Er zijn 35 resultaten gevonden

door BertXXL
ma 18 mei 2015, 22:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Hoe was de luistersessie? Mooi werk afgeleverd! Ja ik ben nog steeds super content. Ook Peter vond het mooi geloof ik. Hij was verrast over de hoeveelheid aan laag dat de set produceerde. In sommige opnames kwam dit een als een beetje te wollig over. Maar aangezien ik een passieve voorversterking h...
door BertXXL
ma 04 mei 2015, 19:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

En? Hoe speelt ie nu? Jaaa ik ben er zeer content mee, veel beter dan een maand geleden. Ik kan mij niet precies herinneren hoe ie 20 jaar geleden was. Maar het gevoel is weer helemaal terug. Ik zit weer te genieten op de bank. Vrijdag komt Peter als het goed werkt langs dan gaan we er nog heel pre...
door BertXXL
za 02 mei 2015, 11:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

cve schreef:
FR_Aad schreef:
Ik zeg Breda!! :mrgreen:

Maar hij komt niet, zoals BertXXL al liet weten.

Co
Inderdaad deze keer kan ik helaas niet, de volgende keer wellicht wel en dan zal ik het monster mee sjouwen.
door BertXXL
za 02 mei 2015, 0:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Vanavond het Monstertje weer opgehaald bij Peter en thuisgekomen snel aangesloten. Morgen nog ff goed luisteren als ie goed opgewarmd is, maar zo op het eerste gehoord is ie weer loep zuiver.

Peter bedankt .. en kom snel eens luisteren.
Neem een paar cd's mee met referentie muziek.
door BertXXL
za 02 mei 2015, 0:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bert, zeg 'ns eerlijk. heb jij die koelbokken ook uit een Apple Macintosh gesloopt ? :shock: :lol: Hoi Ray .. nee persoonlijk heb ik ze daar niet uitgehaald, maar dat wil niet zeggen dat ze daar oorspronkelijk niet uitkomen. Hoewel ik op dat plaatje van jou niet een hoekje uit die koelblokken zie, ...
door BertXXL
vr 01 mei 2015, 10:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

En ik ben dan wel benieuwd hoe zo een Monster klinkt, Dat is dan ook weer sodemieters mooi werk, wat er afgeleverd wordt, een audiofile snoepje. Jammer genoeg kan ik einde mei niet bij de luister sessies zijn in Breda, maar als ik er volgende keer wel bij kan zijn, dan neem ik wellicht het monster ...
door BertXXL
do 30 apr 2015, 23:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Het ziet er waanzinnig uit .. ik kan niet wachten tot morgen :yeah:

En ik denk zelfs nog wel wat langer dan eeuwig als de klank ook nog steeds goed is :sure:
door BertXXL
zo 26 apr 2015, 13:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bijzonder .. hier wordt in vaktaal over mijn versterker gepraat en ik begrijp maar iets van 10% van de inhoud :think:

Desondanks vind ik het leuk om het enthousiasme te lezen dat er kennelijk toch is over dit ontwerp :rock:
door BertXXL
za 25 apr 2015, 18:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Ja en dat het al 20 jaar gewerkt heeft :lol:
door BertXXL
za 25 apr 2015, 17:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Nou nog niet helemaal. De fout(en) zijn getraceerd en 1 kanaal is weer helemaal opnieuw opgebouwd. Naar verwachting is het andere kanaal medio deze week ook onderhanden genomen en dan is het een kwestie van afstellen. Tevens zijn dan ook een paar cosmetische wijzigingen doorgevoerd. De fouten die on...
door BertXXL
wo 22 apr 2015, 23:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

ray5150 schreef:
:?:

Is dat sarcastisch bedoelt ? ik volg het niet zo... :-k
Ah .. ik dacht dat het een insider joke was, ik begreep de post ook niet helemaal :lol:

Maar vanwege de wonderbaarlijke posts in deze thread blijft Michael? Bijzonder :roll:
door BertXXL
di 21 apr 2015, 23:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

1. De print in het midden met de condensators verdwijnt, deze condensators kon Peter nog kwijt op de versterker printplaatjes. Dat is niet helemaal correct, die blijft lekker zitten :D Wat ik gedaan heb is een paar kleine condensatoren bijplaatsen direct op de print. De zelfinductie van de voeding ...
door BertXXL
di 21 apr 2015, 22:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Ik ben in ieder geval reuze, reuze blij dat Peter de versterker onderhanden neemt. In de layout wordt wel wat gewijzigd ten opzichte van de huidige situatie. Waarbij de eerste drie wijzigingen ook nog voor verbetering moet zorgen op audio vlak (aldus Peter). Het vierde punt is vooral optisch en prak...
door BertXXL
za 18 apr 2015, 21:31
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

johan283 schreef:
Hoeveel microfarad zijn die beker elco's zie er namelijk een hele hoop van :shock: :shock: :shock:
Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000 8)

Kostte een hoop tijd om die te verzamelen
door BertXXL
za 18 apr 2015, 19:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Laatste foto's versterker is nu schoon.

