Er zijn 130 resultaten gevonden
- wo 21 jan 2026, 21:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: The rise of the cardioids
- Reacties: 125
- Weergaves: 4471
Re: The rise of the cardioids
Leuk om te lezen! Met de zijwieltjes loop je tegen precies hetzelfde aan, alleen scheelt het je open schroeven om de delay en lowpass aan te passen 
- wo 21 jan 2026, 19:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker
- Reacties: 23
- Weergaves: 1837
Re: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker
Ter vergelijk metingen van Erin's Audio Corner van twee van de inspiratiebronnen, de Kii Three en Dutch & Dutch 8c . CEA2034 -- Kii THREE.png SPL Horizontal (1).png Kii THREE Horizontal Contour Plot (Normalized).png Dutch & Dutch 8c CEA2034 (SPINORAMA).png SPL Horizontal.png Dutch &a...
- wo 21 jan 2026, 19:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker
- Reacties: 23
- Weergaves: 1837
Re: Kii 1,5 - compacte cardioide speaker
We zijn ondertussen ongeveer 8 jaar verder en ik vindt het tijd worden voor iets nieuws. Voor mij een reden om deze speakers weer wat op te poetsen en opnieuw in te regelen met de huidige kennis zodat ik ze kan verkopen. Hier ben ik de afgelopen dagen mee bezig geweest. Tussentijds heb ik trouwens o...
- wo 08 jan 2025, 22:11
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
- Reacties: 4
- Weergaves: 739
Re: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
Verkocht, deze mag dicht.
- ma 16 sep 2024, 21:15
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
- Reacties: 4
- Weergaves: 739
Re: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
Bump en prijsverlaging.
- zo 21 jul 2024, 17:11
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
- Reacties: 4
- Weergaves: 739
Re: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
@timpert: Scherp, bedankt voor de heads up. Ik heb de post aangepast.
Het gaat inderdaad om de oudere versie, het verschil is duidelijk te zien aan de poolplaten.
Het gaat inderdaad om de oudere versie, het verschil is duidelijk te zien aan de poolplaten.
- do 11 jul 2024, 18:36
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
- Reacties: 4
- Weergaves: 739
2x CSS SDX10 XBL2 Subwoofer
Bijzonder goede subwoofers, in zijn prijsklasse misschien wel de beste. Grote bandbreedte, lage vervorming, en een hoge output door een grote maximale lineaire slag en belastbaarheid. Timpert merkte op dat er een nieuwe variant van de SDX10 is uitgekomen in juni vorig jaar. Het gaat hier om de oude ...
- di 26 dec 2023, 0:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bascabinet compact & diepgaand
- Reacties: 438
- Weergaves: 22564
Re: Bascabinet compact & diepgaand
Volgens mij zijn er 3 opties: Simuleren in een FEA software zoals ANSYS of Comsol: Heeft een steile leercurve, en de software is duur. Voor het optimaliseren van enkel dit onderdeel zal het naar mijn mening de kosten en moeite niet zijn waard zijn. Wellicht kun je eens kijken of er wat simpelere gra...
- di 19 dec 2023, 21:02
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
- Reacties: 123
- Weergaves: 2950
- di 19 dec 2023, 20:19
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
- Reacties: 123
- Weergaves: 2950
Re: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
Als je van plan bent de op amps achter je DAC te gebruiken op +5V single supply, dan lijkt jouw idee mij prima. +6dBu/1,55VRMS is daarmee mogelijk, 1,17VRMS is nodig voor (rated) volle uitsturing van de amp bij een belasting van 4 Ohm. Je hebt dan wel een rail to rail op amp nodig en je hebt maar 2 ...
- zo 17 dec 2023, 22:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Motional feedback met MEMS-microfoon
- Reacties: 18
- Weergaves: 664
Re: Motional feedback met MEMS-microfoon
De MEMS mic die ik hier heb werkt helaas niet als accelerometer. Wat eigenlijk natuurlijk alleen maar een goede eigenschap is voor een microfoon. Hier een plaatje van wat de MEMS mic doet in verschillende montagemethoden. Mic accelerometer test.jpg Oranje: MEMS mic 6,25cm voor de conus. Groen: MEMS ...
- zo 17 dec 2023, 16:34
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
- Reacties: 123
- Weergaves: 2950
Re: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
Is dat niet logisch? De PS Enable zorgt ervoor dat de module actief wordt, en daarom gaat Power Good branden (indien power good is natuurlijk). Of bedoel je iets anders? Klopt hoor. Zeg het meer omdat ik hier zelf in de snelheid een keer een denkfout heb gemaakt. Ik monitorde Power Good om z.s.m. t...
- zo 17 dec 2023, 0:58
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
- Reacties: 123
- Weergaves: 2950
Re: Hypex NC122MP connector PCB - eerste ervaring met KiCAD
Leuk! Kijk goed naar welke pinnen een pull-up nodig hebben, en in welke staat de pin laag of hoog is. Er zit een instinker in dat Power Supply Enable eerst actief moet zijn voordat Power Good actief kan worden.
