Er zijn 37 resultaten gevonden
- di 21 mei 2019, 17:58
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
- Reacties: 226
- Weergaves: 8676
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Is er al iets als een indeling c.q. planning?
- za 04 mei 2019, 19:19
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
- Reacties: 226
- Weergaves: 8676
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Middle of the road Chirpy chirpy cheep cheep is niet mijn cup of thee of muziek :lol: Doe is een ander proberen Jerry :D Next try... Buizen zijn "middle of the road" kwa uitgangsimpedantie en current-drive "the other extreme". En nogmaals, check eens de Ultrasounds: buizen én cu...
- za 04 mei 2019, 15:31
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
- Reacties: 226
- Weergaves: 8676
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Jerry ik ben nogal analoog en ook nog met buizen Maar ik zou zeggen als je er zelf zin in hebt Doen :!: :goedzo: En reuze benieuwd naar al die dingen die ik zonder te weten allemaal mis :D Nou, ik zou juist zeggen richting jou en al onze buizenliefhebbers: current-drive en buizenversterkers hebben ...
- vr 03 mei 2019, 20:23
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
- Reacties: 226
- Weergaves: 8676
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Ik wil me graag aanmelden voor de luisterdag van zondag 26 mei. Ik kan iets meenemen om te demonstreren: een zelf ontworpen en gebouwd current-drive audio systeem met actief en digitaal crossover filter, bestaande uit: Actief digitaal scheidingsfilter met kamercorrectie en DAC 4-kanaals current-driv...
- ma 18 feb 2019, 11:04
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
- Reacties: 149
- Weergaves: 7120
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
OK, dank!Mtraxx schreef:Kan zijn dat het Bauke of Wigbert waren geweest (beide geen forum lid) Jerry!
- do 07 feb 2019, 13:50
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
- Reacties: 149
- Weergaves: 7120
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Wie van de aanwezigen bij de luistersessie kwam uit Drachten en was nieuwsgierig naar mijn versterker?
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
- wo 10 okt 2018, 11:36
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
- Reacties: 149
- Weergaves: 7120
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Ik had aangegeven dat ik achtergrond kan geven bij het ontwerp van het systeem. Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet...
- wo 26 sep 2018, 15:07
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
- Reacties: 149
- Weergaves: 7120
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag. En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelu...
- do 26 apr 2018, 18:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
- Reacties: 11
- Weergaves: 436
Re: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
Klopt. Ik ervaar ook geen problemen met het doortrekken van het laag naar 21 Hz (kantelpunt c.q. 18 Hz f3) met de 22W Scan-Speaks. Alhoewel ik nog zit te broeden op een 15" acoustic suspension, gesloten transmissielijn subwoofer. Dit om de 22W's wat lucht te geven en voor de 'party mode' op lui...
- do 26 apr 2018, 17:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
- Reacties: 11
- Weergaves: 436
Re: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
Hallo Peter!
Gaat dat ook op als je een bassreflex gebruikt zonder hoogdoorlaatfilter? Verstoort signaal onder de poortresonantie niet alles en ben je je lage vervorming kwijt?
Gaat dat ook op als je een bassreflex gebruikt zonder hoogdoorlaatfilter? Verstoort signaal onder de poortresonantie niet alles en ben je je lage vervorming kwijt?
- do 26 apr 2018, 17:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
- Reacties: 11
- Weergaves: 436
Re: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
Gevalletje 'fake fact'?
- do 26 apr 2018, 17:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Quest voor een center speaker - Lambda 5 mod - doen of niet doen?
- Reacties: 28
- Weergaves: 2418
Re: Quest voor een center speaker - Lambda 5 mod - doen of niet doen?
Mijn idee van een center-speaker: zou exact dezelfde moeten zijn als je hoofdluidsprekers. Indien dat niet zo is blijft er weinig van je stereobeeld over. Vaak wel lastig met een TV die in de weg staat... Wat ook werkt is je hoofdluidsprekers extreem naar binnen draaien, zodat de assen voor de (midd...
- do 26 apr 2018, 16:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
- Reacties: 11
- Weergaves: 436
Re: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
Dat was een snelle reactie! Zoals jij het verwoord, zo begrijp ik het ook, inclusief de kantelpunten.
Maar waar komt die misinterpretatie dan vandaan? Twee geluidsbronnen, dus +3 dB. Zo iets?
Maar waar komt die misinterpretatie dan vandaan? Twee geluidsbronnen, dus +3 dB. Zo iets?
- do 26 apr 2018, 15:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
- Reacties: 11
- Weergaves: 436
Waarom is een bassreflex efficiënter dan een gesloten systeem?
