Er zijn 95 resultaten gevonden
- za 27 jun 2026, 10:51
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Gouwepeer stelt zich voor
- Reacties: 4
- Weergaves: 88
Re: Gouwepeer stelt zich voor
Welkom GP!
- zo 26 mei 2024, 12:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SV572/3 SE
- Reacties: 405
- Weergaves: 8160
Re: SV572/3 SE
Dank je voor de info, dat ga ik eens uitzoeken om op mijn laptop te zetten
( ik vind het wel een hele hoop installaties + gedoe voor dat ene programmaatje...... )
( ik vind het wel een hele hoop installaties + gedoe voor dat ene programmaatje...... )
- zo 26 mei 2024, 12:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SV572/3 SE
- Reacties: 405
- Weergaves: 8160
Re: SV572/3 SE
Hoi Peter,
Ik zie dat je het programma SE Amp CAD gebruikt.
https://glass-ware.stores.turbify.net/seampcad1.html
Werkt dit programma ook op een Windows10 64 bit laptop ? Of gebruik je een oude laptop/emulator ?
Het lijkt mij een leuk/interessant programma !
Ik zie dat je het programma SE Amp CAD gebruikt.
https://glass-ware.stores.turbify.net/seampcad1.html
Werkt dit programma ook op een Windows10 64 bit laptop ? Of gebruik je een oude laptop/emulator ?
Het lijkt mij een leuk/interessant programma !
- di 07 mei 2024, 21:06
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
- Reacties: 8
- Weergaves: 352
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
- di 07 mei 2024, 20:04
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
- Reacties: 8
- Weergaves: 352
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Hoi Bert,
Heb je aan deze trafo iets, is 2 * 48 volt, VA onbekend ( staat niets vermeld ) . Zo te zien kun je afwikkelen, of bij wikkelen in tegengestelde richting....
Laat maar weten of je hem kunt gebruiken, hij ligt hier maar te niksen.
Heb je aan deze trafo iets, is 2 * 48 volt, VA onbekend ( staat niets vermeld ) . Zo te zien kun je afwikkelen, of bij wikkelen in tegengestelde richting....
Laat maar weten of je hem kunt gebruiken, hij ligt hier maar te niksen.
- ma 16 okt 2023, 21:08
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Radiobuisjes
- Reacties: 3
- Weergaves: 363
Re: Radiobuisjes
Heb wel interesse in de buisjes 2 x 6AQ5A/EL90
Verder via P.M. ?
Groeten Herman
Verder via P.M. ?
Groeten Herman
- wo 02 aug 2023, 21:19
- Forum: Archief
- Onderwerp: Senon DY 1256 U gitaarluidspreker/breedbander
- Reacties: 5
- Weergaves: 396
Re: Senon DY 1256 U gitaarluidspreker/breedbander
Ik zou graag de gitaarluidspreker van je willen overnemen !
Verdere afhandeling via P.M. ?
Groeten Herman
Verdere afhandeling via P.M. ?
Groeten Herman
- vr 19 aug 2022, 22:31
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 252622
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
ECLL800 incl uitgangs trafo etc https://www.marktplaats.nl/v/antiek-en-kunst/antiek-tv-s-en-audio/m1843675879-grundig-philips-telefunken-push-pull-ecll80-versterker Heb op MP wel eens contact gehad met genoemde huisknecht van de heer O. B. Bommel, maar kreeg vooral de indruk dat deze zich vooral ri...
- za 30 jul 2022, 15:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Action RH84
- Reacties: 34
- Weergaves: 1564
Re: Action RH84
Het lijken wel gevangenen in een Russische (recht)bank... 
- zo 12 jun 2022, 13:24
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Leonidas Overleden
- Reacties: 46
- Weergaves: 3340
Re: Leonidas Overleden
Wat triest, mijn condoleances aan familie en bekenden.
- zo 29 mei 2022, 19:29
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt
- Reacties: 4
- Weergaves: 221
Re: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt
Bedankt voor je uitleg, ik kan weer even verder !
Groeten Herman
Groeten Herman
- zo 29 mei 2022, 18:47
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt
- Reacties: 4
- Weergaves: 221
Re: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt
Bedankt voor de link Pim,
mogelijk heb ik toch zelf de geschikte PIO's :
deze AeroVox condensatoren geven een rating weer van 370 V 50/60 AC (zie foto)
De DC waarde die dan toegestaan is dan toch -veel- hoger ?