- zo 17 dec 2023, 0:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Motional feedback met MEMS-microfoon
- Reacties: 18
- Weergaves: 664
Re: Motional feedback met MEMS-microfoon
Ik heb hier op dit moment toevallig een MFB test opstelling staan waar ik een MEMS mic in kan gebruiken. Het werkt prima, alleen de gevoeligheid voor druk van buitenaf is gevaarlijk en eng. Als iemand ergens in huis een deur sluit gaat het systeem dat proberen te corrigeren... Ruis vind ik erg meeva...
- vr 10 nov 2023, 15:44
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: DSP on the cheap : ADI sharc ADSP21489
- Reacties: 6
- Weergaves: 525
Re: DSP on the cheap : ADI sharc ADSP21489
Interessant. Volgens mij zijn er alleen niet zo veel bouwblokken beschikbaar voor dit IC in Sigmastudio. Meer bedoeld om te gebruiken met Crosscore Embedded Studio volgens mij.
Zal later ook eens kijken.
Zal later ook eens kijken.
- do 31 aug 2023, 20:20
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: AMT dipool of bipool
- Reacties: 36
- Weergaves: 931
Re: AMT dipool of bipool
Een AMT beweegt zich NIET als een accordeon. Op de naast elkaar liggende vouwen is de richting van de spoel tegenovergesteld. Dit zorgt ervoor dat de naast elkaar liggende vouwen elkaar afstoten een aantrekken bij het wisselen van polariteit. Het middelpunt van iedere vouw blijft ongeveer statisch. ...
- ma 28 aug 2023, 22:54
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 942
- vr 25 aug 2023, 18:56
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 942
Re: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
Opnieuw aangepast adhv de opmerking van Barry2001.
Als het zo te ingewikkeld wordt mag hij eventueel dicht. De interesse valt tegen.
Als het zo te ingewikkeld wordt mag hij eventueel dicht. De interesse valt tegen.
- ma 14 aug 2023, 20:48
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 942
Re: 8x250W versterker met 4x Hypex NC252MP - KJF Audio MA-01
Lijkt inderdaad wat zonde, maar misschien met een goede specifieke reden?
In ieder geval, ik zal dit topic aanpassen zodat het duidelijk is dat nu alleen de behuizing nog beschikbaar is.
In ieder geval, ik zal dit topic aanpassen zodat het duidelijk is dat nu alleen de behuizing nog beschikbaar is.
- ma 01 mei 2023, 10:04
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 942
Re: 8x250W versterker met 4x Hypex NC252MP - KJF Audio MA-01
Als er verder geen interesse is dan wil ik de behuizing los verkopen.
Ik wil je wel even laten weten dat je de behuizing eventueel ook nieuw kunt kopen voor niet gek veel.
Ik wil je wel even laten weten dat je de behuizing eventueel ook nieuw kunt kopen voor niet gek veel.
- di 25 apr 2023, 22:47
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 942
2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
Aangepaste Modushop Slim Line 02/350), met montagegaten voor Hypex N252MP modules. Hij is modulair ontworpen, dus waarschijnlijk past ook de rest van de NCxxxMP reeks, maar dat weet ik niet zeker. Het was ooit een MA-01 KJF Audio Flexible amplifier , maar ik heb de versterkermodules eruit gehaald vo...
- zo 16 apr 2023, 23:15
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Fantoom gevoede XLR MEMS microfoon voor speakerbouw/ontwikkeling
- Reacties: 2
- Weergaves: 334
Re: Fantoom gevoede XLR MEMS microfoon voor speakerbouw/ontwikkeling
Klopt, en dat is ook wel zo, kijk maar eens naar de 13e en 14e afbeelding. Maar het heeft nog wat haken en ogen, vooral als je voor de hoogste accuraatheid gaat. In de uitersten van het frequentiebereik zullen nog kleine afwijkingen kunnen zitten, hier geeft de fabrikant van de capsule ook een grote...
- za 15 apr 2023, 21:24
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Fantoom gevoede XLR MEMS microfoon voor speakerbouw/ontwikkeling
- Reacties: 2
- Weergaves: 334
Fantoom gevoede XLR MEMS microfoon voor speakerbouw/ontwikkeling
Ik biedt mijn eigen ontwerp fantoom gevoede XLR MEMS microfoons aan voor €50 per stuk ex. verzendkosten. Verzendkosten voor de koper. Ik heb er voor een ander Engelstalig forum al een stukje over geschreven, hieronder volgt deze tekst over de microfoon. Het gaat vooral over in speaker metingen, maar...
- ma 28 nov 2022, 12:12
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 4" full rang driver - directivity
- Reacties: 5
- Weergaves: 446
Re: 4" full rang driver - directivity
Is de Markaudio CHN-40 of CHN-50 niet iets? Deze zijn wat kleiner en ondieper en beamen daardoor hoger.
- do 24 nov 2022, 10:05
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Cotswold BMR56XE N4R BMR drivers
- Reacties: 65
- Weergaves: 3741
Re: Cotswold BMR56XE N4R BMR drivers
Scherp, klopt helemaal. De DSP is ook zelfbouw wegens het aansturen van de NCAS amp. Er zit een autostandby functie in en LED status indicatie op. De sub is een Fountek FW323, ook sealed. De crossover tussen de 2 was volgens mij 400Hz LR24 met fase correctie, kwam daar net mee weg qua afstraalgedrag...