Een principe-vraag, gewoon omdat ik het wil snappen. Ik worstel al een tijd met deze vraag, maar vind (nog) nergens een bevredigend antwoord. Wie kan mij helpen? Ik lees op heel veel plekken (ook hier op het forum) dat een bassreflex efficiënter is dan een gesloten systeem. En vaak noemt men daarbij...
- zo 15 apr 2018, 16:59
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Voorbespreking luisterdag Breda
- Reacties: 141
- Weergaves: 7054
Re: Voorbespreking luisterdag Breda
Ik had graag wat laten horen, maar 10 juni gaat mij niet lukken. 20 mei is wel een optie voor mij.
- vr 02 feb 2018, 22:51
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Tja, vroeger ..., toen had je nog Hope, Jobs en Cash!Pjotr schreef:Zuinig op zijn dan, dat is nog eentje uit de goeie tijd met die top vertegenwoordiger toen. Hoe heet ie ook al weer? Oh ja, ene Jobs. Van computers wist ie zelf niet zo veel, wel wat te verkopen was.
- wo 31 jan 2018, 19:56
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Is het mogelijk dat ik de monitoren in de ochtend demonstreer? Ik ga wellicht in de middag nog ergens anders heen. Ik moet ook nog even uitdokteren wat ik als bron ga gebruiken, mijn oude mac heeft de geest gegeven en mn nieuwe blijkt geen optische uitgang te hebben ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](...
- wo 31 jan 2018, 19:49
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Beste mensen, heb een poging gedaan een programma te maken. Staat op de eerste pagina, 3e post. Let op, het is een voorstel, en bedoelt als guideline voor de dag. Komt allemaal niet zo nauw, wat korter, wat langer, boeit allemaal niet zo :relax: Als ik iets of iemand ben vergeten, als je graag op e...
- za 27 jan 2018, 17:33
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Skin-effect: wel of niet relevant bij audiofrequenties? Het skin-effect komt regelmatig terug in discussies. Tot voor kort dacht ik dat dit effect bij audio-frequenties te verwaarlozen is. Nu heb ik echter zo mijn twijfels of dit in alle gevallen wel zo is. Ik breng mijn audiomeetsysteem, waarmee o...
- vr 26 jan 2018, 16:29
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Ik heb er even over nagedacht...Barry2001 schreef:Hoi Jerry,
Hoeveel tijd heb je nodig voor je demo, hoelang zal ik je indelen?
Ik dacht iets van twee uur? Een uur luisteren en een uur uitleg/discussie.
Is dat wat?
Groetjes
- vr 26 jan 2018, 16:25
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Is het mogelijk dat ik de monitoren in de ochtend demonstreer? Ik ga wellicht in de middag nog ergens anders heen. Ik moet ook nog even uitdokteren wat ik als bron ga gebruiken, mijn oude mac heeft de geest gegeven en mn nieuwe blijkt geen optische uitgang te hebben ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](...
- za 13 jan 2018, 16:53
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Dank voor de info!ds23man schreef:Er is geen Wifi daar, heb in het verleden daar misbruik gemaakt van het bedrade netwerk wat in de achterste ruimte zit. Toen zat er geen beveiliging op de router........
Dan graag de Spotify-URL's! (Of gewoon in tekst natuurlijk.)
- za 13 jan 2018, 16:48
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Referentienummers zijn er niet echt. Het leukste is het denk ik als je muziek draait die je thuis ook op hebt staan. Je zou een oproep kunnen doen zodat mensen zelf muziek meenemen, en je aangeeft welk formaat dit moet zijn (bv een usb stick, vinyl of een cd). Zelf ben ik bv geinteresseerd in de C1...
- za 06 jan 2018, 11:35
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Heb je voorkeur voor kamergrootte, klein of juist wat groter? Als ruimte 3 in de lengte wordt gebruikt (pijpenla-opstelling) dan mag je me daar wel plaatsen. Ik heb graag wat handvatten voor de luistersessies. Een paar vragen: Is er een format voor de luistersessies? Is er een ‘ceremoniemeester’? O...
- vr 05 jan 2018, 14:47
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
- Reacties: 288
- Weergaves: 14409
Re: 7e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2018
Nog een algemene oproep, als mensen nog zelfbouwspullen willen mee brengen, er is nog ruimte :goedzo: Dat is mooi! Ik wil me bij deze aanmelden. Ook om iets te laten horen... Een actieve current-drive audio-installatie: 2-weg luidsprekers met Scan-Speak drivers Eigen ontwerp en bouw. 4-kanaals vers...