Morgen eens kijken wat er nou fout is.
door BertXXL
za 18 apr 2015, 19:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

NEE, nu niet! Maar euh... dit ontwerp leent zich ook bijna voor hardwired... Printje voor een "Le Monstre" ala het eerste schema, heb ik nog in mijn bestand staan. Hierbij zitten de eerste twee potmetertjes er niet maar zijn gewoon weerstanden.. Ik meen ook dat ik daarover wel eens geleze...
door BertXXL
za 18 apr 2015, 17:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bij de laatste foto's zie ik 8 transistoren, dus het zou alsnog een "Le Monstre" kunnen zijn en dan misschien ook wel met dit schema: http://diyaudioprojects.com/Solid/Jean-Hiraga-Le-Monstre/Hiraga-Monstre-Monster-Class-A-amplifier-schematic.png De eerste twee instelpotjes kunnen wel dien...
door BertXXL
za 18 apr 2015, 17:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Een nieuwe printplaat of niet ......Tja ik heb geen idee, ik wacht morgen even af wat de expert (Peter) adviseert.
door BertXXL
za 18 apr 2015, 14:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Een nieuwe print maken lijkt me als eerste een goed plan. Ik weet niet hoeveel tijd dat kost ... maar als alles het nog doet (na doormeten) dan hoeft dat niet persé van mij. Als hij het zo 20 jaar heeft gedaan en zo nog eens 20 jaar speelt dan ben ik blij. Ik zit toch niet dagelijks naar de printpl...
door BertXXL
za 18 apr 2015, 14:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Sorry Bert, maar dit is duidelijk door één of andere beunhaas in elkaar gezet. So What? We zijn niet allemaal in de wieg gelegd met een soldeerbout in de mond i.p.v. een speen... :roll: Dat klopt .. ik was destijds 1 van de beunhazen die er aan gewerkt had. :lol: Ik mis alleen de elektrotechnische ...
door BertXXL
za 18 apr 2015, 14:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Ik ben nooit aan een zelfbouw versterker begonnen wegens de grote complexiteit van de schakelingen, maar deze versterker heeft dermate weinig componenten dat hij nauwelijks ingewikkelder is dan een passief luidspreker filter! Klinkt het ook een beetje? Groetjes Walter Ja ik ben helemaal gek op het ...
door BertXXL
za 18 apr 2015, 10:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Van een Zenotron heb ik nog niet eerder gehoord.
Inmiddels de versterker een stukje uit elkaar gehaald, zodat Peter er makkelijker bij kan.

En ik kan hierdoor wat beter fotograferen, ik hoop dat het nu ietsje duidelijker is.

Wederom 3 foto's maar dan van hetzelfde kanaal.
door BertXXL
vr 17 apr 2015, 22:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Versterker inmiddels terug gekregen en een afspraak gemaakt voor aankomende zondag.

Op basis van deze close ups. Zou iemand kunnen schatten of dit het klassieke versterker schema betreft of een variant?
De papiertjes van 20 jaar geleden heb ik namelijk niet meer.

Groeten,
Norbert
door BertXXL
zo 12 apr 2015, 21:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Ik heb net een mail gestuurd naar de versterker dokter dat ik de patiënt op wil halen.

Hopelijk gaat dat deze week lukken, dus als er iemand komend weekeinde tijd en zin heeft om te prutsen aan deze fantastische versterker, dan hoor ik dat graag. :sure:
door BertXXL
zo 12 apr 2015, 21:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'
Reacties: 240
Weergaves: 25579

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Maar als de experts hier de versterker 'dood' verklaren dan wordt het tijd voor wat nieuws. Maar tot die tijd wil ik kijken of ie te repareren is.

Daarna wil ik best met meneer het knuffelkonijn de discussie aan wat mooi kan klinken in combinatie met mijn speakers.