Er zijn 35 resultaten gevonden
- ma 18 mei 2015, 22:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Hoe was de luistersessie? Mooi werk afgeleverd! Ja ik ben nog steeds super content. Ook Peter vond het mooi geloof ik. Hij was verrast over de hoeveelheid aan laag dat de set produceerde. In sommige opnames kwam dit een als een beetje te wollig over. Maar aangezien ik een passieve voorversterking h...
- ma 04 mei 2015, 19:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
En? Hoe speelt ie nu? Jaaa ik ben er zeer content mee, veel beter dan een maand geleden. Ik kan mij niet precies herinneren hoe ie 20 jaar geleden was. Maar het gevoel is weer helemaal terug. Ik zit weer te genieten op de bank. Vrijdag komt Peter als het goed werkt langs dan gaan we er nog heel pre...
- za 02 mei 2015, 11:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Inderdaad deze keer kan ik helaas niet, de volgende keer wellicht wel en dan zal ik het monster mee sjouwen.cve schreef:FR_Aad schreef:Ik zeg Breda!!
Maar hij komt niet, zoals BertXXL al liet weten.
Co
- za 02 mei 2015, 0:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Vanavond het Monstertje weer opgehaald bij Peter en thuisgekomen snel aangesloten. Morgen nog ff goed luisteren als ie goed opgewarmd is, maar zo op het eerste gehoord is ie weer loep zuiver.
Peter bedankt .. en kom snel eens luisteren.
Neem een paar cd's mee met referentie muziek.
Peter bedankt .. en kom snel eens luisteren.
Neem een paar cd's mee met referentie muziek.
- za 02 mei 2015, 0:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Bert, zeg 'ns eerlijk. heb jij die koelbokken ook uit een Apple Macintosh gesloopt ? :shock: :lol: Hoi Ray .. nee persoonlijk heb ik ze daar niet uitgehaald, maar dat wil niet zeggen dat ze daar oorspronkelijk niet uitkomen. Hoewel ik op dat plaatje van jou niet een hoekje uit die koelblokken zie, ...
- vr 01 mei 2015, 10:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
En ik ben dan wel benieuwd hoe zo een Monster klinkt, Dat is dan ook weer sodemieters mooi werk, wat er afgeleverd wordt, een audiofile snoepje. Jammer genoeg kan ik einde mei niet bij de luister sessies zijn in Breda, maar als ik er volgende keer wel bij kan zijn, dan neem ik wellicht het monster ...
- do 30 apr 2015, 23:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Het ziet er waanzinnig uit .. ik kan niet wachten tot morgen 
En ik denk zelfs nog wel wat langer dan eeuwig als de klank ook nog steeds goed is
En ik denk zelfs nog wel wat langer dan eeuwig als de klank ook nog steeds goed is
- zo 26 apr 2015, 13:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Bijzonder .. hier wordt in vaktaal over mijn versterker gepraat en ik begrijp maar iets van 10% van de inhoud
Desondanks vind ik het leuk om het enthousiasme te lezen dat er kennelijk toch is over dit ontwerp
Desondanks vind ik het leuk om het enthousiasme te lezen dat er kennelijk toch is over dit ontwerp
- za 25 apr 2015, 18:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Ja en dat het al 20 jaar gewerkt heeft 
- za 25 apr 2015, 17:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Nou nog niet helemaal. De fout(en) zijn getraceerd en 1 kanaal is weer helemaal opnieuw opgebouwd. Naar verwachting is het andere kanaal medio deze week ook onderhanden genomen en dan is het een kwestie van afstellen. Tevens zijn dan ook een paar cosmetische wijzigingen doorgevoerd. De fouten die on...
- wo 22 apr 2015, 23:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Ah .. ik dacht dat het een insider joke was, ik begreep de post ook niet helemaalray5150 schreef:![]()
Is dat sarcastisch bedoelt ? ik volg het niet zo...
Maar vanwege de wonderbaarlijke posts in deze thread blijft Michael? Bijzonder
- di 21 apr 2015, 23:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
1. De print in het midden met de condensators verdwijnt, deze condensators kon Peter nog kwijt op de versterker printplaatjes. Dat is niet helemaal correct, die blijft lekker zitten :D Wat ik gedaan heb is een paar kleine condensatoren bijplaatsen direct op de print. De zelfinductie van de voeding ...
- di 21 apr 2015, 22:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Ik ben in ieder geval reuze, reuze blij dat Peter de versterker onderhanden neemt. In de layout wordt wel wat gewijzigd ten opzichte van de huidige situatie. Waarbij de eerste drie wijzigingen ook nog voor verbetering moet zorgen op audio vlak (aldus Peter). Het vierde punt is vooral optisch en prak...
