Er zijn 42 resultaten gevonden

door Kingpin
vr 07 feb 2025, 9:27
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Reacties: 460
Weergaves: 15892

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

hardbats schreef: do 06 feb 2025, 20:00
De speakers staan klaar voor transport :D

20250206_195927.jpg
De verdeelbox staat ook al een weekje te draaien. Tot zaterdag.
door Kingpin
di 04 feb 2025, 15:39
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Reacties: 460
Weergaves: 15892

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Ja lijkt me wel een mooie toevoeging voor de luisterdag Eric, misschien dat je er wat uitleg bij kunt doen vwb mogelijkheden? Ik zal 'm wel meenemen. Geen rocketscience maar wel degelijk gebouwd. Alle kabels in ster, DC blokker tot 4kW proof en een ingangsfiltering net buiten het hoorbare gebied. E...
door Kingpin
di 04 feb 2025, 11:17
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Reacties: 460
Weergaves: 15892

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Tijdje weggeweest (nee niet vastgezeten voor de lolbroeken :roll: ) maar a.s. zaterdag kom ik zeker langs. Voor diegene die nog verlegen zit om een verdeelblok, ik kan 'voor het oog' een mooie zelfbouw meenemen als daar behoefte aan is. Een verdeelblok, alles in ster, dc blokker en filtering die de ...
door Kingpin
ma 14 nov 2022, 18:49
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Reacties: 392
Weergaves: 16458

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Vorige keer was ik er ook bij (zie laatste foto) en ondertussen is mijn TVC ook al goed geintegreerd. Dus ja, ik kom zeer zeker langs. Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gew...
door Kingpin
za 25 dec 2021, 23:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

Re: TVC - Transformer Volume Control

De complete set ...
door Kingpin
za 25 dec 2021, 23:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

Re: TVC - Transformer Volume Control

Robindw schreef: za 25 dec 2021, 21:31
Merci, gereplied en geïntroduceerd.

Overigens vind ik jouw set uitermate verzorgd en geslaagd!
Thanks Robin !
door Kingpin
za 25 dec 2021, 10:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

Re: TVC - Transformer Volume Control

Hi Kingpin, Ik ben ook in bezit van deze mooie transformers aangesloten op mijn DDDAC. Op dit moment regel ik volume met een blore Edwards schakelaar. Nu ben ik ook op zoek naar een ontwerp om afstand bestuurd middels relays volume te bedienen. Jouw volumeregelaar is compact en precies wat ik zoek....
door Kingpin
za 24 okt 2020, 18:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
Reacties: 17
Weergaves: 977

Re: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?

kleurverschil binnen één stuk bedoel je? ik gok dat het met die keuze van legering wel goed zit, maw dat er goed basis materiaal is gebruikt, afgaand op de huidige afwerkingsgraad. Nee niet van 1 stuk, maar stel jij hebt al een front in zwart geanodiseerd, het is dan zeer waarschijnlijk dat de nieu...
door Kingpin
di 20 okt 2020, 12:21
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
Reacties: 17
Weergaves: 977

Re: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?

Vooral bij aluminium is mijn ervaring dat er toch vaak kleurverschillen onstaan, dat heeft vooral met de legering te maken die nogal eens van elkaar verschillen.
door Kingpin
di 20 okt 2020, 11:10
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?
Reacties: 17
Weergaves: 977

Re: anodiseren naar andere kleur > mogelijk?

Houd er wel rekening mee dat bij verschillende batches kleurverschillen kunnen ontstaan.
door Kingpin
do 03 sep 2020, 12:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

Re: TVC - Transformer Volume Control

Klopt, doet ie ook, er zijn ook geen hoorbare 'onderbrekingen' waarneembaar. Maar met 'klik' geluid bedoel ik het geluid van de reed relays zelf.
door Kingpin
do 03 sep 2020, 11:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

Re: TVC - Transformer Volume Control

De 'klik' sound is nagenoeg onhoorbaar als de muziek draait of heel erg zacht als er geen muziek is. De relais worden middels een optical encoder/microproc. aangestuurd. Dus muv de trafo's zit er niets in het signaalpad en dat gaat in mijn geval heel erg goed.
door Kingpin
do 03 sep 2020, 9:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

Re: TVC - Transformer Volume Control

Hier nog een geluidsfragment wat betreft de 'klik sound' van de relais bij het regelen van de volume.
Klinkt een beetje 'hol' dat komt door m'n smartphone helaas.


[ Bekijk op youtube ]
door Kingpin
do 03 sep 2020, 9:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: TVC - Transformer Volume Control
Reacties: 14
Weergaves: 1460

TVC - Transformer Volume Control

Onlangs de knoop doorgehakt en een passieve pre gemaakt op basis van een TVC. Heb ooit al eens in gedachten gehad om er 1 te bouwen en begin dit jaar al eens mee gespeeld op mijn diy Tripath eindversterker wat naar meer smaakte. Vroeger ook wel passieve pre's gehad maar nog nooit 1 op basis van tran...
door Kingpin
zo 19 apr 2020, 11:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Erg mooi geworden!
door Kingpin
vr 20 mar 2020, 11:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Ziet er erg goed uit zeg :rock: Vandaag even getest. En klinkt erg goed naar mijn normen! Heeeeeel erg minieme ruis als ik mijn oor tegen het hoog hou, haast niet hoorbaar en geen inschakelplop of niets. Denk dat ik ze bouw zonder ingebouwde voorversterker en eventueel later er een externe voorverst...
door Kingpin
wo 18 mar 2020, 16:38
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

En aangepast ... viel mee gelukkig :D
door Kingpin
wo 18 mar 2020, 16:21
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Ok, ik zal in de tussentijd even kijken hoe ik de openingspost aanpas. Komt goed.
door Kingpin
wo 18 mar 2020, 14:31
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Henkjan schreef:
de plaatjes staan op 1drv.com, niet op t forum
@Kingpin: zou je ze ajb willen uploaden?
Wat is de reden, aangezien ze gewoon te zien zijn.
Is uploaden verplicht, mag men op dit forum de plaatjes niet deeplinken? Zo ja dan zal ik ze 'even' uploaden.
door Kingpin
wo 18 mar 2020, 11:17
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Nooby schreef:
Kingpin schreef:
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Ik bedoelde de game ;)
:mrgreen:
door Kingpin
wo 18 mar 2020, 9:58
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.
door Kingpin
wo 18 mar 2020, 7:19
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Bedankt.
door Kingpin
di 17 mar 2020, 23:24
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Bedankt Wouter.
door Kingpin
di 17 mar 2020, 18:47
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Re: Even voorstellen ...

Bedankt Barry!
door Kingpin
di 17 mar 2020, 17:46
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen ...
Reacties: 20
Weergaves: 889

Even voorstellen ...

De eerste leuke kennismaking met een aantal ZBA'ers was tijdens de afgelopen demodag in Hengelo. Eric is de naam, alias 'Kingpin' wat voor de oud gamers misschien een belletje doen rinkelen, vandaar de nickname. Inmiddels hoor ik nu ook officieel bij de 'oudjes'. In een grijs verleden electronica ge...