij een LM3886?
Dank je. Gewoon een film C dus.
Maar als ik toch bezig ben kan ik net zo goed een hogere waarde pakken, toch? Of ben ik nu echt eigenwijs?
Maar als ik toch bezig ben kan ik net zo goed een hogere waarde pakken, toch? Of ben ik nu echt eigenwijs?
- ma 11 jan 2021, 9:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aardvlakken printplaat buizenversterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 338
Re: Aardvlakken printplaat buizenversterker
Dank je. Het kwartje is gevallen.
- ma 11 jan 2021, 9:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aardvlakken printplaat buizenversterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 338
Re: Aardvlakken printplaat buizenversterker
Dank je. Het kwartje is gevallen.
- ma 11 jan 2021, 9:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke condensator bij een LM3886?
- Reacties: 8
- Weergaves: 376
Welke condensator bij een LM3886?
Goedemorgen, Ik ben ook nog bezig met een LM3886 versterkertje. En alhoewel het veel goedkoper is een kant en klaar ding te bestellen maak ik hem zelf. Ik stuit daarbij op Neurochrome - Taming the LM3886 en 'A complete guide to design and build a hifi lm3886 amplifier' van http://www.circuitbasics.c...
- za 02 jan 2021, 18:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aardvlakken printplaat buizenversterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 338
Re: Aardvlakken printplaat buizenversterker
Aha. Meer zoiets als ik het goed begrijp. Ik heb nu de aarde genomen van de laatste voedingselco C5.
Omdat ik de print in het oude kastje wil plaatsen ben ik voor wat de positie van de buizen en de twee grote voedingselco's C6 en C7 gebonden aan de positie zoals op deze print.
Omdat ik de print in het oude kastje wil plaatsen ben ik voor wat de positie van de buizen en de twee grote voedingselco's C6 en C7 gebonden aan de positie zoals op deze print.
- vr 01 jan 2021, 17:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aardvlakken printplaat buizenversterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 338
Re: Aardvlakken printplaat buizenversterker
Zoiets, maar de + van de elco, niet ergens aftappen op de verbinding gelijkrichter-elco. En de elco voor het ontkoppelen eerste trap ook daar aan massa. Verder ontbreken wel de stopweerstanden (stuurrooster, schermrooster) bij de eindbuizen. Anne Dank je. De eerste opmerking begrijp ik niet. Kan je...
- vr 01 jan 2021, 11:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aardvlakken printplaat buizenversterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 338
Re: Aardvlakken printplaat buizenversterker
Meer op deze manier dus?
- do 31 dec 2020, 18:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aardvlakken printplaat buizenversterker
- Reacties: 12
- Weergaves: 338
Aardvlakken printplaat buizenversterker
De printplaat van mij 6de handse Aurexx is in slechte staat en ik overweeg een nieuwe te laten maken. Nu ben ik een beetje aan het tekenen en ik kan een aardvlak maken ipv allemaal aardsporen. De vraag is of ik dat aardvlak dan moet beperken zodat alleen de componenten die aarde nodig hebben hierbin...
- vr 25 dec 2020, 21:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
- Reacties: 7
- Weergaves: 246
Re: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
Jan Geert schreef:ik heb dit wel een paar keer succesvol gedaan met low-drop schottky's als MBR1045. Met een grote afvlakker van zeg 15.000uF ervoor kwam ik aardig in de buurt van 6.3v AC >> 6.3v DC.
Dank je.
- vr 25 dec 2020, 21:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
- Reacties: 7
- Weergaves: 246
Re: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
Screenshot_20201225-214723_Samsung Internet.jpg Ik zag wel een eenvoudige oplossing van ah!buis. Maar de gebruikte bsy63 diodes kan ik niet vinden. Kan ik gewoon 1n4001 gebruiken? Geen idee waar je 't over hebt :( En een BSY63 is geen diode maar een transistor die ik nooit gebruikt heb :? Anne
- vr 25 dec 2020, 16:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
- Reacties: 7
- Weergaves: 246
Re: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
Ik zag wel een eenvoudige oplossing van ah!buis. Maar de gebruikte bsy63 diodes kan ik niet vinden. Kan ik gewoon 1n4001 gebruiken?
- vr 25 dec 2020, 14:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
- Reacties: 7
- Weergaves: 246
Gelijkrichten voorversterkerbuis Aurexx
Hallo,
Ik wil de gloei van mijn voorversterkerbuis van mijn Aurezxx gelijkrichten. Ik heb begrepen dat de voedingstrafo aan de zuinige kant is. Maar een tweede voedingstrafopast er niet zomaar in. Wat zijn geschikte efficiënte diodes?
Ik wil de gloei van mijn voorversterkerbuis van mijn Aurezxx gelijkrichten. Ik heb begrepen dat de voedingstrafo aan de zuinige kant is. Maar een tweede voedingstrafopast er niet zomaar in. Wat zijn geschikte efficiënte diodes?
- di 08 dec 2020, 16:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
- Reacties: 10
- Weergaves: 313
Re: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
Metingen: Over de kathodecondensatoren meet ik keurig 150R, de waarde van de parallel geschakelde weerstand. Beiden uitgangstraf's: - Primair meet ik 4.3K. - Van secundair naar primair >2000K (maximale weerstand van mijn voltmeter). Koppelcondesatoren heb ik nog niet kunnen meten omdat er een uit li...
- ma 07 dec 2020, 20:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
- Reacties: 10
- Weergaves: 313
Re: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
Niet dat ik weet. De elko van de kathode naar de aarde ziet er goed uit. Niet opgezwollen of zo. Een capaciteitsmeter heb ik voor mijn verjaardag gevraagd.
- ma 07 dec 2020, 19:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
- Reacties: 10
- Weergaves: 313
Re: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
Bedankt voor jullie antwoorden.
Maar niet de kathode maar de anode gloeit. En de anodeweerstand is de trafo lijkt me. Excuus voor de verwarring.
De buis licht wel mooi dat op... Dat wel.
Maar niet de kathode maar de anode gloeit. En de anodeweerstand is de trafo lijkt me. Excuus voor de verwarring.
De buis licht wel mooi dat op... Dat wel.
- ma 07 dec 2020, 11:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
- Reacties: 10
- Weergaves: 313
Vervangen uitgangstrafo Aurexx Jama Crystalclear 1
Goedemorgen, Ik heb een Jama/Aurexx Crystalclear 1 buizenversterkertje. Ik vemoed dat de eindtrafo aan een kant is overleden omdat ik er abusievelijk vergeten was de luidsprekerterminals aan te draaien. Bij een kanaal een gloeiende eindbuiskathode. Ik denk omdat de primaire uitgangstrafo (die volgen...