- za 18 apr 2015, 21:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000johan283 schreef:Hoeveel microfarad zijn die beker elco's zie er namelijk een hele hoop van![]()
![]()
Kostte een hoop tijd om die te verzamelen
- za 18 apr 2015, 19:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Laatste foto's versterker is nu schoon.
Morgen eens kijken wat er nou fout is.
Morgen eens kijken wat er nou fout is.
- za 18 apr 2015, 19:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
NEE, nu niet! Maar euh... dit ontwerp leent zich ook bijna voor hardwired... Printje voor een "Le Monstre" ala het eerste schema, heb ik nog in mijn bestand staan. Hierbij zitten de eerste twee potmetertjes er niet maar zijn gewoon weerstanden.. Ik meen ook dat ik daarover wel eens geleze...
- za 18 apr 2015, 17:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Bij de laatste foto's zie ik 8 transistoren, dus het zou alsnog een "Le Monstre" kunnen zijn en dan misschien ook wel met dit schema: http://diyaudioprojects.com/Solid/Jean-Hiraga-Le-Monstre/Hiraga-Monstre-Monster-Class-A-amplifier-schematic.png De eerste twee instelpotjes kunnen wel dien...
- za 18 apr 2015, 17:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Een nieuwe printplaat of niet ......Tja ik heb geen idee, ik wacht morgen even af wat de expert (Peter) adviseert.
- za 18 apr 2015, 14:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Een nieuwe print maken lijkt me als eerste een goed plan. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost ... maar als alles het nog doet (na doormeten) dan hoeft dat niet persé van mij. Als hij het zo 20 jaar heeft gedaan en zo nog eens 20 jaar speelt dan ben ik blij. Ik zit toch niet dagelijks naar de printpl...
- za 18 apr 2015, 14:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Sorry Bert, maar dit is duidelijk door één of andere beunhaas in elkaar gezet. So What? We zijn niet allemaal in de wieg gelegd met een soldeerbout in de mond i.p.v. een speen... :roll: Dat klopt .. ik was destijds 1 van de beunhazen die er aan gewerkt had. :lol: Ik mis alleen de elektrotechnische ...
- za 18 apr 2015, 14:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Ik ben nooit aan een zelfbouw versterker begonnen wegens de grote complexiteit van de schakelingen, maar deze versterker heeft dermate weinig componenten dat hij nauwelijks ingewikkelder is dan een passief luidspreker filter! Klinkt het ook een beetje? Groetjes Walter Ja ik ben helemaal gek op het ...
- za 18 apr 2015, 10:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Van een Zenotron heb ik nog niet eerder gehoord.
Inmiddels de versterker een stukje uit elkaar gehaald, zodat Peter er makkelijker bij kan.
En ik kan hierdoor wat beter fotograferen, ik hoop dat het nu ietsje duidelijker is.
Wederom 3 foto's maar dan van hetzelfde kanaal.
Inmiddels de versterker een stukje uit elkaar gehaald, zodat Peter er makkelijker bij kan.
En ik kan hierdoor wat beter fotograferen, ik hoop dat het nu ietsje duidelijker is.
Wederom 3 foto's maar dan van hetzelfde kanaal.
- vr 17 apr 2015, 22:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Versterker inmiddels terug gekregen en een afspraak gemaakt voor aankomende zondag.
Op basis van deze close ups. Zou iemand kunnen schatten of dit het klassieke versterker schema betreft of een variant?
De papiertjes van 20 jaar geleden heb ik namelijk niet meer.
Groeten,
Norbert
Op basis van deze close ups. Zou iemand kunnen schatten of dit het klassieke versterker schema betreft of een variant?
De papiertjes van 20 jaar geleden heb ik namelijk niet meer.
Groeten,
Norbert
- zo 12 apr 2015, 21:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Ik heb net een mail gestuurd naar de versterker dokter dat ik de patiënt op wil halen.
Hopelijk gaat dat deze week lukken, dus als er iemand komend weekeinde tijd en zin heeft om te prutsen aan deze fantastische versterker, dan hoor ik dat graag.
Hopelijk gaat dat deze week lukken, dus als er iemand komend weekeinde tijd en zin heeft om te prutsen aan deze fantastische versterker, dan hoor ik dat graag.
- zo 12 apr 2015, 21:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
- Reacties: 240
- Weergaves: 25579
Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Maar als de experts hier de versterker 'dood' verklaren dan wordt het tijd voor wat nieuws. Maar tot die tijd wil ik kijken of ie te repareren is.
Daarna wil ik best met meneer het knuffelkonijn de discussie aan wat mooi kan klinken in combinatie met mijn speakers.
Daarna wil ik best met meneer het knuffelkonijn de discussie aan wat mooi kan klinken in combinatie met mijn speakers.
