De verdeelbox staat ook al een weekje te draaien. Tot zaterdag.
Er zijn 42 resultaten gevonden
- vr 07 feb 2025, 9:27
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Reacties: 460
- Weergaves: 15892
- di 04 feb 2025, 15:39
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Reacties: 460
- Weergaves: 15892
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ja lijkt me wel een mooie toevoeging voor de luisterdag Eric, misschien dat je er wat uitleg bij kunt doen vwb mogelijkheden? Ik zal 'm wel meenemen. Geen rocketscience maar wel degelijk gebouwd. Alle kabels in ster, DC blokker tot 4kW proof en een ingangsfiltering net buiten het hoorbare gebied. E...
- di 04 feb 2025, 11:17
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Reacties: 460
- Weergaves: 15892
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Tijdje weggeweest (nee niet vastgezeten voor de lolbroeken :roll: ) maar a.s. zaterdag kom ik zeker langs. Voor diegene die nog verlegen zit om een verdeelblok, ik kan 'voor het oog' een mooie zelfbouw meenemen als daar behoefte aan is. Een verdeelblok, alles in ster, dc blokker en filtering die de ...
- ma 14 nov 2022, 18:49
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
- Reacties: 392
- Weergaves: 16458
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Vorige keer was ik er ook bij (zie laatste foto) en ondertussen is mijn TVC ook al goed geintegreerd. Dus ja, ik kom zeer zeker langs. Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gew...
- za 25 dec 2021, 23:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
Re: TVC - Transformer Volume Control
De complete set ...
- za 25 dec 2021, 23:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
- za 25 dec 2021, 10:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
Re: TVC - Transformer Volume Control
Hi Kingpin, Ik ben ook in bezit van deze mooie transformers aangesloten op mijn DDDAC. Op dit moment regel ik volume met een blore Edwards schakelaar. Nu ben ik ook op zoek naar een ontwerp om afstand bestuurd middels relays volume te bedienen. Jouw volumeregelaar is compact en precies wat ik zoek....
- za 24 okt 2020, 18:17
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
- Reacties: 17
- Weergaves: 977
Re: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
kleurverschil binnen één stuk bedoel je? ik gok dat het met die keuze van legering wel goed zit, maw dat er goed basis materiaal is gebruikt, afgaand op de huidige afwerkingsgraad. Nee niet van 1 stuk, maar stel jij hebt al een front in zwart geanodiseerd, het is dan zeer waarschijnlijk dat de nieu...
- di 20 okt 2020, 12:21
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
- Reacties: 17
- Weergaves: 977
Re: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
Vooral bij aluminium is mijn ervaring dat er toch vaak kleurverschillen onstaan, dat heeft vooral met de legering te maken die nogal eens van elkaar verschillen.
- di 20 okt 2020, 11:10
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
- Reacties: 17
- Weergaves: 977
Re: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
Houd er wel rekening mee dat bij verschillende batches kleurverschillen kunnen ontstaan.
- do 03 sep 2020, 12:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
Re: TVC - Transformer Volume Control
Klopt, doet ie ook, er zijn ook geen hoorbare 'onderbrekingen' waarneembaar. Maar met 'klik' geluid bedoel ik het geluid van de reed relays zelf.
- do 03 sep 2020, 11:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
Re: TVC - Transformer Volume Control
De 'klik' sound is nagenoeg onhoorbaar als de muziek draait of heel erg zacht als er geen muziek is. De relais worden middels een optical encoder/microproc. aangestuurd. Dus muv de trafo's zit er niets in het signaalpad en dat gaat in mijn geval heel erg goed.
- do 03 sep 2020, 9:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
Re: TVC - Transformer Volume Control
Hier nog een geluidsfragment wat betreft de 'klik sound' van de relais bij het regelen van de volume.
Klinkt een beetje 'hol' dat komt door m'n smartphone helaas.
[ Bekijk op youtube ]
Klinkt een beetje 'hol' dat komt door m'n smartphone helaas.
[ Bekijk op youtube ]
- do 03 sep 2020, 9:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
- Reacties: 14
- Weergaves: 1460
TVC - Transformer Volume Control
Onlangs de knoop doorgehakt en een passieve pre gemaakt op basis van een TVC. Heb ooit al eens in gedachten gehad om er 1 te bouwen en begin dit jaar al eens mee gespeeld op mijn diy Tripath eindversterker wat naar meer smaakte. Vroeger ook wel passieve pre's gehad maar nog nooit 1 op basis van tran...
- zo 19 apr 2020, 11:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Monoblockje L15D
- Reacties: 40
- Weergaves: 1473
Re: Monoblockje L15D
Erg mooi geworden!
- vr 20 mar 2020, 11:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Monoblockje L15D
- Reacties: 40
- Weergaves: 1473
Re: Monoblockje L15D
Ziet er erg goed uit zeg :rock: Vandaag even getest. En klinkt erg goed naar mijn normen! Heeeeeel erg minieme ruis als ik mijn oor tegen het hoog hou, haast niet hoorbaar en geen inschakelplop of niets. Denk dat ik ze bouw zonder ingebouwde voorversterker en eventueel later er een externe voorverst...
- wo 18 mar 2020, 16:38
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
En aangepast ... viel mee gelukkig 
- wo 18 mar 2020, 16:21
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Ok, ik zal in de tussentijd even kijken hoe ik de openingspost aanpas. Komt goed.
- wo 18 mar 2020, 14:31
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Wat is de reden, aangezien ze gewoon te zien zijn.Henkjan schreef:de plaatjes staan op 1drv.com, niet op t forum
@Kingpin: zou je ze ajb willen uploaden?
Is uploaden verplicht, mag men op dit forum de plaatjes niet deeplinken? Zo ja dan zal ik ze 'even' uploaden.
- wo 18 mar 2020, 11:17
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Nooby schreef:Kingpin schreef:Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Ik bedoelde de game![]()
- wo 18 mar 2020, 9:58
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.
- wo 18 mar 2020, 7:19
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Bedankt.
- di 17 mar 2020, 23:24
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Bedankt Wouter.
- di 17 mar 2020, 18:47
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Re: Even voorstellen ...
Bedankt Barry!
- di 17 mar 2020, 17:46
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen ...
- Reacties: 20
- Weergaves: 889
Even voorstellen ...
De eerste leuke kennismaking met een aantal ZBA'ers was tijdens de afgelopen demodag in Hengelo. Eric is de naam, alias 'Kingpin' wat voor de oud gamers misschien een belletje doen rinkelen, vandaar de nickname. Inmiddels hoor ik nu ook officieel bij de 'oudjes'. In een grijs verleden electronica ge...