(in ieder geval > 450 V DC)
Klopt mijn aanname hierover ?
mogelijk heb ik toch zelf de geschikte PIO's :
deze AeroVox condensatoren geven een rating weer van 370 V 50/60 AC (zie foto)
De DC waarde die dan toegestaan is dan toch -veel- hoger ?
(in ieder geval > 450 V DC)
Klopt mijn aanname hierover ?
- zo 29 mei 2022, 15:16
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt
- Reacties: 4
- Weergaves: 221
Gevraagd : 2 stuks PIO 450 volt
Ik zoek voor een test mbt. hoogspanningsvoeding 2 stuks PIO condensatoren, 450 Volt (of hoger), capaciteit tussen de 20 en 60 uF. Ik bedoel het soort condensatoren als op de foto's (niet precies deze specifieke merken/waardes, maar als indruk welk soort condensator ik bedoel) Wie heeft nog zoiets li...
- wo 27 apr 2022, 18:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Action RH84
- Reacties: 34
- Weergaves: 1564
Re: Action RH84
Dankjewel Bas voor de gegevens !
- ma 25 apr 2022, 15:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Action RH84
- Reacties: 34
- Weergaves: 1564
Re: Action RH84
Ben ook erg benieuwd naar de langwerpige kastjes zoals jij die gebruikt hebt, Bas.
Ik denk al aan twee stuks voor monoblokken.....
Ik denk al aan twee stuks voor monoblokken.....
- vr 18 mar 2022, 16:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
- Reacties: 5
- Weergaves: 294
Re: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
Op volgende website gaat het 143 pagina's lang over luisterervaringen met verschillende gelijkrichtbuizen : Dubstep Girl's Massive 5AR4/5R4/5U4G Rectifier Review/Comparison :shock: URL : https://www.head-fi.org/threads/dubstep-girls-massive-5ar4-5r4-5u4g-rectifier-review-comparison-rectifer-tube-rol...
- zo 28 nov 2021, 18:05
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Dankjewel voor de tip!
- zo 28 nov 2021, 17:35
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Heb nu ook een funktiegenerator : de Siglent SDG810. Ben er zeer tevreden over, is een gebruiksvriendelijk apparaat, met een goede handleiding ! Op dit moment ben ik mij aan het inlezen over meten en -veilig- gebruiken van de meetset. Ik heb al een 100:1 probe, maar ga pas aan buizencircuits meten a...
- ma 08 nov 2021, 10:16
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Die heb ik als kit bij AliEpress gekocht. Is als simpele generator ok. De interface is een ramp, volkomen gebruiks onvriendelijk, je blijft naar de instellingen zoeken....
- ma 08 nov 2021, 9:24
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Ongetwijfeld zal er op eBay een Rigol langskomen, of dat deze is weet ik niet ( het is ook geen functiegenerator maar een scoop)
- ma 08 nov 2021, 7:15
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Voor de duidelijkheid : de scoop heb ik inmiddels, de Rigol 1102E, idd tot 100MHz. Het ventilator geluid is niet storend.
Ben nu aan het kijken naar een functiegenerator.
Ben nu aan het kijken naar een functiegenerator.
- zo 07 nov 2021, 19:29
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Dit is 'm dan geworden, met dank aan medeforumlid VT67 : de Rigol DS 1102E. Nog bedankt voor de ideeën en tips ! Totnutoe gebruikte ik een analoge scoop, Philips PM3232, opgehaald in Jurassic Park. Wat een plezier om mee te werken ! Ben nu de handleiding aan het bestuderen (RTFM) om de mogelijkheden...
- za 30 okt 2021, 14:11
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Ik wacht eerst de PB reactie van Holco af
- za 30 okt 2021, 12:47
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Re: Info over scoop ?
Heb een PB gestuurd Holco
- vr 29 okt 2021, 20:06
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Info over scoop ?
- Reacties: 24
- Weergaves: 996
Info over scoop ?
Beste Forumleden, Ik ben aan het rondkijken naar een scoop,en kwam deze tegen : https://www.eleshop.nl/uni-t-utd2102cex-oscilloscoop.html Is dat wat ? Mijn gebruikersprofiel : Met een scoop zal ik hele basic metingen gaan doen in het audio bereik, ik meet aan buizen versterkers. Spanningen, en rimpe...
